Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem obchodně selhal a byl jsem za to rád.

Už je to spoustu let, co jsem spolu s otcem a jeho obchodním partnerem zkoušel v samém srdci Prahy své podnikatelské umění. Myšlenka dokonalá - parádní prodejní prostor, zboží vysoké kvality přímo od výrobce, který měl v projektu dokonce také svůj podíl - cenová politika se zdála býti pro budoucí zákazníky neodolatelnou. Konkurence? Zboží stejné nebo horší kvality, ceny dvojnásobné. Výsledek? Po dvou měsících jsem se raději nechal někde zaměstnat. Proč?

Měl jsem chuť, měl jsem produkt, měl jsem snahu, ale neměl jsem ty správné nástroje. A tak jsem sedel a koukal a divil se, proč to jenom nejde. Že by zákaznici úmyslně chtěli kupovat dražší věci s otřesnou kvalitou? Jak čas plynul, došlo mi, že pravděpodobně bude chyba jinde. Že jsem jediný myslící člověk se zdálo nepravděpodobné. Vsadil jsem teda na to, že nás zákazníci ještě moc neznají a přece jen jsou všichni zvyklí nakupovat jinde. To dávalo větší smysl. Ovšem naše zboží zrovna nebylo jako housky na krámě, aby se někdo musel učit pravidelnému nakupování při každodenní cestě do práce.

Podobných teorii jsem za ty 2 měsíce (když jsem všude všeho viděl 20 zákazníků a z toho si něco koupilo 5 dobrodinců) vyplodil mnoho. Každopádně nějaká spása nepřicházela a já jsem s nezdarem projekt ukončil. A tak jsem šel do práce.

Naštěstí jsem se dostal na asistentskou pozici v oddělení marketingu a najednou to do sebe začalo zapadat. 50 milionu ročně na reklamu, billboardy, web, inzeráty, corporate identity atd. Bylo to jako zázrak a začal jsem se cítit jako kouzelník, co dovede přinutit smrk, aby z něho opadalo listí (smrk je jehličnan – pozn.). Nová „věda“ mi učarovala. Ve volném čase jsem si četl i několik let staré magazíny o marketingu a komunikaci obecně. Nejdříve ty populárně naučné, postupem času profesionálnější a odbornější.

Z vědy se vědeckost vytratila a zbyl jen zdravý rozum. Pochopil jsem, že markeitng není nic jiného, než uvažování v souvislostech a myšlení ne jen na dnešní, ale i na zítřejší prodej.

Největší chybou byla představa, že obchodu není třeba pomáhat, pokud je dělán dobře. Marketing bylo to něco, co my chybělo. Tak jsem se naučil respektovat marketing jako celek, přestal jsem ho vnímat jen jako reklamu. Marketing je podle mě to, co skutečně prodává - je to to, co dokáže prodat dobrá produkt, ale také zabít ten špatný.

Od té doby jsem už nikdy nebyl u neúspěšného projektu – bohu dík. 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Brych | středa 19.2.2014 10:13 | karma článku: 8,07 | přečteno: 715x
  • Další články autora

Jiří Brych

Vlk se nažere a spořitelna zůstane celá

V posledních dnech se velmi důrazně debatuje o zdražení a zavedení poplatků u České spořitelny. Všichni si ťukají na čelo a nechápou, jak je v dnešní době plné mobilních a jednoduchých bezplatných řešení možné, že někdo takovou blbost schválil. Jenže je to vážně špatná volba?

4.9.2014 v 12:10 | Karma: 13,87 | Přečteno: 1114x | Diskuse| Ekonomika

Jiří Brych

#IceBucketChallenge po islámsku

Tak jsem při svém brouzdání internetem našel spojení dvou naprosto rozdílných fenoménů současného mediálního světa. Tou zábavnou je polévání lidí ledovou vodou, tou nešťastnou je skorodekapitulace západního reportéra pravděpodobně západním teroristou. Spojení obého mě narovinu nejprve rozesmálo, potom pobouřilo...a nakonec vedlo k zamyšlení.

29.8.2014 v 9:03 | Karma: 7,58 | Přečteno: 564x | Diskuse| Politika

Jiří Brych

Pořád dokola to samé...

Také jste občas četli takzvané magazíny životního stylu? Po pár článcích se vždy nemůžete zbavit dojmu, že jste to už někde četli. Kdo někdy v takovém prostředí pracoval tak ví, že témata i samotné články se bez okolků kopírují a nasazují tu s větším, tu s menším odstupem. Co jiného taky psát v módním časopisu na začátku léta? A co před odjezdem na dovolenou? Pořád to samé... Ale to, co se stalo letos v česku, to je skutečný vlastňákJ

28.8.2014 v 14:40 | Karma: 11,18 | Přečteno: 635x | Diskuse| Média

Jiří Brych

Lžeme jen trošku

Člověk by občas až nabyl dojmu, že svět je plný růžových podnikatelských úspěchů, pozitivních obchodních příkladů a ve skrze geniálních obchodně-marketingových nápadů. Alespoň takhle bych si připadal, kdybych bez zamyšlení přijal informace, které se vyskytují v soudobých odborných médiích. Překrucování a mnohdy i vymýšlení čísel, uzávěrek, statistických údajů a dalších ukazatelů se stává standardem, který Vás dokáže spolehlivě dostat do pozornosti médií. Stačí si včas a s potřebnou drzostí něco vymyslet...a je to. V mém oboru - věrnostních programech, se s tímto poslední dobou roztrhl pytel.

15.8.2014 v 9:38 | Karma: 6,94 | Přečteno: 400x | Diskuse| Ekonomika

Jiří Brych

Zamávej bance

Mávám bankám – to je pseoudo-teaserová kampaň spojení s novým logem jedné ze zavedených bank, která se snaží zuby nehty přiblížit ve svém vnímání bance nové, alternativní. No, nějak to skřípe.

25.2.2014 v 15:28 | Karma: 8,41 | Přečteno: 638x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 597x
Kdo dělá marketing, může kecat do všeho. Obchod je pro hazardéry - pro lidi co myslí tu je právě marketing. Články po sobě nečtu - ztrácet čas umím i jinak.

Seznam rubrik