- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chce do roku 2030 nejen 10 milionů elektromobilů na silnici, ale také chce rychle změnit průmysl a vytápění přechodem na obnovitelné zdroje energie. [1] Němečtí vědci proto napsali otevřený dopis Evropské komisi [2]. Píší v něm, že poptávka po elektřině v Německu do roku 2030 vzroste. Současně dochází k odstavování jaderných a „neekologických“ uhelných elektráren. Proto bude potřeba postavit daleko více nových „ekologických“ zdrojů, než se nyní uvažuje. V 6000 z 8760 hodin, které má rok, bude kromě zelené elektřiny zapotřebí i více elektřiny z elektráren na fosilní paliva. Politici to však ve svých debatách a výpočtech přehlédli. Skutečné emise CO2 by pak mohly být mnohem vyšší, než odhadují politici - dokonce dvojnásobně. [3]
„Moderní dieselový motor je ekologičtější než elektrické vozidlo, které je nabíjeno elektřinou z uhlí,“ řekl šéf BMW Oliver Zipse.
„S elektřinou z uhlí nebo ropy nemá smysl přecházet na elektromobilitu“, uvedl šéf VW Herbert Diess.
V důsledku chybných, voluntaristických rozhodnutí politiků obyvatelé celé EU zaplatí podstatně více za elektřinu i proto, že se budou předčasně odstavovat „neekologické“ elektrárny před ukončením jejich životnosti [4], vzrostou příspěvky na obnovitelné zdroje, zdraží emisní povolenky a vzroste cena silové elektřiny.
Přechod na elektromobilitu a na obnovitelné zdroje energie prosazují politici v celé Evropské unii, a tak bude pro 450 milionů obyvatel EU opět aktuální známý citát bývalého ruského předsedy vlády: „Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky“ [5].
[5] Viktor Černomyrdin, bývalý ruský premiér, těmito slovy popsal příšerný průběh ekonomické transformace 90. let ve své zemi.
Další články autora |
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...