Děkujeme za pochopení.
O75t48a67k37a98r 51K45e15s84s80l35e65r
" Takže kdyby se vám dostalo poznání, že smrtí osobní život definitivně končí, stal by se z vás gauner? Začal byste ubližovat lidem? Pokud ano, jak můžete tvrdit, že jste mravný?" zde jste vystihl "mravnost" ke ktere vede athesimus i pricinu, proc atheimus dokazal povrazdit za dve stoleti vice lidi, nez vsechna nabozenstvi sveta od pocatku lidstva dohromady, proc vrazdi deti v matcine lune a tezce nemocne v nemocnicich a vysmesne to oznacuje za "lidske" pravo.
Presne tak, paklize prestanu verit v posmrtny zivot a odplatu, stane se ze mne gauner - obycejny atheista.
P53a70v57e75l 96K51u72r49a22l
V absolutních číslech možná, ovšem pokud porovnáte počet zabitých lidí vůči velikosti lidské populace na planetě tak v danou chvíli náblženství vždy zabili víc. Zabít 10 lidí ze 100 je stejné jako 100 z 1000
O42t54o19m95a26r 49T45h68o23m38a
pro mě je základem zákon zachování energie, nějaká forma musí existovat i po smrti, na něco se přeměníme, jen tomu nerozumíme, já tomu rozhodně věřím, ostatně cykly jsou v přírodě běžné..
J58a34r53o16s97l82a14v 21P24O38L25Á79K
Zákon zachování energie není smrtí člověka nijak narušen a je zcela nadbytečné postulovat kvůli tomu posmrtný život. Energie je fyzikální veličina a ne něco mystického.
K51v85í12d32o 37K26r94a63t39o88c21h21v98í24l
Nikdo neví, co je ego, co je mysl a co je duše. Dnes ještě nevíme, jak přesně funguje celý mozek, to se stále zkoumá. Nikdo také neví, jak vypadá celý vesmír a jak to vlastně je s prostoročasem a mikrosvětem, to se také stále zkoumá. S těmito ubohými znalostmi nelze vést úvahy o nemožnosti reinkarnace, nikdo tomu nerozumí. Autor pouze směšně mentálně spekuluje a je to zcela bezvýznamné, nevypovídá to o ničem. Ale až zemře, bude od něj pokoj, ať už reinkarnuje nebo ne.
J44a97r23o79s40l11a86v 53P30O27L93Á23K
Ve skutečnosti toho víme zatraceně dost, doplňte si vzdělání. A pokud bychom měli přemýšlet jen o tom, o čem víme VŠECHNO, nemohli bychom přemýšlet skoro o ničem.
I60v28o 82V31a45š72í92č62e12k
Ten výklad se opírá o víru v hmotu, podobně jak když lidi věřili, že Slunce obíhá kolem Země. Lidmi dosud nepoznané dimenze jsou z fyzikálního hlediska nutné. Ostatně tento koncept je technologicky prezentován na hmotné úrovni ve filmu Avatar - vnímání duše, která se projevuje v příslušném "avataru" .....
J33a93r93o21s29l72a59v 98P68O23L41Á16K
Nu, možná, že vy jste nějaký nový Koperník, já takové ambice nemám a pracuji tudíž s tím, co dosud poznané je a ne s tím, co dosud poznané není.
J83i47ř15í 97S43v96o24b91o97d64a
Ještě jsem se chtěl vyjádřit k této větě, která se týká Vašeho tzv. etického důvodu, proč odmítáte tzv. "osobní posmrtný život".
Píšete toto: "Jsem hluboce přesvědčen, že hodnota mravného činu má hodnotu v něm samém. Pokud je mravný čin motivován zištně, není skutečně mravný. Může být přínosný pro druhé, ale pokud by jej dotyčný neučinil i bez nároku na odměnu, není to mravný čin. V tom jsem kantovec jak poleno.
Mnohem lépe už to řekl Kristus (Matouš 6,1-4):
"Varujte se konat skutky spravedlnosti před lidmi, jim na odiv; jinak nemáte odměnu u svého Otce v nebesích. Když prokazuješ dobrodiní, nechtěj budit pozornost, jako činí pokrytci v synagógách a na ulicích, aby došli slávy u lidí; amen, pravím vám, už mají svou odměnu. Když ty prokazuješ dobrodiní, ať neví tvá levice, co činí pravice, aby tvé dobrodiní zůstalo skryto, a tvůj Otec, který vidí, co je skryto, ti odplatí."
Kristus to řekl naprosto jasně a nekompromisně. Možná, že Kristus byl také kantovec jak poleno . Jenže Kristus nás těmito slovy zve do svého Království a o jeho podobě nerozhoduje ani Kant, ani Vy, ani kdokoli z lidí.
