Děkujeme za pochopení.
M14i25l27a76n 33V56a27l84á81š21e98k
Nosnost mostů není problém ČR ale i Slovenska , Ukrajiny i Polska. Polsko už před lety dostalo od USA miliardy na modernizaci mostů (proč asi?)a i Slovensko dostalo peníze na mosty. Ruské (Sovětské) tanky mají běžnou hmotnost do 50 tun , západní většinou přes šedesát. Běžně most jednotlivou zátěž v pohodě přenese ale pokud pojede kolona může nastat problém v dynamice mostu ,proto byl na mostě povel pro vojsko zrušit krok.
P16e82t43r 86N42e77d55v92ě63d
Zajímavé čtení. Jen bych řekl, že naše mnohdy katastrofální mosty jsou v podstatě jedno. Včetně komunikací. Vždyť se ničí mezi prvními. Věřím, že se armáda dovybaví i u ženistů. Pokud to ještě existuje...
J73a26r14o28s47l66a41v 30Č46e34r22v35e61n71k52a
Jak je popsáno níže, nejde jen o mosty. A často je rychlost přesunu nutná...
D94a73n 85R18o16z22s37í74v77a64l
Myslím, že by jsme se klidně mohli spokojit s modernizací na 2A7.
J25a95n 48M57a98r72e54k
To tam máte jen 77 tanků? Co s nimi chcete dokázat? Sloužil jsem u pěšího pluku, kde bylo tanků 9. (6 tanků a 3 samohybky) a to byl pluk pěší. A potom...tank je zbraní útočnou. Na koho tam chcete útočit? Na San Marino?
J89a91r67o90s46l86a50v 45Č50e36r63v96e66n93k35a
No, Rusové dnes používají tanky jako stacionární dělostřelectvo
Z53d94e20n54ě20k 33V64e83p75ř56e52k
Máte velký přehled. Díky za počtení a vám karma.
J89a26r88o27s78l90a94v 88Č56e13r33v47e64n92k10a
Já děkuji, pane Vepřeku
P12e45p83a 43Z41a97h31r69á93d62k88a
leopard tank trailer – Vyhledávání Google
P27e43p86a 34Z17a91h44r93á95d33k56a
V dobách míru se tanky transportují vlakem nebo na spec.přívěsech s více nápravami a v německu tak vozí i 70t Abramsy, takže souprava má ke 100t. Důležité je zatížení na nápravu. Za války asi moc mostů nezbude....A vy jste přesvědčen, že to rozhoduje min.Černochová?
Maximální povolená hmotnost na nápravu
Jednotlivá náprava – 10,00 t
Jednotlivá hnací náprava – 11,50 t
Dvojnáprava motor. vozidla s rozvorem náprav:
do 1,0 m – 11,50 t
od 1,0 m a méně než 1,3 m – 16,00 t
od 1,3 m a méně než 1,8 m – 18,00 t
od 1,3 m a méně než 1,8 m, je-li hnací náprava vybavena dvojitou montáží pneumatik a vzduchovým pérováním, nebo pérováním uznaným za rovnocenné, nebo pokud je každá hnací náprava opatřena dvojitou montáží pneumatik a maximální zatížení na nápravu nepřekročí 9,5 t – 19,00 t
Dvojnáprava přípojného vozidla s rozvorem náprav:
do 1 m – 11,00 t od 1,0 m a méně než 1,3 m – 16,00 t od 1,3 m a méně než 1,8 m – 18,00 t 1,8 m – 20,00 t nad 1,8 m, nezávislé nápravy, je tedy povoleno 10 t na nápravu. Trojnáprava přípojného vozidla s rozvorem náprav: do 1,3 m včetně – 21,00 t nad 1,3 m do 1,4 m včetně – 24,00 t nad 1,4 m do 1,8 m včetně – 27,00 t
P33e57p71a 11Z76a46h31r29á56d54k60a
třeba zde detaily, přetížený třínápravový křáp z pískovny je pro silnice větší problém...
Oshkosh M1070 - Wikipedia
R31o29s10t41i24s53l68a55v 94J64e89z72e60k
Ahoj Járo, jako obvykle dobrý rozbor situace. Jezdil jsem pár pátků s kamionem, tedy 40 tun a na spoustu mostů a hlavně mostků jsem správně vůbec nesměl. Někde jsem četl statistiku, už si přesně nepamatuji ale řádově sedm tisíc mostů a mostků je u nás v havarijním stavu.
Druhá věc je jak psal pan Dvořák, mosty jsou dimenzované na násobky u mostů je to tuším 2,5, a ještě obvykle na celé zatížení, takže jedno vozidlo může přesahovat povolenou hmotnost třeba i třikrát. Je to dobře vidět v Německu okolo Raimsteinu, značka třeba třicet tun a pod tím ikona tanku šedesát.
Druhá věc, právě v logistice, která je úplně zanedbaná je dostatek "podvalů". Náš standardní podval Leoparda neuveze, resp bude překročena jeho povolená nosnost. Už s T72 byly problémy, protože drtivá většina krom skutečně speciálních, pochází ze šedesátých let a je tady stavěna na T54. A protože tank jaksi nebude po silnicích jezdit po vlastní ose, Bavíme se o ještě úplně jiných hmotnostech . Tahač, v našem případě Tatra 815 obvykle v osmikolové verzi váží řádově 18 tun, podval sám o sobě má nějakých osm možná deset, už si to přesně nepamatuji. Jseš rázem klidně na osmdesáti tunách.
J12a32r94o41s12l69a96v 75Č55e22r35v70e39n31k83a
Ahoj Rosťo. Perfektní, pošmáknul jsem si. Díky
J47u73r15a 43D66o33l64e15ž17e59l
Nejdůležitější je to, jestli ti Leopardi splňují EURO 7!!!
Pokud ne, tak rozhodně nekupovat!
T29o50m37á76š 61F68l67a98š50k74a
Hlavně by je měla řídit umělá inteligence. Protože představa, že by tomu velel Jura je teda děsivá.
P24a36v87e53l 83H62e44k
V době míru to je jedno a v době války či době kdy se území ČR stane válečným polem bude těch pár tanků bez tak k ničemu. Řeky či říční údolí které se nedají překročit bez mostu či veliké objížďky spočítám na prstech jedné ruky.
J75a16r73o69s84l32a83v 18Č30e58r55v16e37n47k27a
Tak určitě na tom něco je.
- Počet článků 298
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2263x
https://www.soudobahistorie.cz/