Patologie potenciálních zájemců o inzerované zboží

Poslední měsíc jsem strávil poměrně dost času inzerováním a rozesíláním balíků (rozprodávání rigů apod.).Šlo to poměrně dobře, ale samozřejmě jako vždy se to neobešlo bez toho, abych narazil na „specifické jedince“.

Slevař - tomuto typu potenciálního zákazníka se téměř nedá vyhnout. Prodáváte zboží za cenu, kterou jste sestavili tak, aby veškerá konkurence byla dražší? S tím na slevaře nechoďte, ten si žádá daleko víc a vlastně žádná sleva mu není dost dobrá. Slevař má pocit, jako by Vás jeho nabízenou zcela nesmyslnou částkou zachraňoval z existenční nouze a bez něj byste byli beznadějně ztraceni.

Troll - troll vlastně ani neví, jestli o zboží má nebo nemá zájem. Jeho rozhodování ale rozhodně neprobíhá jen v jeho hlavě - musí se s Vámi o ně podělit. Tak píše jeden email za druhým, pokládá nesmyslné otázky, vše chce doložit fotografiemi, zajímá se o věci, které by mu bez problému sdělil pan Google, ale s tím není taková sranda. Je vytrvalý. Ráno, jen co zapnete počítač, čeká na Vás ve schránce další „překvapení“. Debata na pokračování většinou trvá do doby, než vám dojde trpělivost, anebo než zboží prodáte jinému zájemci. Rekord u mě drží jakýsi pan Samuel - 38 emailů (nakonec nekoupil nic).

Perfekcionista - perfekcionistu zajímá naprosto vše. Od 5 let starého zboží vyžaduje původní krabici, všechny fotky musejí být naprosto detailní, konzultuje každý podezřele působící odlesk, jestli to náhodou není škrábanec, poučí Vás, jak máte zboží správně zabalit.

Mrtvý brouk - popravdě řečeno, tyhle lidi mám rád ze všech nejméně. S mrtvým broukem nemusí být žádné potíže do doby, než si má zboží vyzvednout. Mrtvý brouk nemá nejmenší tušení, co znamená „100%“. Zájemců, kteří něco brali na „100%“,ale pak užse nikdy neozvali, jsemmělspousty. A přitom stačí málo - jen napsat „našel jsem lepší nabídku“, „rozmyslel jsem si to, již nemám zájem“.

Ignorant - máte v inzerátu uvedenou adresu, případně číslo účtu? Nevadí, můžete si být jisti, že ignorant je nenajde, ani kdybyste mu je nakreslili. Otázky typu „mohl byste mi sdělit vaše číslo účtu, nikde jsem jej nenašel“ jsou pro ně typické. Správný ignorant s Vámi probere vše, co jste již do inzerátu uvedli a někdy se zeptá i dvakrát.

Aby toho nebylo málo, poslední dobou se setkávám se speciální kategorií „zájemců“. Jejich kostrbatá čeština naznačuje, že jsou to cizinci. Těm je zcela jedno, co inzerujete, jejich cílem je, abyste vyplnili údaje své platební karty do formuláře na podstrčeném odkazu. Jejich úspěšnost asi nebude vysoká, ale přesto se najdou jedinci, kteří jim na živobytí nakonec přispějí...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Josef Ulman | čtvrtek 15.12.2022 19:00 | karma článku: 17,34 | přečteno: 589x
  • Další články autora

Josef Ulman

Záminka a důvod nejsou synonyma

30.3.2024 v 15:20 | Karma: 34,57

Josef Ulman

Ja ně prarassijskij...!

18.3.2024 v 10:10 | Karma: 23,51

Josef Ulman

Zničili jsme Šárku

16.3.2024 v 10:50 | Karma: 23,22

Josef Ulman

Jak nám Ukrajinci sebrali důchody

26.2.2024 v 15:55 | Karma: 37,33