Sláva, po kolejích v ČR jel nejrychlejší vlak světa TGV
Uplynulo 40 let a na našich drahých zrekonstruovaných koridorech se jezdí někdy i 160 km/h. Stát by rád vybudoval VRTky (vysokorychlostní tratě), ale málokdo je chce mít za humny. A tak si Správa železnic (SŽ) půjčí za 10 mega muzejní exponát vlaku z roku 1980, aby nám ukázala, jak se u nás možná už za pár let bude také jezdit po železnici.
Teda vlastně neukázala, protože ten rychlovlak nejede vlastní silou - jednak nesmí a jednak stejně nemá po čem. Těch 10 mega jsou náklady, které SŽ zaplatí jen za pronájem TGV. Nejsou v tom náklady za převoz ani celá ta show okolo.
O co tedy jde?
Co nám SŽ chce ukázat?
Stojící vlak starý 40 let?
Těch máme dost i u nás. I Pendolinu je vlastně už 20.
Obávám se, že toto je příklad marketingové akce zcela beze smyslu. Sice si pár šotoušů (zdravím kamarády šotouše) udělá fotky vlaku TGV, ale tak jak tyto kluky znám, nepochybuji, že ho již dávno vyfocené mají. Je tedy pravdou, že vyfotit TGV tažené Vectronem, je rarita, která se hned tak neuvidí. Zároveň to je ale jenom takové tragikomické dokreslení celé té podivné akce.
Tato prezentace je podle mě velký přešlap.
Když si uvědomím, co všechno by Správa železnic mohla za 10 mega udělat – třeba opravit kousek sesunuté tratě mezi Dobkovičkami a Radejičínem, na kterou čekáme už mnoho let...
Jaroslav Komínek
Je šance, že se u nás někdy budou stavět silnice bez komplikací?
Našel se další podivný spolek z Dolní Horní, který se rozhodl otravovat život lidem z půlky republiky.
Jaroslav Komínek
Vládo, je nejvyšší čas něco začít dělat!
Nakupte autobusy na plyn, říkali. Prý jsou ekologické a výhodné a plynu je dost, říkali. Skvělé! Jenom nám ho nikdo nechce teď prodat, a to jsme nabízeli už DVANÁCTKRÁT víc, než dneska stojí. Nikdo se nechce zavázat.
Jaroslav Komínek
Výlet vlakem na Kokořínsko? Zapomeňte!
Jsme svědky další nehorázné prasárny, již tradičně pod taktovkou středočeského krajského radního Petra Boreckého (STAN).
Jaroslav Komínek
Mezikrajské vlaky stále v ohrožení!
Zastupitelstvo Ústeckého kraje bude 1. listopadu schvalovat nový plán dopravní obslužnosti, který bude platit v období 2022 – 2026.
Jaroslav Komínek
Jak se stát stará o kulturní památky?
Správa železnic se definitivně rozhodla, že prodá vlakové nádraží v Louce u Litvínova. Z možného prodeje nádraží do soukromé správy nejsem vůbec nadšený.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají
Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...
V Maďarsku havaroval na Dunaji motorový člun. Dva lidé zemřeli, pět se pohřešuje
Dva lidé zemřeli při lodní nehodě na řece Dunaj severně od maďarské metropole Budapešti, uvedla v...
Obrat. Neučte už sporné teorie o 72 pohlavích, instruuje britská vláda školy
Britská vláda představila nové pokyny pro sexuální výchovu. Vyzývá v nich školy, aby přestaly učit...
Armáda pošle miliardy „do luftu“. Kbely dostanou novou věž a dopravní letadla
Armádní letectvo získá o téměř devatenáct miliard korun víc pro následující čtyři roky, než bylo...
- Počet článků 25
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 391x
Radní a zastupitel města Chomutova