Vánoční :-) pozdrav přátelům a známým - v životě i na blogu

Vánoce jsou svátky klidu a míru ... možná také by měly být i svátkem rodinné radosti ze společného setkání. Setkání koho s kým? Vždyť rodina se schází spolu mnohokrát. Každý den potkáváme své přátele a známé. Každý den můžeme poslat hezký meil anebo zavolat svým vzdáleným přátelům, rodičům anebo dětem.

kliknutím na podtržené texty se dostanete k odkazům a odpovídajícím článkům na blogu i na netu

O vánocích prý lidé mají k sobě blíž - co to znamená? Jak se to děje?

 Jak dlouho tento stav trvá? Pár hodin, jeden večer anebo někdy snad i do Štěpána. Není to málo?

V dnešní době úsporných zářivek, počítačů a televizorů už ani nejsme schopni mít radost z prodlužujícího se dne - jako v dobách dřívějších.

Dnes se nám - v našich myslích - narodil náš milý Spasitel Kristus Pán. Tak to asi on nám ten Debil přinesl těch pár hodin štěstí.

Půjde to i jinak?

 

 

.........

Stejně jako matka ochraňuje svého jediného syna svým vlastním životem,

Tak by měl každý procházet životem

Se srdcem neohraničeným, otevřeným ke všem bytostem.

K celému světu by měl zářit laskavou mysl a osvobodit svého ducha od všech hranic.

Směrem nahoru i dolů a okolo sebe bez limitů

Očištěn od nenávisti a nepřátelství

.........

Zkrátka - tas anebo se spas. Když to uděláš, tak Ti vždy někdo pomůže.

.........

 

Přeji tedy všem svým Přátelům, aby se jim to vždy podařilo a dařilo.

Krásný zbytek svátků a ještě hezčí dny následující

 

Dodatek pro zvídavé:

Můžeme čekat na Spasitele, anebo jsme každý sám sobě svým spasitelem? Dokonce snad máme být Spasiteli každý své vlastní rodiny, své vlastní dobré nálady?

Současné křesťanství už se za termím Spasitel konečně začíná stydět.

Na pohřbu Václava Havla mě zaujal starozákonní text z knihy Job 19:25. Vždy jsme tam byli zvyklí slýchat termín Vykupitel. Nyní tam p.Abrhám četl Obhájce - což je dosti jiné. Zkrátka byli nuceni použít nejnovější křesťanskou interpretaci Starého Zákona - Jeruzalémskou bibli.

V ní se ve vysvětlivkách dočteme,že se jedná o hebrejské slovo go-el, které je v podstatě nepřeložitelným termínem z izraelského práva - např krevní msta Nm 35:19 a dále.

Slovem go-el je označen ten, kdo tuto oprávněnou krevní mstu vykoná ...

Tento termín však poprvé  sv. Jeroným ve 4.století přeložil jako Vykupitel.

Je docela pozoruhodné, že právě v tuto dobu se křesťanství stává státním římským náboženstvím.

Co na to říká Římany ukřižovaný Jeošua se těžko dozvíme.

No, myslím si o tom svoje. Dnes v noci se pro mnoho lidí zrodí jejich "milovaný" a vymyšlený Spasitel.

 

Ale historický Jeošua s tím nemá celkem nic společného.

 

Což nám však nemůže bránit v tom, abychom si užili bezva štědrý den,

bezva vánoce i bezva víkend.

  

Podobné téma: 

Síla, jistota, láska i všudypřítomně neviditelná dravost Ženy I. 

Může někdy být křesťanství hodnotou samo o sobě?

Svatá Boží Trojice - podvod tisíciletí

Muž a žena - sami i spolu, :-) problém i naděje

17.listopadu - 22 let nesvobody psychologie jako vědy část II.

 

Ústí nad Labem, 24.12.2011

 

Jan Rýznar

Autor: Jan Rýznar | sobota 24.12.2011 21:10 | karma článku: 12,34 | přečteno: 974x