- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Duxford- 27.října. 1940- Hotovost nemám, ale jdu na letiště. Máme mít zkoušku na dnešní slavnost.večer a secvičit se ve zpěvu. Byl však vyhlášen ,,reidines“, a tak jsme se nesešli. Po obědě zpět na letiště. Ani tedˇ hotovost nemám, a zpěv konečně nazkoušíme. Před 16.00 přichází gen. Janoušek spolu s dalšími, i angl.osobnostmi. Přišli se podívat, jak se připravujeme na oslavu našeho stát.svátku. Generálka se však nekonala, před 17.00 vyhlášen poplach. Až před 19.00 se konečně všichni scházíme v hangáru. Asi za 15min začínáme sborovým zpěvem. Jde to dobře a zcela klidně, jedno za druhým. Po každé písničce ohromný aplaus. Programu se zúčastnilo veškeré anglické důstojnictvo, zkrátka všichni ,,hodnostáři". I naši. V 21.00 končíme. Jdu na večeři a pak spát.
Duxford- 28.října. Hotovost nemám a chystáme se na oficial.oslavy 28.října. Před 10.00 nastupují všichni příslušníci třistadesítky. Mjr. Hess přebírá hlášení a pak čte armádní rozkaz. Poté přijíždí gen. Janoušek s velitelem báze a jsou vztyčeny vlajky. Britská a československá. Pan generál má proslov, pak čte svůj rozkaz, jsou udělována vyznamenání i povyšování. Někteří por. jsou povýšeni na npor., 3št.rtm. na poručíky (Hubáček, First, Zima), a někteří rotní na rotmistry (Plzák, já, Kosina, Prchal, Řehka, Šeda a Půda). Vyznamenání a kříže nedošly, zpozdily se, budou dány dodatečně. Pak slavnostní přehlídka a konec. Zase normální zaměstnání. Odpoledne po obědě mám volno. Jedu do kina a také si nakupuji, co potřebuji. Košili, prádlo, ponožky, pastu na zuby a stol.lampu. Zpět si beru taxi, pak jdu na večeři a pak spát. Jsem dost unaven a to jsem ani povýšení nikterak neslavil.
Duxford- 29.října. Ráno jsem měl mít volno, ale v 9.00 byl jsem povolán na letiště. Od 10.00 mám hotovost. Dnes byl velice perný den. A také černý. Byl jsme třikrát nahoře, celkem 4 1/2 hod. Jeden let dopoledne, dva odpoledne. Při prvním odpoledním stalo se neštěstí – zabil se npor. Fechtner.- příčina – srážka letadel ve vzduchu. Při startu se se svým rojem opozdil a pak se snažil zaujmout v sestavě určené místo. Chtěl se zařadit před náš roj, narazil však do letounu škpt. Malého. Následky byly hrozné. Jeho stroj šel nejprve do svíčky a pak po zádech až do země. Nemohl vyskočit, jelikož to nebylo vysoko. Zabil se. Malý sedl nouzově, stroj rozbil, sám byl lehce raněn. Při posledním letu sedal na letišti u Londýna serg. Dvořák a stroj rozbil. Tedy černý den. Jeden zabitý a tři letouny zničeny. Tři lety- hlídkování nad Londýnem - bez boje. Startoval jsem na Hur. E-6556 čas- 10.50-12.15, 13.30- 15.15, 16.00 – 17.15. ...
------------------------------------------------------
V perexu uvádím i cosi o pochopení. Pochopení toho, co, kdy a pro koho, a hlavně proč, znamenaly , ba byly až synonymem takové ,,pojmy", jako ČESKOSLOVENSKO, VLAST a DOMOV!
( zdroje-autentické materiály z osob. rod. archivu autora, z nichž nemálo již zveřejnil i doložil i na těchto stránkách)
P.S.: a opět dovolím si doufat, že nikdo z potenciál. návštěvníků tohoto blogu tento jeden z mnoha čistých pramínků nejen naší historie neznečistí svými poznámkami ražení ,,všelikého“. J.A.J.
Další články autora |
Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...