Parkovací vyhláška v Českých Budějovicích komplikuje život a je složitý paskvil

V centru města bydlím celý život, víc než čtyřicet let, z toho cca 35 let v jednom domě. To mě myslím dostatečně opravňuje k tvrzení, které je nadpisem článku. 

Tou úplně poslední kapkou k jeho sepsání je nový parkovací systém, jehož tváří je pan náměstek Konečný, dříve KSČ, dnes ANO, dle serveru našipolitici.cz. Píšu článek pár dnů po 17. listopadu, tedy proč sem politickou historii pana náměstka nedat. U nich na firmě-partaji je to myslím i bonus. V televizní reportáži si pan náměstek umyl ruce od zavedení autobusové linky Krajinskou ulicí z nedodělaného parkoviště v Jírovcově ulici na náměstí slovy, že „schválilo to zastupitelstvo“. Přesně podle Murphyho zákona, že práce v týmu má nesmírný význam, neboť umožňuje svalit vinu na jiné. Začněme tedy od náměstí. 3 autobusové zastávky na jednom náměstí vymyslel někdo, kdo byl hodně pod vlivem, protože při plném vědomí a za střízliva to vykoumat nelze. Provizorní zastávky jsou jak pěst na oko. Linka v Krajinské má cca 400 m (mapy.cz), pěšky to ujdete za 6 minut. Jsem si jistý, že svoz z nedodělaného záchytného parkoviště v Jírovcově ulici na zastávku na Sadech by stačil. V případě lidí opravdu nemohoucích by levnější alternativou byl městský minibus upravený pro potřeby těchto lidí na zavolání. A nyní k novému parkovacího systému vytvořenému metodou proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě. V závěru článku najdete i mou představu a můžete posoudit, která se vám zamlouvá více. Začněme webem parkovanicb.cz. Musíte se zaregistrovat. Než jsem dostal potvrzení, že já jsem já a auto je auto, uběhly více než 3 týdny. V době internetu a registrů všeho možného. Kdyby mi došla slova už zde, nebylo by o čem psát. První věta zmíněného webu je „jak si zřídit rezidenční parkovací kartu“. Dál se ovšem píše „rezidenční parkovací oprávnění“. Tak co platí? Bude karta nebo ne? Pod slovem karta si každý představí kartičku, kterou si dá za sklo auta. No v závěru se dočtete, že kartu nedostanete. Kompletní ceník parkovacích zón má 10 stran A4, v tom je 15 výjimek, některé výjimky jsou uvedeny v násobcích, jiné v procentech. Chybí už jen sleva pro majitele koňského povozu, doufám, že ji tam pan náměstek zapracuje. Například majitel elektromobilu Tesla za 2 milióny bude mít k dobru ještě 90% slevu. To auto ale zabírá 5 metrů stejně jako vedle stojící normální auto, tedy magistrát podporuje bohaté a penalizuje chudší. Vozidlo na LPG má ale jen 50% slevu. Proč? Na co si magistrát a zodpovědný pan náměstek hraje? Na ekoaktivisty ? Jasně že ano ANO, ale zaplatíte to vy. Nechci tu slevu zadarmo. Zaplatil jsem 2000,- Kč za rok, o ulici dál je to za 500,-. Opět se ptám proč? O ulici dál to auto zabere méně místa? K tomu vezměte prodloužení parkovací doby na placených parkovištích až do 20.00 hodin plus víkendy. Tady chce magistrát jen rejžovat. Za druhé auto zaplatíte v 1. zóně 5x tolik (10 000,-) ale v dalších zónách 10x tolik (5000,-). Přijde vám to jasné, srozumitelné? Jestli Vás napadlo, že byste si zřídili povolení pro zónu levnější, tak na to zapomeňte, nejde to. Je to podle bydliště a hotovo. Ale máme zde další dokument-metodiku, která čítá 14 stran A4. Dohromady 24 stran s 15 výjimkami. Máte pocit, že tohle je normální? Já ne. Šance, že zaparkuji je dle mého soudu skoro stejná jako dříve, akorát za ni dám 2000,-,protože v o něco volnější zóně o ulici dál zaparkovat už nesmím. A nyní z lidského soudku emocí. Když za něco dám určitý obnos, čekám, že něco dostanu. Tady ale dostanete virtuální možná. Když přijedete někam do města, kouknete autům vedle za okna a mají-li nějakou kartu, tak obvykle jedete parkovat jinam. Když oprávněný vlastník parkovací karty uvidí parkovat auto bez této karty, může oprávněně volat policii, protože to auto tam nemá stát. Fyzická karta za oknem je dobrá pro všechny strany. V případě fyzické karty by bylo možné parkovat i na dvě SPZ. Máte dvě auta, ale jen jedno bude parkovat v zóně s kartičkou za sklem, další si nechejte jinde (v práci, na kraji města…). Je to férovější, než různé příplatky. To je můj pohled. Nejprve měla opravdu fungovat záchytná parkoviště, a to v řádu alespoň jednoho až dvou měsíců. Magistrát si měl zaplatit billboardy na hlavních tazích a tam na zásadní změnu upozorňovat i přijíždějící do města. Pendlovací busy by sváželi cestující na zastávku na Sadech, protože lidí, kteří opravdu musí do centra a opravdu neujdou 400 metrů je naštěstí málo. Spor s majiteli domů v centru by nevznikl. Město mělo zavést pro tyto případy taxi či dodávky na zavolání. Do všech schránek obyvatel města měl přijít leták s vysvětlením změn a cílů. Vyhláška má být jasná, stručná, přehledná, s naprostým minimem výjimek. Tahle taková určitě není. Cena za parkování jednotná, karta i ve fyzické podobě umožňující použití i na druhé auto. Mimochodem koukněte se na stránky magistrátu města, které zůstaly graficky někde v roce 2005. I to o něčem svědčí. Souhlasím s principem vytlačování aut návštěvníků z města na okraj. I se zavedením zón. Ovšem provedení je naprosto úděsné a spíše bude komplikovat život současným obyvatelům. Odpovědnost leží na primátorovi a jeho náměstku. Ti situaci v centru neznají. Tak uvidíme, co bude v roce příštím.

Autor: Jeník Pešek | středa 22.11.2017 8:39 | karma článku: 14,44 | přečteno: 436x
  • Další články autora

Jeník Pešek

Kopáči lepších zítřků

22.1.2021 v 11:53 | Karma: 22,52

Jeník Pešek

Naše Kačka socdemačka III.

1.6.2017 v 11:58 | Karma: 34,08