J83a38r23o64s76l79a18v 53P47O28L46Á21K
Kristus byl kantovec, to dá rozum Respektive samozřejmě: Kant byl kristovec. Vnímám kantovu etiku jako vynikající filosofické uchopení Kristova učení. Řekl bych, že k té motivaci vlastně doplňuji: "Varujte se konat skutky spravedlnosti před Bohem, Jemu na odiv..." v tom smyslu, že si tím zajišťuji nějaké "lepší příští".
Pokud jde o věčnost (odpovídám i na druhý komentář, který je pěkným shrnutím některých základních biblických momentů k tomuto tématu, díky), pokud není chápána jako čas roztažený do nekonečna, nemám s ní problém.
Ta úvaha je samozřejmě filosofická a je omezena možnostmi rozumu, jinak to u filosofie ani nejde, a není míněna jako kritika toho, co píšete vy, a s čím v podstatě souhlasím, ale jako kritika představ o posmrtném životě, jež jsou spojeny s nějakými více či méně vágními teoriemi na toto téma.
Papež Benedikt XVI. někde říkal, že bychom měli žít, jako by Bůh byl, já si ale skoro myslím, že bychom spíš měli žít, jako by Bůh nebyl, ovšem míněno tak, jako by nebyla žádná naděje, že přijde svět, kde se potrestá nepotrestané, odmění neodměněné a kde bude nastolena spravedlnost, jíž postrádáme.(To se týká i té reinkarnace, je to vlastně jiný způsob útěchy tohoto druhu.) A pokud pak přeci jen něco přijde, nu, to je něco, co si, jak říkal Jan Heller, neumíme představit a tudíž o tom není třeba mudrovat. Tak to vidím já.
J21i14ř28í 68S21v37o37b54o61d14a
Úvaha je to sice velmi zajímavá, avšak při jejím čtení jsem si hned vzpomněl na slova našeho biblisty Jana Hellera, který řekl toto: "Všechny představy, které jsme si kdy učinili o Pánu Bohu, jsou naprosto zbytečné. Všechny představy, které si děláme o své budoucnosti, včetně té záhrobní, jsou naprosto zbytečné. Jde vpodstatě o něco naprosto jednoduchého: abychom Bohu a jeho slitování odevzdali svou minulost a abychom mu v dobré naději odevzdali svou budoucnost - v naději, že on to pro nás zařídí lépe, než si to umíme představit."
V Bibli se slovo "posmrtný" vůbec nevyskytuje. Nehovoří se tam ani o životě po smrti ani o životě po životě. Už v biblickém Žalmu (115,7) se hovoří: "Mrtví nechválí už Hospodina, nikdo z těch, kdo sestupují v říši ticha." V biblické knize Kazatel (9,5-6) se říká toto: "Živí totiž vědí, že zemřou, mrtví nevědí zhola nic a nečeká je žádná odměna, jejich památka je zapomenuta. Jak jejich láska, tak jejich nenávist i jejich horlení dávno zanikly a nikdy se již nebudou podílet na ničem, co se pod sluncem děje." Ovšem už v knize Izajáš se píše: "Tvoji mrtví obživnou, má mrtvá těla vstanou! Probuďte se, plesejte, kdo přebýváte v prachu! Vždyť tvá rosa je rosou světel, porazíš i zemi stínů." Vždyť už v knize Genesis mluví Hospodin k Mojžíšovi, že je Bohem Abraháma, Izáka a Jákoba - tedy neříká, že BYL jejich Bohem, ale že JE jejich Bohem.
Bible nehovoří o posmrtném životě, ale o věčném životě, který spočívá v obecenství s Bohem. Je naprosto zřejmé, že bytost, která stvořila vesmír, má možnosti, které se vymykají jakýmkoli lidským představám. Snad proto se v První knize Korintským (15,35-36) píše toto: "Ale někdo snad řekne: ,Jak vstanou mrtví? V jakém těle přijdou?' Jaká pošetilost!"
Takové otázky tedy Bible označuje za pošetilost: "Tak je to i se zmrtvýchvstáním.Co je zaseto jako pomíjitelné, vstává jako nepomíjitelné."
Bible totiž říká, že lidé jsou obrazem Božím, jsme tedy jako Bůh - svobodné bytosti nadané schopností tvořit a milovat. Amen.
B61e17d76ř79i76c32h 11T74ě78š69í13n67s19k64ý
své předpoklady zakládáte už od počátku na chybných základech, pak vám vyjde to co vám vyšlo, v této oblasti je jedinou opravdu pravdivou odpovědí jediné slůvko " nevím" vy nevíte, já nevím, nikdo v současné době žijící neví ale nebojte všichni se to dovíme
J63a95r78o89s25l74a23v 68P71O36L11Á78K
Laciné až hrůza. Já ostatně neříkám důvody, proč něco takového neexistuje, ale proč osobně nevěřím, že to existuje. Mýlit se mohu, ale pokud máte problém s mými předpoklady, napište jaký.
