Trhání gymplů dynamitem...

Vzdělanost a úroveň českého školství dlouhodobě upadá, to je známý, neustále omílaný fakt,vzpomeňmě si například na mezinárodní studii PISA. Jaké je ovšem řešení? Prý pomůže zrušení víceletých gymnázií...tyto školy odsávají nejen chytré a nadané děti, ale i takové které na náročnější studium nemají.

Nepřipadá vám na této myšlence něco špatně ? Je správné odepřít kvalitnější vzdělání nemalé skupině studentů, jen proto aby trochu pomohli svým vrstevníkům, jejichž vzdělání je na velmi nízké úrovni? Argument zní takto : Promíchání slabších a schopnějších motivuje k lepším výsledkům... Nebylo ovšem řečeno, že důvodem pro rušení je příliš velký počet gymnázií, na která poté chodí i slabší studenti? Efekt je tu podobný, takto se dostanou do skupiny, která je táhne k lepším výsledkům ! A čím se pomůže vzdělanosti, když zavřeme pár lepších škol na úkor těch horších? Jedině tomu, že i tito nadanější studenti budou hůře připraveni na studium na vysoké škole. Jsem zvědavý na to, kdy uslyším, že nároky vysokých škol jsou nepřiměřeně vysoké...protože požadují mnohem více než co říká státní maturita. Budeme pak také rušit špičkové vysoké školy, které odsávají vzdělanější část populace, aby bylo zaručeno rovnoměrné rozdělení studentů i mezi VŠ s horší pověstí? Připadá mi to jako zavádění takového vzdělanostního socialismu. Každý má právo na vzdělání, ale už si nemůže vybrat jaké....
Jaké bych já viděl řešení ? Do tří let zavřít školy kde je pod 50% úspěšnost u státních maturit. Umožnit středním školám zbavit se studentů se špatným prospěchem. Máš na vysvědčení samé 4 nebo neustále propadáš? Jdi na školu kde nedostaneš maturitu! Je tristním jevem, že studentům příliš na jejich známkách nezáleží... to se týká všech skupin, včetně gymnázií. Ale abych to nezaměňoval se vzdělaností, to je něco jiného. Jedná se pouze o chybějící motivaci. Když chci jít na vysokou školu, motivuje mě zájem o obor, představa budoucího vysokého platu nebo touha po titulu. Když mám čtyřku z češtiny je mi to fuk, hlavně že jsem prošel.

Nejde mi jen o motivaci studentů, ale i učitelů a neschopností systému přizpůsobit se moderní době. Není přece možné učit stejným stylem jako před 20 lety, ve školství jako by se zastavil čas. Stále se jen řeší co se zapnutými mobily, foťáky a notebooky při hodinách, které narušují starý známý zaběhnutý řád. Myslím, že některým učitelů by prospěly manažerské kurzy - o coachingu, psychologii, motivaci a přístupu. Vždyť tyto metody pro šéfy jak řídit skupiny zaměstnanců(lidí) a dosahovat vyšších výsledků jsou vhodné i pro školství! Je to tato stránka věci, kdy jsme upustili od biflování, ale nenahradili ho ničím jiným, rezignovali jsme na kvantitu a nenahradili jí kvalitou, proto školství tak upadá. Studenti se neučí myslet, jen zlenivěli a ztratili motivaci...stejně tak jejich kantoři, kteří rezignovali nad mladou generací, která k nim nemá respekt, a nechají si každý rok pomaloučku rozvolňovat poznámkami studentů kvalitu směrem dolů, protože je to pohodlné pro obě strany....a k té motivaci? Stačí málo...  Nudí tě poezie?Tak mi toho Seiferta zarepuj! Která půlka třídy spočítá správně víc příkladů půjde dřív na oběd....

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Starý | pondělí 26.9.2011 17:26 | karma článku: 12,61 | přečteno: 883x