- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Paretovo pravidlo 80/20 nám říká, že pouhých 20 % našich zákazníků nám vytvoří ve finále 80 % celkového zisku. Jinak řečeno, 8 z deseti klientů banky tvoří minimální zisk. Proč se jich tedy elegantně nezbavit?
Velkou banku si člověk vybírá při práci s větším objemem peněz z důvodu stability, servisu a propracovaném systému kontroly. Tedy takového člověka pár pětikorun měsíčně navíc z banky nedostane. Naopak človíčka obracejícího měsíčně pár stokorun to rozpálí doběla a donutí přejít k menší bance, která má ještě akviziční fázi v plném běhu a bude lákat na bezplatné služby.
Tedy co má před sebou Česká spořitelna? Zbavuje se neekonimské části svých klientů, může své zdroje zaměřit na bohatší a ziskovější oblasti. Možná bude moci propusti část zaměstnanců, kteří se museli starat o hordu klientů. Sečteno a podtrženo – dobrý tah.
A nové banky si alespoň budou moci vyzkoušet, zda je jejich pojetí bankovnictví OK.
PS.: mám konto u malé banky…a zdarma :)
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!