J74a84n 85R63ý53z13n79a76r
Nesouhlasím s klavírem a klavíristou. Považoval bych to za křesťanský nesmysl.
Vztah duše a těla je totiž obousměrný. Duše ovlivňuje tělo a tělo ovlivňuje duši.
Klasickým příkladem je čchikung, tai-ji, jóga Ale nemusíme chodit do Číny a Indie - traumaterapie patří mezi fyzioterapii a prací s tělem, anebo např. jen očními pohyby zásadně ovlivňuje psyché.
Na českých universitách nekomunikují spolu neurologové a psychologové. Tady pak je zásadní problém. Dalším navazujícím problémem je že psychologii i na KU vyučují teoretici bez jakéhokoli sebezkušenostního výcviku. Pak jim nedochází spousta souvislostí.
J87a95n 12R85ý51z72n48a75r
Oficiální římskokatolická eschatologie učí, že pojem "duše zemřelého Františka Nováka" je nesmysl - a přesto se běžně používá i při zádušních mších.
Po smrti vznikne naprosto nová bytost, která je však výsledkem téhož morálního života.
O jakémkoli Františku Novákovi je možno mluvit až po vzkříšení těla, kdy daná bytost bude obnovena.
Ono je to docela logické. Neboť člověk má svobodnou vůli k jednání a " získávání zásluh a :-) prohřešků". Kdežto duše po smrti - dle oficiálního ř-k učení - nemůže udělat naprosto nic, čím by ovlivnila délku a kvalitu své stávající či následné existence. Tu již si "vyrobil" svým pozemským životem. Nemůže jít tedy o stejnou bytost - i když si to v mluvě zjednodušujeme.
Opakuji, že celý tento příspěvek je oficiálním ř-k učením v současnosti.
J18a52r93o63s70l57a40v 58P63O45L38Á47K
Také díky za doplnění. Je vůbec zajímavé sledovat, jak se různé křesťanské směry vypořádávají s konfliktem helénistické koncepce posmrtného života duše a židovské koncepce vzkříšení.
- Počet článků 606
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1349x
Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Flickr (fotografie)
Seznam rubrik
- Filosofování
- Společnost a politika
- Recenze
- Psychologie a terapie
- Poesie a próza
- Rozhovory
- Galerie
- Humor
- Osobní
- Nezařazené
Oblíbené knihy
- Miloslav Ransdorf: Není všem dnům konec
- Ludwig Wittgenstein: Filosofická zkoumání
- Principia Discordia
- Tomáš Baránek: Jak sbalit ženu 2.0
- Andrzej Sapkowski: Zmije
- Muammar Kaddáfí: Escape to Hell and Other Stories
- Boris Rafailov: C. G. Jung v zrcadle filosofie
- Jean Grondin: Úvod do hermeneutiky
- Don DeLillo: Bod Omega
- Nová dobrodružství Sherlocka Holmese
- The Words of Desmond Tutu
- ZEN 1-4 - Sborníky z přelomu 80. a 90. let
- Martin Buber: Temnota Boží
- Greg Egan: Axiomat
- Greg Egan: Město permutací
- Martin Oliva: Civilizace moravského paleolitu a mezolitu
- Radim Bělohrad: Osobní identita a její praktická hodnota
- Sierra Dawn: Písně větru
- Lucius Annaeus Seneca: Výbor z listů Luciliovi
- Ray Bradbury: Kaleidoskop a jiné povídky
- Jan Skácel: Básně II.
- Martin Heidegger: O pravdě a Bytí
- Joseph T. Hallinan: Proč děláme chyby
- Necronomicon podle Murahawy
- Jan XXIII.: Pacem in terris
- A. Mooreová, E. Ripleyová: Kapesní průvodce posmrtným životem
- V. V. Majakovskij: Vladimír Iljič Lenin
- Milena Hübschmannová: Můžeme se domluvit. Šaj pes dovakeras.
- William James: Pragmatismus-Nové jméno pro staré způsoby myšlení
- Jozef Karika: Na smrť
- David Flusser: Ježíš
- G. W. F. Hegel: Fenomenologie ducha
- Ray Bradbury: Zen a umění psát
- Darrell Schweitzer: Každý z nás je legenda
- Sv. Jan od Kříže: Výstup na horu Karmel
- Haroun Tazieff: Schůzky s ďáblem
- Georgij Valentinovič Plechanov: O úloze osobnosti v dějinách
- Richard A. Lippa: Pohlaví - Příroda a výchova
- Clifford D. Simak: Město
- Ľuboš Blaha: Matrix kapitalizmu - Blíži sa revolúcia?
