- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nosnost mostů není problém ČR ale i Slovenska , Ukrajiny i Polska. Polsko už před lety dostalo od USA miliardy na modernizaci mostů (proč asi?)a i Slovensko dostalo peníze na mosty. Ruské (Sovětské) tanky mají běžnou hmotnost do 50 tun , západní většinou přes šedesát. Běžně most jednotlivou zátěž v pohodě přenese ale pokud pojede kolona může nastat problém v dynamice mostu ,proto byl na mostě povel pro vojsko zrušit krok.
Zajímavé čtení. Jen bych řekl, že naše mnohdy katastrofální mosty jsou v podstatě jedno. Včetně komunikací. Vždyť se ničí mezi prvními. Věřím, že se armáda dovybaví i u ženistů. Pokud to ještě existuje...
Jak je popsáno níže, nejde jen o mosty. A často je rychlost přesunu nutná...
Myslím, že by jsme se klidně mohli spokojit s modernizací na 2A7.
To tam máte jen 77 tanků? Co s nimi chcete dokázat? Sloužil jsem u pěšího pluku, kde bylo tanků 9. (6 tanků a 3 samohybky) a to byl pluk pěší. A potom...tank je zbraní útočnou. Na koho tam chcete útočit? Na San Marino?
No, Rusové dnes používají tanky jako stacionární dělostřelectvo
Máte velký přehled. Díky za počtení a vám karma.
Já děkuji, pane Vepřeku
leopard tank trailer – Vyhledávání Google
V dobách míru se tanky transportují vlakem nebo na spec.přívěsech s více nápravami a v německu tak vozí i 70t Abramsy, takže souprava má ke 100t. Důležité je zatížení na nápravu. Za války asi moc mostů nezbude....A vy jste přesvědčen, že to rozhoduje min.Černochová?
Maximální povolená hmotnost na nápravu
Jednotlivá náprava – 10,00 t
Jednotlivá hnací náprava – 11,50 t
Dvojnáprava motor. vozidla s rozvorem náprav:
do 1,0 m – 11,50 t
od 1,0 m a méně než 1,3 m – 16,00 t
od 1,3 m a méně než 1,8 m – 18,00 t
od 1,3 m a méně než 1,8 m, je-li hnací náprava vybavena dvojitou montáží pneumatik a vzduchovým pérováním, nebo pérováním uznaným za rovnocenné, nebo pokud je každá hnací náprava opatřena dvojitou montáží pneumatik a maximální zatížení na nápravu nepřekročí 9,5 t – 19,00 t
Dvojnáprava přípojného vozidla s rozvorem náprav:
do 1 m – 11,00 t od 1,0 m a méně než 1,3 m – 16,00 t od 1,3 m a méně než 1,8 m – 18,00 t 1,8 m – 20,00 t nad 1,8 m, nezávislé nápravy, je tedy povoleno 10 t na nápravu. Trojnáprava přípojného vozidla s rozvorem náprav: do 1,3 m včetně – 21,00 t nad 1,3 m do 1,4 m včetně – 24,00 t nad 1,4 m do 1,8 m včetně – 27,00 t
třeba zde detaily, přetížený třínápravový křáp z pískovny je pro silnice větší problém...
Oshkosh M1070 - Wikipedia
Ahoj Járo, jako obvykle dobrý rozbor situace. Jezdil jsem pár pátků s kamionem, tedy 40 tun a na spoustu mostů a hlavně mostků jsem správně vůbec nesměl. Někde jsem četl statistiku, už si přesně nepamatuji ale řádově sedm tisíc mostů a mostků je u nás v havarijním stavu.
Druhá věc je jak psal pan Dvořák, mosty jsou dimenzované na násobky u mostů je to tuším 2,5, a ještě obvykle na celé zatížení, takže jedno vozidlo může přesahovat povolenou hmotnost třeba i třikrát. Je to dobře vidět v Německu okolo Raimsteinu, značka třeba třicet tun a pod tím ikona tanku šedesát.
Druhá věc, právě v logistice, která je úplně zanedbaná je dostatek "podvalů". Náš standardní podval Leoparda neuveze, resp bude překročena jeho povolená nosnost. Už s T72 byly problémy, protože drtivá většina krom skutečně speciálních, pochází ze šedesátých let a je tady stavěna na T54. A protože tank jaksi nebude po silnicích jezdit po vlastní ose, Bavíme se o ještě úplně jiných hmotnostech . Tahač, v našem případě Tatra 815 obvykle v osmikolové verzi váží řádově 18 tun, podval sám o sobě má nějakých osm možná deset, už si to přesně nepamatuji. Jseš rázem klidně na osmdesáti tunách.
Ahoj Rosťo. Perfektní, pošmáknul jsem si. Díky
Nejdůležitější je to, jestli ti Leopardi splňují EURO 7!!!
Pokud ne, tak rozhodně nekupovat!
Hlavně by je měla řídit umělá inteligence. Protože představa, že by tomu velel Jura je teda děsivá.
V době míru to je jedno a v době války či době kdy se území ČR stane válečným polem bude těch pár tanků bez tak k ničemu. Řeky či říční údolí které se nedají překročit bez mostu či veliké objížďky spočítám na prstech jedné ruky.
Tak určitě na tom něco je.