Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
H

habit-.!..

22. 8. 2012 12:14
... v Londýně nebo v Paříži taky vlezete do metra...

... na jednom konci, a vylezete až u cíle, ať je kdekoli, třeba 50km daleko - síť je tam daleko hustší, takže není třeba přestupovat mezi podzemní a pozemní dopravou... představa nastupování do namačkaných harmonik předním vchodem je pěkně uhozená...

0 0
možnosti
PH

petrph

21. 8. 2012 13:27
jeden problém se vyřeší, jiný to zhorší

Tady by to mělo praktický rozdíl jenom v metru. Tam kdysi turnikety byly,pak se zrušily, tak se zase zavedou. Už to generuje nějaké náklady.Teď jsem se díval na google,

http://byznys.ihned.cz/c1-52710420-turnikety-v-prazskem-metru-maji-stat-1-5-miliardy-penize-se-vrati-do-7-let

Náklady na zavedení 1,5 miliardy, roční provozní náklady 100 milionů. A je otázka zda uvedené úspory 335 milionů jsou reálné. Když to převedu to máme to zhruba 46 000 černých pasažérů v pražském metru na den. Je to reálné?

Druhá věc jsou tramvaje a trolejbusy. Dovede si někdo představit že by se do tramvají nastupovalo jenom předními dveřmi a co by to udělalo s plynulostí dopravy? Ono to snad funguje na dálkových linkách kde v mezistanicích  nastupuje a vystupuje pár lidí. Ale v MHD? V Ivanoyvých Varech ten nástup "jen předními dveřmi u řidiče" zavedli jen o víkendech a po nocích, jindy by prostě ten dav řidiče zalehnul..

0 0
možnosti
VH

Stará kára

21. 8. 2012 14:37
Re: jeden problém se vyřeší, jiný to zhorší

Já jen nechápu ten stomiliónový provozní náklad.  Vy ano?

0 0
možnosti

Rumcajz

21. 8. 2012 10:37
Turnikety jsou opravdu řešení.

To chce se podívat na větší města, kde se přepraví víc cestujících než v této vesnici u Brna. Jakto, že to jde v Barceloně, která je přece jenom větší. Dokonce se dá i na jízdenku přestupovat. Přes turniket projdete stejně rychle, jako kdyby tam nebyl. To nechce vymýšlet nic nového, ale poučit se u zkušenějších.;-)

0 0
možnosti
LS

Lesní sběř

21. 8. 2012 10:32
Jestli ono by nakonec...

...nebylo jednodušší a levnější udělat MHD ve všední dny pro Pražany zdarma. :-P

0 0
možnosti

Jenda Hans

21. 8. 2012 9:33
Turniket je Zdržovač

Kravataky v metru nechytaj,takze i kdyz me nahodou chyti 2x do roka chyti, tak porad je to levnejsi nez rocni Karta :-P

0 0
možnosti
P

pavel_76

21. 8. 2012 9:19
zdravim

Ja jsem jeden z tech co jezdi po Praze zadarmo. Zdravim te Joudo :-)

0 0
možnosti
RW-4R

Roger Wilco - 4. reinkarnace

21. 8. 2012 15:04
Re: zdravim

Takže zloděj a ještě se tím chlubí. Kradeš taky v supermarketech?Rv

0 0
možnosti
NW

NobodyWasHere

21. 8. 2012 8:59
a nebylo by lepší

donutit managory DPP aby přestali krást ? Případně těm, co si už nakradli to ukradené zabavit ?

2 0
možnosti
MB

mbem

21. 8. 2012 9:01
Re: a nebylo by lepší

To bychom museli DPP privatizovat :-P

0 0
možnosti
R

roman37e

21. 8. 2012 8:48
To nastupování předními dveřmi si v Praze

nedokážu představit. Tedy u linek 1XX, 2XX a pochopitelně u tramvají. U 3XX funguje běžně. Takže je to vlastně stejné jako v Londýně. On doopravdy klesá zájem o MHD jako takovou. Bezdomovci, smrad, nemožnost otevřít okýnko (klimatizace je z říše snů), žádné pohodlí.... Na kratší vzdálenosti lidé chodí raději pěšky, na delší volí kolo, nebo auto. V metru se bez jízdenky jede poměrně blbě. Revizoři a MP na každém rohu a pokuty jsou velmi tučné. Turnikety nejsou zas takové terno jak by se mohlo zdát.

1 0
možnosti
PS

Worff

21. 8. 2012 8:57
Re: To nastupování předními dveřmi si v Praze

No vidíte, nastupování předními dveřmi do tramvají a busů bylo v Praze běžné, tuším do roku 1974 a turnikety byly v metru do roku 1985. A šlo to, fungovalo. Jen by Ropid musel skutečně dopravu sledovat a nasazovat tolik spojů, aby odbavení nezdržovalo. Eliminací černých pasažérů by měl při zachování výše jízdného prostředků dost na posílení spojů.

0 0
možnosti
JZP

Jožin z planin

21. 8. 2012 8:46
Turnikety nejsou řešení

Pokud někdo neplatí v metru, tak po postavení turniketů bude jezdit zadarmo tramvají nebo autobusem. Případně si vymyslí nějakou jinou obcházečku ve sytylu půjčování Opencard mezi několika lidmi. Tedy revizoři budou potřeba pořád.

U autobusů na sídlištích, u metra nebo u tramvají v centru si nedovedu představit, že by lidé museli nastupovat přes řidiče (nehledě na to, že některé tramvaje mají dva oddělené vozy, takže by se musel vozit průvodčí). Když si zajdete na některou nástupní zastávku příměstských autobusů v Praze, tak uvidíte, že tam funguje stejný systém jako popisujete ze zahraničí - cestující přiloží opencard nebo si koupí lístek. Problém je v tom, že když se sejde víc lidí, tak autobus na zastávce stojí i více než pět minut, než všichní cestující nastoupí.

0 0
možnosti
PS

Worff

21. 8. 2012 8:51
Re: Turnikety nejsou řešení

No právě, a to, co popisujete, v zahraničí neuvidíte. Je to tím, že spoje jezdí tak, aby třeba na bus čekalo právě tolik lidí, aby odbavení nezdržovalo. Když příměstský autobus jede jednou za 2 hodiny, 5 minut odbavuje a pak odjíždí přeplněný se zpožděním, je to špatně, má jezdit tak často, aby se to nestalo. Daná opatření zároveň také tento problém vyřeší, těch spojů bude moci jezdit více, protože díky eliminaci černých pasažérů bude v systému více peněz.

1 0
možnosti
PS

Worff

21. 8. 2012 8:44
Přesně tak!

Píšete mi z duše! Když Čech vyjede do světa, tak se nestačí divit, jak je to jinde zařízené a fungující. A ještě bych dodal, že tato opatření jednou pro vždy vyřeší problém s páchnoucími bezdomovci v MHD.R^

2 0
možnosti