- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Všichni slibují hory doly - my jsme Horydoly. Čusbusautobus.
Já si myslím, že technické problémy s elektroauty jsou již na hranici vyřešení. Nějaké navyšování příkonů do měst je nesmysl, normální sítě více zatíženy nebudou, rychlonabíječky se nestaví na místech, kde by to byl problém. Pro běžné nabíjení elektromobilu doma fakticky stačí obyčejná zásuvka. Je ovšem zcela nerealistické si myslet, že se elektromobily vyrojí náhle všude a všichni je najednou budou chtít nabíjet. Takhle to nebude a není...
Elektromobily tu s námi jsou a zůstanou ale bude jich přibývat postupně. Stále rychleji s tím, jak bude klesat cena a růst kapacita baterií, což jde samozřejmě ruku v ruce, protože drahý je na bateriích jen materiál a s růstem kapacity bude klesat materiálová náročnost.
Rychlonabíječky na cestách nebudou zásadnějším problémem. Cena rychlonabíjení bude poměrně vysoká a bude tak schopna zaplatit vyrovnávací bateriová úložiště sloužící i k vyrovnávání sítě. Cestování na delší cesty tak bude pravděpodobně dražší než s naftou či benzínem, ale vykompenzuje to akční rádius 500 km v ceně 1,7 koruny za kWh při nabíjení doma, což je pro většinu obyvatel 99 % jízd v roce.
Jsem optimista, ale zároveň realista. Proto říkám, že v ČR se elektroauta uchytí, až budou cenově výhodná, tedy max. o 100 tisíc dražší než srovnatelný spalovák. A dotace jsou zlo.
jj, do dvaceti let je v produkci studená fúze a tím je problém vyřešený. Jen kdyby tady do dvaceti let nebyla už v šedesátých letech minulého století
Krutá realita Vámi napsaná, ale byznys je byznys. I ekologové myslí na peníze a pak na čistý vzduch nebo naopak?
Prilis mnoho "nepohodlne pravdy", ktera se ekoteroristum libit nebude...
je to marný, SM lobby vítězí....................
na celé čáře
Dobře jste to vyhodnotil. Lidé bohužel často neuvažují takto logicky a vždy se najdou jedinci, kteří myslí především na své zájmy a budou ostatní přesvědčovat, že černá je bílá. Lidé věří spoustě nesmyslů. Tak ať žije barva.
Ve většině věcí s Vámi souhlasí, až na nadávání na Unii. Jde o rozhodnutí členských států realizovaných Unií. Tady to podepsal za vládu Brabec a AB vyskakoval, že prý o tom nevěděl. No to tedy vládu moc neřídí.
Česko mělo možnost tuto směrnici vetovat (jako autoland závislý na spalovacích motorech, ale na to vláda AB neměla koule.
Zvýšení spotřeby klimatizací je cca 0,5 l, určitě ne 1-2 l.
V článku Auta podle Bruselu, Hospodářské noviny 13.5.2015, str. 10 - 11 je věta: "Navíc evropská auta na celkových globálních emisích CO2 se podílí ani tisícinou", tj. 0,1 %. Jestliže v roce 2021 mají auta vykazovat emise 95 gramů CO2 na 1 km, při dnešní hodnotě 123,4 gramů CO2 na 1 km, potom snížení bude o 23 % (samozřejmě ne v roce 2021, protože budou v provozu i starší auta s vyššími emisemi). Cena technických "kejklů" odhadují výrobci na 700 eur na jedno auto. Takže podíl evropských aut na celkových emisích CO2 ve výši 0,001 se sníží na 0,00077 (na 0,077 %), v poměru k celkovým světovým emisím CO2.
Skutečně mohla ČR směrnici EU vetovat, když má jen cca 3% EUroposlanců a po Lisabonské smlouvě se většina rozhodnutí řeší většinově, nikoli celkovým souhlasem?
V Německu prognózy, v Nizozemsku již realita (článek z 5.1.2020):
Komupak bude třeba VW prodávat svou produkci elektroaut? Další článek popisující situaci v Nizozemsku (z 9.10.2019):
Nizozemi slo cestou cukru a bice. Silnicni dan tam plati KAZDY majitel vozidla, ti s autickem na baterky minimalni, zato ti s dieselem se letos prohnou, cena atakuje 200€ mesicne. A to se jeste maji na jare zavadet uhlikove dane. Pokud by se podobny system zavedl vsude v EU (a nedelejme si iluze, ze Zeleni Khmerove o tom nesni), nemala cast vozoveho parku v CR by ze dne na den dojezdila. Minuly tyden jsem byl v Soldenu, podzemni garaze v Obergurglu byly ciste a nove, jen mne prekvapila absence nabijecich stanic a Tesly smutne postavajici na venkovnim parkovisti v Hochgurglu byly nehezky promrzle. Pritom by stacilo par dieselovych agregatu, nebo vkusne umistenych vetrniku na hrebeni jednoho z okolnich svahu, nebo ne?
S článkem se dá souhlasit - tedy až na to porovnání s CNG - tam jste trochu mimo a pak ještě ta klimatizace fakt nebere 2l benzinu max tak 0,7l ale jinak souhlas s tím že jakékoliv nařízení(elektromobilita) nemůže předehnat vývoj technologií.
Přesně takové otázky, týkající se elektromobility, si kladu i já. A tím, jak je elektromobilita až násilně vnucována občanům bruselskými politiky, u mě naopak ztrácí důvěru. Ano, může mít nějaké použití, malá, lehká vozítka do města nebo uzavřených areálů, poštovní přeprava po městě, rozvoz zboží a pod. Obávám se ale, že vzhledem k ekošílenství, které tak zasáhlo současnou Evropskou komisi, se ještě dočkáme nehezkých věcí, zákazů a nesmyslných nařízení.