Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V pořádku, doufám, že pana Poláka někdo zatáhne do krátkodobého nerovného vztahu jménem dostáváš přes držku. Polák pak o tom bude moct napsat článeček, jak jsou nerovné vztahy běžné.

1 0
možnosti

Znám spoustu lidí, kteří by vyvolali válku s islámem pro práva žen. Pak přijdou domů a postnout na internet tohle:

http://static.fjcdn.com/pictures/Mom_152297_2459217.jpg

1 2
možnosti

"Odpověď zní jednoduše: Není, protože nerovné postavení v nějakém vztahu je nutnou, nikoli však postačující příčinou týrání"

No tak co cekat od komunisty. Celej komunimus jen mluvil o rovnem postaveni, ale komuniste vi sve. Pokrytci...

7 1
možnosti
Foto

Bohužel už asi netrumfnete jiné bezcenné komentáře, které nahrazují argument urážkami, ale máte bod za snahu.

3 6
možnosti

SAÚDSKÁ ARÁBIE: 

2. Byste nesměl vyjít ven bez svolení svého muže (převádím to na ženy) - ANO - ženy mají svého zákonného zástupce a nemají ani svůj doklad totožnosti. Nesmí se pohybovat volně a už vůbec nesmí vycestovat

3. By vás váš muž mohl beztrestně bít a vy neměla nikde dovolání - ANO - je to tam běžná praxe, kterou popisuje spousta žen, kterým se podařilo odejít. Principem je nepostižitelnost - žena nemůže svého muže obvinit, protože její slovo nemá proti jeho slovu váhu.

4. Byste nesměl studovat - ANO - dodnes je tam spousta oborů, na které se ženy prostě nedostanou. Navíc nesmí vlastnit ani řidičský průkaz.

Více viz http://clovek.ff.cuni.cz/pdf/vojtiskova_studie_15.pdfhttp://www.vse.cz/vskp/33071_islam_a prava_zen_pripadova_studie_saudska_arabie

5 0
možnosti

Samozrejme ze s. Polak lze ... co byste od commie manipulatora cekal ...

K tomu biti v KSA - tam nejde o nepostizitelnost, naopak tam jde o to, ze je to dle Koranu a Haddithu ... a BTW pokud muz zemu bit z nejakeho duvodu nemuze (zdravotni duvody, nechut ...), muze o to pozadat STATNI nabozenskou policii co to provede za nej ...

Ke studiu - k jakemukoliv studiu po zakladni skole zena potrebuje souhlas manzela, otce, ci opatrovnika ... ke studiu mnoha oboru ani tohle nestaci - jsou proste zenam zakazany.

4 1
možnosti

To, co jste napsal, je demagogie. Existence přirozených nerovných vztahů (rodič–dítě, pán–pes) není zdůvodněním pro oprávněnost "nerovného" postavení žen a mužů v islámu. Nerovné postavení mužů a žen (v biologickém smyslu) nezakládá žádný důvod pro vztah nadřízenosti a podřízenosti.

Ale především – postavení žen v islámu není vyjádřením přirozené biologické nerovnosti mužů a žen, ale doslovným vyjádřením vyšší a nižší KVALITY. Cituji Korán, v němž sám Allah nabádá muže ohledně zacházení se ženami (súra Ženy, Al-Nisa, verš 34): "A ty, jejichž neposlušnosti se obáváte, varujte a vykažte jim místa na spaní a bijte je!"

Korán je také jasným vyjádřením toho, že Allah dává přednost mužům před ženami a například menstruaci považuje za "defekt" ženy. Ještě názorněji to vyjadřuje Sunna (hadíty), tedy závazné výroky Proroka. Tam je nižší kvalita ženy a její PODŘADNÉ (nikoli jen podřízené) postavení názorně vykresleno například srovnáním ženy a osla. Stejné je to s nařízením Proroka, ve kterém je žena nucena muži sexuálně vyhovět za všech okolností.

Právě tohle jsou zdrojová východiska, z nichž plyne faktické postavení žen v islámu, které můžeme názorně pozorovat v muslimských společnostech. Vaše obhajoba "nerovného postavení žen v islámu" je tedy naprosto zcestná, protože tato východiska nereflektuje, ba přímo ignoruje. Z pohledu islámu jde totiž o přímý postoj a zákon samotného Alláha, nad nímž se nediskutuje.

Uvedl jste postoj Muneeba Hassana Arawiho, ústřední postavy muslimů v ČR, který řekl, že muž může "zbít ženu větévkou používanou k čištění zubů". Jenže daleko vlivnější islámské autority říkají, že muž při bití ženy pouze nesmí ženě zlomit kosti. Takové prohlášení by ovšem v ČR bylo trestným činem.

Vaše obhajoba jeho slov se tedy v této souvislosti jeví jako doslova trapná a ačkoli vyzýváte "ke správnému chápání pojmů", tak zde buď nevědomky nebo záměrně děláte pravý opak.

