Šumava nejen v obrazech

Teď v červnu jsme z Nové Pece putovali po naší krásné Šumavě. Hlavním cílem byla cesta na rozhlednu a do pralesa Boubín, také konečně na nejvyšší český vrchol Šumavy Plechý, kolem Schwarzenberského kanálu a na další místa v okolí.

Šumava a její lesy a louky plné květin.

*****

Z nejvýše položené železniční stanice v českých zemích v Kubově Huti ve výšce 995 m n.m. jsme se vydali na horu Boubín 1.362 m n.m. s rozhlednou a dalekým výhledem.

Cesta zpět na železniční zastávku Zátoň nás vedla kolem Boubínského pralesa, který byl vyhlášen národní přírodní rezervací na návrh Josefa Johna Karlem II. Schwarzenbergem už v roce 1858 a je částečně oplocen. Dále jsme pokračovali kolem Boubínského jezera.

Na nejvyšší vrchol české Šumavy jsme se chystali již několik let. V září 2017 nám cestu překazily polomy, po kterých jsou stále ještě vidět následky. Ten nenápadný kopeček je Plechý 1.378 m n.m., cestou vzhůru po Rakouské cestě jsme při prudkém stoupání odpočívali a kochali se výhledy na vodní nádrž Lipno a konečně došli na Plechý.

*****

Cestu jsme zvládli a ještě nám zbylo dost sil sejít na Trojmezí Česka, Německa a Rakouska, kde se stýkají hranice těchto států. A znova zpět na Plechý. Tak máme již výstupy dva.

Zpět kolem Plešného jezera.

Velkou zajímavostí Šumavy je 44 km dlouhý Schwarzenberský plavební kanál vybudovaný na žádost knížete Jana Nepomuka I. ze Schwarzenbergu pod vedením Josefa Rosenauera. S jeho historií jsme se seznámili v muzeu v Jeleních Vrchách.

*****

Blízko jsme to měli k Vltavě i vodní nádrži Lipno s písečnou pláží. Dokonce jsme se již vykoupali.

Tak si také užijte krásné a pohodové léto kdekoliv a za případnou karmu zase děkuji.

Autorka všech fotografií: Jiřina Votavová

Autor: Jiřina Votavová | neděle 16.6.2019 19:15 | karma článku: 27,86 | přečteno: 526x

Šťastný a veselý rok 2022 jedné důchodkyně

V dnešní době se to často nevidí, ani neslyší, ale i takové se najdou. Jaké si to totiž každý rok udělám, takové to mám. I v současné době.

3.1.2023 v 10:10 | Karma: 23,74 | Přečteno: 621x | Diskuse| Cestování

Jiřina Votavová

Prosinec předvánoční - jinde zavírají, já otvírám! Naposledy!

Tak už máme první adventní neděli za námi a je tu i měsíc prosinec. Vybrala jsem pár předvánočních a vánočních motivů, hlavně z let minulých, ať nám to do Vánoc příjemně utíká. Vstupte! Je to naposledy.

1.12.2021 v 8:08 | Karma: 24,00 | Přečteno: 478x | Diskuse| Fotoblogy

Jiřina Votavová

Listopad v Bezručově údolí...

... které by možná někteří hledali jinde, třeba někde ve Slezsku. Covid a politika to nebude! No comment! Pro těch pár lidiček, které zajímá i něco z krás kolem nás, to bude prostě listopad v ...

17.11.2021 v 7:07 | Karma: 21,15 | Přečteno: 310x | Diskuse| Cestování

Říjen nejen u nás doma

Konečně skoro po dvou letech zase v letadle a na kanárském ostrově Tenerife, ale i u podzimního jezera Most a v krásně barevných Krušných horách.

30.10.2021 v 19:40 | Karma: 22,12 | Přečteno: 439x | Diskuse| Cestování

Jiřina Votavová

Jak jsem chodila na Kanárských ostrovech mezi sopkami

Měli jsme to štěstí, že všechny sopky tehdy spaly. Teď nám ale sopka na La Palmě ukázala, co umí, když nespí. Přidám pár fotek a pro někoho možná i jedno překvapení.

3.10.2021 v 17:17 | Karma: 26,27 | Přečteno: 477x | Diskuse| Cestování

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  19:55

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  19:55

Přímý přenos Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Americký podmořský dron inspirovaný rejnokem už není jen vize, prošel testy

2. května 2024  19:28

Americká společnost Northrop Grumman dokončila testy podvodního plavidla bez posádky (UUV) s...

Jako v komunistickém Československu. Britský novinář obviňuje vlast z cenzury

2. května 2024  19:20

Velká Británie má problémy se svobodou slova, lidé se bojí říkat nahlas názory o kontroverzních...

"Můj současný život je jedna velká dovolená. Plno věcí již nemusím a skoro všechno zatím ještě mohu. Ráda cestuji, chodím a fotím, abych měla jednou na co vzpomínat."