- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Základní školy mají zákonem předepsanou denní formu vzdělávání na rozdíl od středního a vyššího odborného vzdělávání. Doposud v praxi nebyly větší problémy, ale koronavirová krize vyvolala plošné uzavření škol, které se muselo řešit okamžitě. Pedagogové pružně zareagovali a snažili se žáky vyučovat různými způsoby online. Na nedostatek ve školském zákoně jsem upozornila v Senátu v červnu. Můj pozměňovací návrh na doplnění distanční formy vzdělávání pro základní školy nebyl přijat, neboť v červnu byla vůle schválit změnu školského zákona v rámci řešení „povinné maturity z matematiky“ co nejrychleji. Ve svém pozměňovacím návrhu jsem apelovala nejen na krizové situace, ale i na dlouhodobé nemoci žáků nebo pobyty v zahraničí či případy, kdy žák z různých důvodů žije delší dobu mimo dosah kmenové školy.
V souvislosti s aktuální změnou školského zákona, kterou navrhuje vláda, se schvaluje i navýšení finančních prostředků na pořízení technického vybavení škol. Aby se nezapomnělo i na mateřské školy a víceletá gymnázia jsem upozornila na plénu v Senátu. Hned v květnu i na základě dokumentu ČŠI Vzdělávání v mateřských školách v období nouzového stavu jsem oslovila ředitelky mateřských škol ve svém obvodu, aby se k danému dokumentu vyjádřily a čerpala jsem z jejich zkušeností. Vzhledem k tomu, že děti v mateřské škole mají poslední rok před zahájením školní docházky povinný, je třeba technicky vybavit i mateřské školy, aby byly učitelé/učitelky schopny zapojit do online výuky i děti, které se připravují na přechod do základní školy. Dále je třeba současně také proškolit pedagogy.
Další články autora |
S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...