7 1
možnosti
Foto

Člověče, vy už mé články prosím nečtěte. Pokud tvrdíte, že zdůvodňuji vztah podřízenosti a nadřízenosti v islámu, patrně máte vážný problém porozumět psanému textu. Protože nic takového v článku nečiním, nevím, jak vlastně na váš připitomnělý komentář reagovat jinak, než náznakem výsměchu.

2 7
možnosti
Foto

Výborný článek. Ještě bych to rozvedla dále, a sice v tom, že týraný může být v nerovném vztahu dokonce i ten, kdo je dominantní. Ono je vlastně hodně těžké určit, kdo je ve vztahu nadřazený a kdo podřazený. Když si rozeberu svoje vlastní současné vztahy, tak nemohu jednoznačně pojmenovat ani jeden. Je to vztah s manželem, dospělými dětmi, přáteli, nesoběstačnou maminkou, dokonce i se psem :-). Neumím určit svoje vztahy, natož abych hodnotila vztahy jiných - myslím teď na to, že se mi jednání sousedky ke svému manželovi může zdát diskriminační - ale co mohu vědět z útržků řeči? Třeba je to naopak. Přeji příjemný den, i když uplakaný.

1 9
možnosti
Foto

Děkuji za komentář. Lidé jsou samozřejmě schopni se velice krutě týrat navzájem, ale to jsem rozvádět nechtěl, už by toho bylo moc najednou. Ostatně na základě komentářů soudím, že i tak to bylo na některé lidi příliš složité. ;-)

1 6
možnosti

Ano.

A nemůžete to srovnávat se vztahem dítě rodič atd. Nikdo by neměl mít právo ponižovat ženu, určit jí místo v kuchyni, mlčení a potrestat ji, když je moc "drzá." Ano, domácí týrání je i to někoho psychicky týrat, je jedno, zda zubní kartáček nebo bič, to že někdo schvaluje ponižování žen, je to to samé jako schvalování týrání. Žena v islámu nemá rovnocenné postavení jako muž, nemá možnosti jako muž, ponížení se rovná týrání.

8 0
možnosti
Foto

Ale to víte, že můžu. Vaše emoce s tím nemají co do činění. Existuje spousta partnerských vztahů v nichž je jeden z páru dominantní - a rozhodně to nejsou jen ty islámské. Ale to opravdu neznamená totéž co týrání. Můj děda z máminy strany byl jednoznačně dominantní muž, jeho žena, moje babička, mu, viděno z venku, dělala služku. Ale stále na něj, 24 let po jeho smrti, s láskou vzpomíná. Byl dominantní, ale nepřekročil hranici, kdy by svou dominancí ublížil. Dominance prostě sama o sobě není týrání a klidně se stavte na hlavu.

2 10
možnosti

Dovolím si Vás citovat:" Aby mohlo dojít k týrání, musí existovat nerovný vztah". S tímto tvrzením nesouhlasím. Patrik z Krupky neměl naprosto žádný vztah se dvěma mladíky z nepřizpůsobivé komunity. Přesto ho málem utýrali k smrti. Tyrani jsou prostě magoři. No a magoři jsou  v muslimské nebo romské komunitě zastoupeni v daleko větším procentu než v té naší. Toť vše

7 2
možnosti
Foto

Jak to, že ne? Násilný konflikt je vztah - samozřejmě jen krátkodobý a ad hoc, ale je to mezilidská interakce. A pokud je jedna strana v přesile nebo má větší fyzickou sílu atd, je to vztah pochopitelně nerovný.

1 7
možnosti

Antikarma za míchání hrušek s prohnilým (hn)islamistickým jablkem.

6 3
možnosti
Foto

Další příspěvek do soutěže o argumentově nejslabší komentář dne? Máte tu velkou konkurenci, ale jdete na to dobře!

0 5
možnosti

Nerovné (v islame podriadené) genderové  postavenie v zmysle zákonov a príkazov je svojim spôsobom týranie. Samozrejme, že nie všetky ženy, ktoré sú v tomto vychovávané od malička, povedia že im to vyslovene vadí, niektoré budú určite aj šťastné....

6 0
možnosti
Foto

A co tím chcete vlastně říci? Je třeba podotknout, že pokud mluvíme o týrání, pak musí být někdo, kdo trpí. Ani otrok, pokud je šťastný a neprožívá utrpení, není týrán, protože týrání bez utrpení je protimluv.

1 4
možnosti
  • Počet článků 606
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1349x
Narodil jsem se 5. března 1975 v Brně, kde také žiji. Zajímám se o pravoslaví, filosofii, religionistiku, fotografování a literaturu. Politicky jsem demokratický levičák. Nenápadně jurodivý.

Kontakty:
- jaroslavpolak1975@gmail.com
- Twitter
- Facebook
- Flickr (fotografie)

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články