Velikonoce jsou podle antidiskriminačního zákona protizákonné

Máme štěstí. Velikonoce jsme stihli, ještě než nabyl platnost antidiskriminační zákon. Velikonoce - jejich původ a tradiční zvyky jsou totiž diskriminační a navíc mají antisemitskou tradici. Tušit to, Džamila by takové strašné svátky  utnula už dávno.

V prvé řadě jde o svátek, který je založen na nerovnosti, tedy diskriminaci z důvodu pohlaví. Na velikonoční pondělí jsou ženy vyloučeny z aktivního prožití svátku a jsou pouze pasivním objektem. Navíc tu dochází k fyzickému násilí na ženách, které má obecně ráz sexuálního obtěžování neboť podle paragrafu 2, odstavec 2 se za diskriminaci se považuje i obtěžování, sexuální obtěžování, pronásledování

Během pomlázky dochází dokonce k souběhu budoucích protizákonných činů - ženy a dívky jsou na základě své "pohlavní identifikace" muži pronásledovány, obtěžovány fyzicky i sexuálně a zachází se s nimy "méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s muži ve srovnatelné situaci".

Nezákonného konání se přitom dopouší nejen ten, kdo jiné osoby vrbovou pomlázkou na základě pohlavní identifikace obtěžuje, ale i ten kdo druhého přesvědčuje, utvrzuje nebo podněcuje, aby diskriminoval třetí osobu.

To se týká nezodpovědných tatínků, co nutí syny, aby maminku  a sestru pomlázkou pěkně vymrskali.

Velikonoce ale naráží také na další zákon - § 198a Podněcování k nenávisti vůči skupině osob.

Velikonoční  křesťanská tradice v historii tradičně podněcovala nenávist k rase a národu. Pokud jde o původní křesťanskou tradici, jde o svátek vzkříšení, obnovy života, který má základ ve všech pohanských tradicích. Během středověku se z něj ale vyvinul mj. také politický svátek, který byl odjakživa - téměř tisíc let zneužíván k antisemitské propagandě. 

V průběhu velikonoc se vždy zdůraňoval fakt, že to byli Židé, kdo zradili a vydali Spasitele římské justici a způsobili jeho mučednickou smrt. Ostatně velmi sugestivně a hezky antisemitsky to líčí MelGibson ve svém filmu Umučení Krista, který právě dnes - na velikonoční pondělí příhodně vysílá Česká televize. Podle kritiků "... jeho podání Kristova osudu (které se jen z malé části opírá o evangelia) může velmi snadno vyvolat protižidovské cítění, tedy recidivu toho, co se v evropských duchovních dějinách skutečně odehrávalo. Bývalo to právě slavení křesťanských Velikonoc, které se stávalo spouštěčem protižidovských pogromů. Tvůrce filmu toho nedbal ..."

Pokud bychom se pokusili jen odhadnout oběti velikonočních pogromů na Židy po celém křesťanském světě v průběhu posledních staletí, překročili bychom bezesporu rozměry v tomto srovnání celkem marginální nacistické Křišťálové noci i dalších pogromů.

Aby to nebylo na jen těch zlých nacistech: Nejznámější a největší protižidovský pogrom v Českých zemích se stal o velikonocích roku 1389 v Praze pod záminkou znesvěcení hostie. Byly zapáleny téměř všechny židovské domy, do ohně byla házena svlečená těla zabitých Židů, další byli upáleni za živa. Krveprolití provázelo velké loupení a drancování, byly hanobeny židovské náhrobky. Soudobé odhady hovoří o 3 000 mrtvých. (Křišťálová noc cca 100 mrtvých).

Proč se stejně bombasticky v ČR neslaví židovské Velikonoce Pesach a Ramadán? I to je diskriminace. Tentokrát na základě náboženství a rasy. Čekám, kdy zákon nařídí ČT odvysílat objektivní protikřižácký velkofilm o utrpení arabských obyvatel Svaté země. A také něco pěkného z dílny farizeů a saduceů. I oni mají právo na vyvážený pohled na Pilátův proces.

Shrneme-li výše uvedené, trochu se nám relativizují nejen některé zákony, ale snad i pohled na nás samotné. 

Tak hezké Velikonoce, Šalom a Allahu akbar

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jaroslav Novák | pondělí 24.3.2008 11:39 | karma článku: 23,59 | přečteno: 1886x