Třeba to že nebyl ani hajzlpapír?

Naprosto přesně tuto jsem reakci na svůj článek Dělá to Brusel jen tak z plezíru? který se prakticky vůbec nezabýval poměry za Husáka dostal.

A i takovéhoto komentáře se mi dostalo:

Fňuky fňuk, ukápla mi slza dojetí za RVHP a tvého milovaného doktora Husáka,mládí a tyhle časy se ti Jyřiku už nevrátí....sakra, aspoň doufám, že nehttp://jirihermanek.blog.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160815_543919_blogidnes&razeni=vlakno

Takže otázky zní: Měli jsme za "milovaného doktora Husáka" vše, co jsme chtěli? Odpověď zní "samozřejmě, že ne". A druhá otázka zní: Máme dnes vše, co jsme chtěli? Tak to už závisí na posouzení každého z nás.

Já mám takové tři základní obory. Ženy, auta a pivo. Takže, jak si kdo představuje ideální manželku, dnes tedy spíše přítelkyni a partnerku? Hvězdnou krasavici, za kterou se každý otočí a zákonitě ona za ním nebo nějakou šedivou puťku?

Ženu, která je praktická, dobrá v posteli, šetrná a postará se o děti, ale v hospodě s ní člověk žádnou parádu neudělá? Nebo onu legendární krasavici, která je přímou ozdobou muže, ale je rozhazovačná, k dětem požaduje chůvu a v posteli je líná.

Když to otočím, tak co se týče chlapů, tak jsem četl zajímavou hlášku. Ženy chtějí za muže kohouta, který se ale stane vůči všem ostatním ženám kapounem. Jinými slovy, požadavek na zdatného milence, který by ale nevymetal ložnice jiných dam.

Možná to je nešikovně řečeno, ale ten samý přístup najdeme u aut. Žádné auto na světě nemůže splnit všechny požadavky. Buď s ním uděláme parádu nebo s ním můžeme vozit materiál na stavbu. I když dneska jen s málokterým autem uděláme parádu, že?

Dnes můžeme říci, že ten pitomý Wartburg 353 Tourist opravdu, ani tehdy.před 40 lety, žádnou parádu neudělal, ale prokázal svému majiteli daleko lepší služby, i když smrděl. Uvezl neuvěřitelně mnoho a jezdil velmi spolehlivě.

Chodím na pivo pravidelně s kamarádem z průmyslovky. Má, stejně jako já, mladší ženu, která je velmi charitativně založená. A právě proto koupili Škodu Roomster, aby mohli vozit jakéhosi jejich strejčka, který snad byl na vozítku,

Ale jen to auto koupili, tak strýček zemřel a protože předtím měli Octavii, tak kamarád trochu smutní. Roomster je prostě dobré auto, ale jen na něco. Já bych ho z fleku prodal a za stržené peníze bych koupil nového starého bavoráka.

Ženy, auta a dokonce i režim jsou z velké části věcí názoru a vkusu. Co se nelíbí jednomu, může se líbit jinému a naopak.

Soustavně se směji naivitě soudruhů disidentů, což byli v podstatě komunisté nebo lidé s komunisty silně souznící, jak chtěli upéci ten dort pejska a kočičky.

Napatlali do něj všechno možné, jako naši "skvělí" snílci o "socialismu s lidskou tváří". Nechápu, jak si někdo mohl myslet, že do socialismu mohu po kapkách přidávat svobodu, aniž by se rozpadl. To prostě nejde.

Buď mám tu šedivou, nezajímavou, ale věrnou ženu nebo mám tu krasavici, kterou musím hledat po mejdanech, neřkuli po pánských ložnicích. Ano, přesně tak vypadal poměr k práci za Husáka a nyní.

Za Husáka byla práce tou trpěnou šedivou myškou, které nevadilo, když byl pracovní výkon mizerný až žádný. Prostě ten člověk měl práci tak jako tak a vyhodit ho šlo jen v opravdu velmi extrémních případech.

A všichni jsme nadávali a vymýšleli, jak tu prodlouženou výpovědní lhůtu obejít a dokonce jeden pracovník v Brně dal výpověď s tím, že je v jiném stavu. A zaměstnavatel to nenapadl u soudu a ten člověk byl volný.

A dnes? Jaké procento mladých lidí zatím ani jednou nezažilo "padáka". Děti mám tři a ty zažily. Prostě firma končí a adieu. Měj se ahoj. A na odstupné ani nemysli, protože na ně nemáme. A i kdybychom měli, tak už ty peníze z ruky nedáme.

A tak, pokud v diskuzi házíme nedostatkem panapu (papír na prdel), banánů, masa, aut a všeho možného za socialismu, tak bychom se také mohli tázat, kolik lidí tehdy žilo pod mostem. Podle dnešní ČT jen v Ostravě asi 500.

Také bychom se mohli ptát, kolik bylo za Husáka exekucí a kolik tzv. vyloučených lokalit. Takže, já patřil k lidem, kteří po konci socialismu velmi toužili a to právě proto, že jsem často na Západě byl a dokonce tam chvíli i žil.

Věděl jsem, jaký má kapitalismus nevýhody, to ano. Ale výhody, konkrétně v Německu tehdy silně převažovaly. A já mám takový neodbytný pocit, že když jsme ten socialismus překlápěli do kapitalismu, tak jsme na něco zapomněli.

Jakoby se ten přechod od jedné socialistické generace aut, k té druhé, kapitalistické verzi trochu nepovedl. Jako bychom na něco zapomněli. Třeba, že auto má také tlumiče a že bez nich to příšerně poskakuje a drmcá.

Odkaz na zmiňovaný článek: zde

Autor: Jiří Hermánek | středa 17.8.2016 10:30 | karma článku: 33,41 | přečteno: 1655x