Děkujeme za pochopení.
habit-.!..
... v Londýně nebo v Paříži taky vlezete do metra...
... na jednom konci, a vylezete až u cíle, ať je kdekoli, třeba 50km daleko - síť je tam daleko hustší, takže není třeba přestupovat mezi podzemní a pozemní dopravou... představa nastupování do namačkaných harmonik předním vchodem je pěkně uhozená...
petrph
jeden problém se vyřeší, jiný to zhorší
Tady by to mělo praktický rozdíl jenom v metru. Tam kdysi turnikety byly,pak se zrušily, tak se zase zavedou. Už to generuje nějaké náklady.Teď jsem se díval na google,
Náklady na zavedení 1,5 miliardy, roční provozní náklady 100 milionů. A je otázka zda uvedené úspory 335 milionů jsou reálné. Když to převedu to máme to zhruba 46 000 černých pasažérů v pražském metru na den. Je to reálné?
Druhá věc jsou tramvaje a trolejbusy. Dovede si někdo představit že by se do tramvají nastupovalo jenom předními dveřmi a co by to udělalo s plynulostí dopravy? Ono to snad funguje na dálkových linkách kde v mezistanicích nastupuje a vystupuje pár lidí. Ale v MHD? V Ivanoyvých Varech ten nástup "jen předními dveřmi u řidiče" zavedli jen o víkendech a po nocích, jindy by prostě ten dav řidiče zalehnul..
Stará kára
Re: jeden problém se vyřeší, jiný to zhorší
Já jen nechápu ten stomiliónový provozní náklad. Vy ano?
Rumcajz
Turnikety jsou opravdu řešení.
To chce se podívat na větší města, kde se přepraví víc cestujících než v této vesnici u Brna. Jakto, že to jde v Barceloně, která je přece jenom větší. Dokonce se dá i na jízdenku přestupovat. Přes turniket projdete stejně rychle, jako kdyby tam nebyl. To nechce vymýšlet nic nového, ale poučit se u zkušenějších.
Lesní sběř
Jestli ono by nakonec...
...nebylo jednodušší a levnější udělat MHD ve všední dny pro Pražany zdarma.
Jenda Hans
Turniket je Zdržovač
Kravataky v metru nechytaj,takze i kdyz me nahodou chyti 2x do roka chyti, tak porad je to levnejsi nez rocni Karta :-P
pavel_76
zdravim
Ja jsem jeden z tech co jezdi po Praze zadarmo. Zdravim te Joudo :-)
Roger Wilco - 4. reinkarnace
Re: zdravim
Takže zloděj a ještě se tím chlubí. Kradeš taky v supermarketech?
NobodyWasHere
a nebylo by lepší
donutit managory DPP aby přestali krást ? Případně těm, co si už nakradli to ukradené zabavit ?
roman37e
To nastupování předními dveřmi si v Praze
nedokážu představit. Tedy u linek 1XX, 2XX a pochopitelně u tramvají. U 3XX funguje běžně. Takže je to vlastně stejné jako v Londýně. On doopravdy klesá zájem o MHD jako takovou. Bezdomovci, smrad, nemožnost otevřít okýnko (klimatizace je z říše snů), žádné pohodlí.... Na kratší vzdálenosti lidé chodí raději pěšky, na delší volí kolo, nebo auto. V metru se bez jízdenky jede poměrně blbě. Revizoři a MP na každém rohu a pokuty jsou velmi tučné. Turnikety nejsou zas takové terno jak by se mohlo zdát.
Worff
Re: To nastupování předními dveřmi si v Praze
No vidíte, nastupování předními dveřmi do tramvají a busů bylo v Praze běžné, tuším do roku 1974 a turnikety byly v metru do roku 1985. A šlo to, fungovalo. Jen by Ropid musel skutečně dopravu sledovat a nasazovat tolik spojů, aby odbavení nezdržovalo. Eliminací černých pasažérů by měl při zachování výše jízdného prostředků dost na posílení spojů.
Jožin z planin
Turnikety nejsou řešení
Pokud někdo neplatí v metru, tak po postavení turniketů bude jezdit zadarmo tramvají nebo autobusem. Případně si vymyslí nějakou jinou obcházečku ve sytylu půjčování Opencard mezi několika lidmi. Tedy revizoři budou potřeba pořád.
U autobusů na sídlištích, u metra nebo u tramvají v centru si nedovedu představit, že by lidé museli nastupovat přes řidiče (nehledě na to, že některé tramvaje mají dva oddělené vozy, takže by se musel vozit průvodčí). Když si zajdete na některou nástupní zastávku příměstských autobusů v Praze, tak uvidíte, že tam funguje stejný systém jako popisujete ze zahraničí - cestující přiloží opencard nebo si koupí lístek. Problém je v tom, že když se sejde víc lidí, tak autobus na zastávce stojí i více než pět minut, než všichní cestující nastoupí.
Worff
Re: Turnikety nejsou řešení
No právě, a to, co popisujete, v zahraničí neuvidíte. Je to tím, že spoje jezdí tak, aby třeba na bus čekalo právě tolik lidí, aby odbavení nezdržovalo. Když příměstský autobus jede jednou za 2 hodiny, 5 minut odbavuje a pak odjíždí přeplněný se zpožděním, je to špatně, má jezdit tak často, aby se to nestalo. Daná opatření zároveň také tento problém vyřeší, těch spojů bude moci jezdit více, protože díky eliminaci černých pasažérů bude v systému více peněz.
Worff
Přesně tak!
Píšete mi z duše! Když Čech vyjede do světa, tak se nestačí divit, jak je to jinde zařízené a fungující. A ještě bych dodal, že tato opatření jednou pro vždy vyřeší problém s páchnoucími bezdomovci v MHD.