Děkujeme za pochopení.
J94a62k78u77b 89T93u10r96e41k
Všichni slibují hory doly - my jsme Horydoly. Čusbusautobus.
J76o64s52e46f 16Š61o40l12t37e64s
Já si myslím, že technické problémy s elektroauty jsou již na hranici vyřešení. Nějaké navyšování příkonů do měst je nesmysl, normální sítě více zatíženy nebudou, rychlonabíječky se nestaví na místech, kde by to byl problém. Pro běžné nabíjení elektromobilu doma fakticky stačí obyčejná zásuvka. Je ovšem zcela nerealistické si myslet, že se elektromobily vyrojí náhle všude a všichni je najednou budou chtít nabíjet. Takhle to nebude a není...
Elektromobily tu s námi jsou a zůstanou ale bude jich přibývat postupně. Stále rychleji s tím, jak bude klesat cena a růst kapacita baterií, což jde samozřejmě ruku v ruce, protože drahý je na bateriích jen materiál a s růstem kapacity bude klesat materiálová náročnost.
Rychlonabíječky na cestách nebudou zásadnějším problémem. Cena rychlonabíjení bude poměrně vysoká a bude tak schopna zaplatit vyrovnávací bateriová úložiště sloužící i k vyrovnávání sítě. Cestování na delší cesty tak bude pravděpodobně dražší než s naftou či benzínem, ale vykompenzuje to akční rádius 500 km v ceně 1,7 koruny za kWh při nabíjení doma, což je pro většinu obyvatel 99 % jízd v roce.
Jsem optimista, ale zároveň realista. Proto říkám, že v ČR se elektroauta uchytí, až budou cenově výhodná, tedy max. o 100 tisíc dražší než srovnatelný spalovák. A dotace jsou zlo.
T58o91m81á58š 32V24e36s57e16l71ý
jj, do dvaceti let je v produkci studená fúze a tím je problém vyřešený. Jen kdyby tady do dvaceti let nebyla už v šedesátých letech minulého století
J18i26ř21í 74V23a73v86ř26í51k
Krutá realita Vámi napsaná, ale byznys je byznys. I ekologové myslí na peníze a pak na čistý vzduch nebo naopak?
M46i83r44e88k 75T63u26r37e91č77e12k
Prilis mnoho "nepohodlne pravdy", ktera se ekoteroristum libit nebude...
M77i83l27a75n 45H40r64d51l42i87č37k88a
je to marný, SM lobby vítězí....................
na celé čáře
O25l64d89r38i71c28h 44R87e17s90l80e24r
Dobře jste to vyhodnotil. Lidé bohužel často neuvažují takto logicky a vždy se najdou jedinci, kteří myslí především na své zájmy a budou ostatní přesvědčovat, že černá je bílá. Lidé věří spoustě nesmyslů. Tak ať žije barva.
V12i15l93é15m 85B44a78r13á46k
Ve většině věcí s Vámi souhlasí, až na nadávání na Unii. Jde o rozhodnutí členských států realizovaných Unií. Tady to podepsal za vládu Brabec a AB vyskakoval, že prý o tom nevěděl. No to tedy vládu moc neřídí.
Česko mělo možnost tuto směrnici vetovat (jako autoland závislý na spalovacích motorech, ale na to vláda AB neměla koule.
Zvýšení spotřeby klimatizací je cca 0,5 l, určitě ne 1-2 l.
V článku Auta podle Bruselu, Hospodářské noviny 13.5.2015, str. 10 - 11 je věta: "Navíc evropská auta na celkových globálních emisích CO2 se podílí ani tisícinou", tj. 0,1 %. Jestliže v roce 2021 mají auta vykazovat emise 95 gramů CO2 na 1 km, při dnešní hodnotě 123,4 gramů CO2 na 1 km, potom snížení bude o 23 % (samozřejmě ne v roce 2021, protože budou v provozu i starší auta s vyššími emisemi). Cena technických "kejklů" odhadují výrobci na 700 eur na jedno auto. Takže podíl evropských aut na celkových emisích CO2 ve výši 0,001 se sníží na 0,00077 (na 0,077 %), v poměru k celkovým světovým emisím CO2.
J40i42ř92í 98J77o43h31n
Skutečně mohla ČR směrnici EU vetovat, když má jen cca 3% EUroposlanců a po Lisabonské smlouvě se většina rozhodnutí řeší většinově, nikoli celkovým souhlasem?
G74u18s16t19a94v 29K34ř85í35ž
V Německu prognózy, v Nizozemsku již realita (článek z 5.1.2020):
Komupak bude třeba VW prodávat svou produkci elektroaut? Další článek popisující situaci v Nizozemsku (z 9.10.2019):
P54a18v56e88l 94K43u95d69r25n69a
Nizozemi slo cestou cukru a bice. Silnicni dan tam plati KAZDY majitel vozidla, ti s autickem na baterky minimalni, zato ti s dieselem se letos prohnou, cena atakuje 200€ mesicne. A to se jeste maji na jare zavadet uhlikove dane. Pokud by se podobny system zavedl vsude v EU (a nedelejme si iluze, ze Zeleni Khmerove o tom nesni), nemala cast vozoveho parku v CR by ze dne na den dojezdila. Minuly tyden jsem byl v Soldenu, podzemni garaze v Obergurglu byly ciste a nove, jen mne prekvapila absence nabijecich stanic a Tesly smutne postavajici na venkovnim parkovisti v Hochgurglu byly nehezky promrzle. Pritom by stacilo par dieselovych agregatu, nebo vkusne umistenych vetrniku na hrebeni jednoho z okolnich svahu, nebo ne?
O34n78d16ř63e83j 89K58r82y70š89t59o37f
S článkem se dá souhlasit - tedy až na to porovnání s CNG - tam jste trochu mimo a pak ještě ta klimatizace fakt nebere 2l benzinu max tak 0,7l ale jinak souhlas s tím že jakékoliv nařízení(elektromobilita) nemůže předehnat vývoj technologií.
J96a69n 79S10o81u84č93e77k
Přesně takové otázky, týkající se elektromobility, si kladu i já. A tím, jak je elektromobilita až násilně vnucována občanům bruselskými politiky, u mě naopak ztrácí důvěru. Ano, může mít nějaké použití, malá, lehká vozítka do města nebo uzavřených areálů, poštovní přeprava po městě, rozvoz zboží a pod. Obávám se ale, že vzhledem k ekošílenství, které tak zasáhlo současnou Evropskou komisi, se ještě dočkáme nehezkých věcí, zákazů a nesmyslných nařízení.
- Počet článků 45
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1167x
Popisovat znovu tisíckrát omílané neetické chování politiků je ztráta času. Většina lidí to vidí, má již vlastní názor a v blogu o tom píše mnoho jiných. Potřebnější je upozorňovat na skutečné problémy, které zůstávají mimo pozornost čtenářů, protože veřejnosti jsou místo nich předkládány „zástupné“ pseudoproblémy, které upoutávají pozornost a pak se na ty skutečné zapomíná. Potřebné je upozorňovat i na falešně optimistické, neobjektivní informace které zamlčují, že realita je úplně jiná.
Nediskutuje pod blogy. Komentář nebo dotaz pište na jiri.john@centrum.cz