- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Návyk! Tak to dělají drogoví dealeři. Nacpat do lidí fet a pak se těšit z jejich závislosti.
V pořadu Michaely Jílkové Máte slovo takový argument zazněl. Lidé to chtějí. Aby ne!
Každý feťák chce svůj fet.
Už si nepamatuji, kolik procent lidí si to přeje (kolik lidí je postiženo tou závislostí). Jiní jsou postiženi jinak - v tomto konkurenčním prostředí zaniklo spousty malých krámků a „večerek“, které byly alternativou i pro ty, kteří nechtějí či nemohou absolvovat ty hypermarketové kilometry.
Nejsurovější demagogií ve zmíněném pořadu, která zazněla od asertivního obhájce shopfetu, byl zhruba tento: Není vůbec jisté, že zaměstnanci, kteří budou mít o svátcích volno, se budou věnovat svým rodinám. Fuj, to je sprostá demagogie! Demagogie povýšená! Jako by byla řeč o plebsu, spodině, u níž se nedá předpokládat ani základní míra sociální inteligence. Možná stojí za zmínku, že pokud v takových rodinách jsou školou povinné děti (což v rodinách není vzácným jevem), nemohou sladit svůj volný čas s rodiči zaměstnanými o svátcích a nedělích, neb školní docházka je toliko všednodenní.
Velmi nepřesvědčivé a pro mne neupřímné byly argumenty týkající se zaměstnanosti. Nikdo si totiž nevzpomněl, že ten komfort poskytovat lidem služby o nedělích a svátcích mohou i jiné profese (je-li taková starost dát lidem práci). Tak třeba úřady státní správy a samosprávy. V těch hypermarketech nepracují lidé se základním vzděláním. Mají velmi často stejné vzdělání jako ti úředníci. Mohli by tedy být zaměstnáni jako úředníci, až bude ten cvrkot na radnících, magistrátech, ministerstvech, dopravních inspektorátech, celních úřadech ...........
Tak oč tu běží? O vůli dát práci co největšímu množství našich občanů? Nebo jen těm, kdo něco produkují? Jistě, jen těm, kdo vytvářejí obchodovatelné hodnoty, zisky. O zájmy a spokojenost zaměstnanců hypermarketů ani spotřebitelů nejde. Zisky, to je, oč tu běží.
Jak mohou firmy držet své zaměstnance v podmínkách často nedůstojných a někdy i odporujících platným předpisům? Nedávno mi volala zaměstnankyně jisté společnosti. Jejímu marketingovému umění jsem nepodlehl, neboť jsem jí ani pořádně nerozuměl. Neuměla ještě dost česky. Znám dva lidi, kteří pracují každý v jiné firmě. Mají zatím potíže se domluvit se spolupracovníky. Jeden s jedněmi Slovany, druhý s jinými. Z toho plynou i podmínky diktované našim lidem. Nechcete? Jděte! A instituce státu? Neřekl bych, že dostatečně vnímají realitu.
Další články autora |
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...