Jak kardinál Vlk a Daniel Herman svými činy vychovávají k ateismu

Snad každý myslící člověk se za svůj život potýká s otázkou náboženství a vírou v boha. Vznikl vesmír, naše planeta a živí tvorové samovolně, nebo všechno stvořila vyšší moc – tedy bůh?

Někteří lidé, kterým je od dětství vtloukáno do mysli náboženství a tomuto výkladu církevních kněží uvěří, to mají v životě jednodušší, protože všechno na co nenaleznou odpověď je boží vůle.

Ve jménu boha se potom dá zodpovědět úplně všechno. Od pokroku a humanismu až po náboženské války. Ve jménu všech možných bohů a božstev bylo ve světě tolik válek a počet jejich obětí určitě přesáhne počet mrtvých ve válkách nenáboženských.

Včera jsem náhodou na programu Z1 narazil na rozhovor Tomáše Cikrta s Danielem Hermanem. Jak jistě víte, Daniel Herman je novým ředitelem Ústavu pro výzkum totalitních režimů.

Rozhovor se nesl v duchu nenávisti vůči komunistickému režimu. To je vzhledem ke zločinům spáchanými komunisty  pochopitelné, ale je známo, že pokud cokoliv zkoumáme a dopředu zkoumanou záležitost nenávidíme (jsme předpojatí), těžko se skrze osobní nenávist dobereme k objektivnímu výsledku. Stačí přece když Daniel Herman řekl jedenkrát, že komunismus byl zločinný režim a tím jsme s výzkumem u konce. Ostatní slova už jsou tak nějak zbytečná a konkrétní činy (zločiny komunismu) mohou zpracovat statistikové s několika právními poradci.

Další věc je výklad desatera dle Daniela Hermana.

Tomáš Cikrt se jej zeptal, jak je to s jeho postojem k vraždám spáchanými bratry Mašíny. Že přece jen oběti bratří Mašínů nebyli komunističtí pohlaváři, ale obyčejní lidé.

Daniel Herman se kroutil, že sice desatero hlásá „nezabiješ“, ale pokud nelze jinak, potom lze zabíjet. Neřekl to takhle přesně jak to píši, ale výsledek je stejný.  Ještě tam něco plácal o sebeobraně, ale pokud vím, tak v tomto případě byli útočníky pouze bratři Mašínové a jedna z jejích obětí se „snad“ snažila útočníkům (tedy Mašínům) bránit. Zde už Daniel Herman ztratil nejen soudnost, ale i obyčejný lidský rozum.

Nyní už si dokáži vysvětlit, proč ve jménu křesťanského boha rozpoutali katolíci řadu válek a páchali násilí i vraždy na nevinných lidech.

V určitých situacích je dle Daniela Hermana vraždit prostě dovoleno. Desatero- nedesatero. O to větší minus katolické církvi.

Když si k tomu připomenu velmi tvrdý boj kardinála Vlka za tzv. církevní majetek a chrám Sv. Víta, který vytvořili bezejmenní chudí lidé a výsledky jejich dřiny si přivlastnila katolická církev – další mínus.

Tak nevím. Kdyby byl bůh, který schvaluje tyto činy katolické církve, potom mne přímo nutí být ateistou.

Ateista se totiž na žádného boha vymlouvat nemůže. Svoje činy může zodpovědět pouze před svým svědomím. A zdůvodnit vraždy před svým svědomím – to už je zapeklitě těžké a podle mne nezdůvodnitelné.

A  tak lidé jako Daniel Herman či kardinál Vlk budou vychovávat stále více ateistů. K tomu jim velmi dobře sekunduje Cyril Svoboda se svojí nekřesťanskou chamtivostí.

A mám docela obavu, aby se jednou křesťanství stejně jako komunismus nedostalo na smetiště dějin.

 

Autor: Jaromír Petřík | pátek 15.10.2010 11:51 | karma článku: 27,12 | přečteno: 3184x