- William S. Burroughs: Nahý oběd / Nova Express
- Vítězslav Gardavský: Bůh není zcela mrtev
- The Gathas of Zarathustra: Hymns in Praise of Wisdom
- Wilhelm Weischedel: Zadní schodiště filosofie
- Klára Látalová: Bipolární afektivní porucha
Co právě poslouchám
- the Pogues - a Pair of Brown Eyes - psychedelický irský punk!
- Maanam
- Lyapis Trubetskoy
- The H. P. Lovecraft Historical Society - A Very Scary Solstice
- Пикник
- Jablkoň
- Muzaiko - Esperanta Retradio
- Master's Hammer - Vracejte konve na Místo
- Hungry Ghosts - I Don't Think About You Anymore But, ...
- Dimmu Borgir
- Česká velvyslankyně v Sýrii: Je tohle ještě žurnalistika?
- Diablo Swing Orchestra
- Lače manuša
- Majk Spirit
- Deva Premal
- Cartel de Santa
Oblíbené stránky
- Ray Caesar -galerie magického, barokně laděného surrealismu
- Zdzislaw Beksinski (1929-2005) - galerie výjimečného umělce!
- STREET ART UTOPIA 106 of the most beloved Street Art Photos
- Václav Klaus Looking at Things
- The Monster Engine - Realistické podoby dětských kreseb!
- Astronaut v moři - nabídka kvalitní nekomerční literatury!
- P3RSP3CTIV3 - úžasný krátký retrocyberpunkový film!
- Petice a manifest na ochranu křoví
- Olia Pishchanska - Úžasné atmosférické konceptuální fotografie
Oblíbené články
- 24 znamení, že se celá Amerika začíná podobat Detroitu
- dopsáno: Jaroslav Polák: Poznámky k Humově teorii kauzality
- Café Zapatista - Nabídka Anarchistického černého kříže
- File Sharing Is Now an Official Religion In Sweden
- Luboš Dvořák: Církevní restituce – řekněme hlasitě - nejde to!
- Gerald Celente: EU se zhroutí v 90 dnech
- Demence českého národa (Český národ je plný nenávistných idiotů)
- Roman Sikora: Co všechno jsme zapomněli - BRILANTNÍ ČLÁNEK!
- Jan Macháček: Statisíce měsíčně pro poradce a kapitalismus
- Co je ACTA? Dokonale shrnující a velmi depresivní video.
- Pravičáci jsou méně inteligentní než levičáci, zjistila studie
- Athens, the long night of February 12: “burning and looting..."
- Jak to skutečně bylo s romskou stranou a uprchlým pokladníkem
- Zemědělství umírá jako sociální výdobytky naší země
- Piotr Czerski: My, děti Sítě
- Jan Keller: Společnost nesouměřitelnosti - přednáška na YouTube
- Cesty, které vedou do záhuby - zamyšlení Fidela Castra
- Slyšeli jste to? Bohatí Romové berou dávky. Psali to v Právu!
- Téměř polovina Američanů má potíž vydělat na základní životní...
- Normalizace tu ještě neskončila, tvrdí historik Michal Pullmann
- Ondřej Lánský: Kdo zneužívá sociální dávky?
- Die Welt varuje před návratem komunistů, tvrdí čeští lháři
- Masová privatizace přivedla postkomunistické země na mizinu
- V Česku začínají řádit profesionální tuneláři
- Jak Obama ví - Zamyšlení Fidela Castra, 27. dubna 2012
- Ivan Štampach: Ekonomie se zbláznila - Deník Referendum
- Místo, kde se v bolestech rodí český bulvár
- František Nevařil: Hospodaření zločinných komunistů
- Jsme v prdeli.Klus,Xindl X,Koller a Poláková veršují o politice
- Slavoj Žižek: Zahraňme se před zachránci
- Pavel Novák: Den daňové svobody prizmatem nejen ČRo
- Miloslav Ransdorf: Husovo odvolání ke Kristu
- Ožebračování těch nejpotřebnějších
- Tribun: Mlhy nad Sýrií
- Křesťané proti zákonu o církevním majetku
- Karel Dolejší: Atentát na svatýho Václava, čili Netopýr
- Přetrhnutý lístek zavedeným stranám nijak neuškodí
- Pavla Kopecká: Bibli spálit, korán taky (?)
- Vladimír Kapal: U Ratha nejde o sedm milionů, ale o 260 miliard
- Ivan Štampach: Dnešní vánoce
- Jaroslav Achab Haidler: Ježíšek u Jobů
- Jan Čulík: O Palachovi a lidech, co se upalují dnes
- Unuděný flákání vyrůstá na troskách střední třídy
- Dr. Jusuf Al-Qaradawi: Kultura tolerance v islámu
- Jak vyrobit dezinformaci aneb romské děti chtějí žít z dávek
- David Corn, John Pilger: Kanonizovaná baronesa, krvavý Pol Pot