- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Většina z nás neumí dělat obchod. A je potřeba, abychom se to každý den učili. Tak nějak by se dal pojmenovat druhý díl seriálu o tom, jak restartovat firmu po covidu. Obchod je totiž něco, bez čeho to prostě nepůjde. A v Česku v něm oproti západu opravdu nejsme moc dobří.
Obchod není pouhý doplněk, který každá firma musí v nějaké formě mít. Obchod je naprostý základ všeho. Bez něj nemáte příjmy a bez příjmů nemáte business. Když budete mít průměrný produkt ale vynikající obchodní model a exekuci, pojedete nahoru. Se špičkovým produktem bez obchodu ale uspějete jen velmi těžko. A v horších časech to platí ještě víc.
Je potřeba dostat do sebe doslova obsesi obchodem, být jím "posedlý" a neustále přemýšlet, co můžete dělat lépe. Když přijdeme do firmy, máme připraven dotazník, kde je 154 otázek, jejichž zodpovězení vede ke zvýšení efektivity obchodu.
Tohle za vás nikdo neodmaká, tady žádné zkratky nefungují. Obchod se dá outsourcovat nebo na někoho přehodit jenom velice obtížně. Je to těžká a vyčerpávající disciplína, přesto je často přehlížena a absolutně na ni nejde fokus, který by si zasloužila.
Ze zkušenosti ze stovek firem ale jasně vím, že pokud se na tuto oblast systematicky a konzistentně zaměříte, výsledky se vždycky dostaví. A možná byste byli překvapeni, jak rychle a v jaké kvantitě.
Buďte zaujatí obchodem. To je cesta k úspěchu.
Další články autora |
Vrcovice, okres Písek
2 877 000 Kč