- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Naprosto zmatený s chaosem v hlavě mi naopak připadá autor.
Jo, jo. To už vím dávno. Ale přeci jenom téma samotné a perex mi k tomu nějak nepasovaly, tak jsem si nakonec kousek přečet. A je to přesně tak, jak píšete ...
Uvažování pana MUDr. Pafka trpí zásadní vadou, když tvrdí, že hodnota svobodného rozhodnutí člověka je vyšší než hodnota jeho života.
Jen živý člověk se může rozhodovat. Mrtvý člověk žádné rozhodnutí učinit nemůže. Svoboda rozhodování je podmíněna životem, proto je život nutně vyšší hodnotou.
Ale poslední rozhodnutí živého člověka může být rozhodnutí o vlastní smrti. V čem je problém?
kdyby se do toho nes... - nevrtali - pámbíčkáři, byla by eutanázie už dávno legální na celým světě
Pokud pana Profesora zabijete už mu bude úplně jedno naprosto vše. nástroj který vytváří (v pravdě tranzistorově vypočítává) jeho názor (mozek) přestane fungovat a jeho mysl přestane existovat.
Takže mu to ani nebude vadit. (Stejně jako nikomu kdo je mrtvý)
Já bych se spíš přimlouval, aby agresivní člověk jako vy, autore, se vůbec nevyjadřoval k jakýmkoli etickým problémům. Jakýkoli vámi vykonstruovaný problém končí tím, když si přečteme ještě jednou a v klidu Pafkův výrok: "Za prvé je třeba definovat eutanazii. Základem té definice je dobrovolné
rozhodnutí člověka v terminálním stavu jeho onemocnění ji podstoupit,
kdy byly vyčerpány všechny možnosti na vyléčení, které dnešní medicína
nabízí. A já povyšuji svobodné rozhodnutí člověka nad hodnotu života
člověka, a ten důvod je prostý." Pafko jednoznačně mluví o svobodném rozhodnutí o vlastním životě. Vaše "dedukce": "Do prdele pane profesore to je ospravednění jakékoli vraždy!" je hloupost nadevšechny meze. Dle všech článků, co jsem od vás četl musím konstatovat, že jste nenávistný člověk. Mlčte prosím.
To jsou filosofické úvahy, na které hledá lidstvo odpověďa myslím, že na to není jednoznačná odpověd, protože v bezmocnosti a pocitu ztráty sebevědomí a přítěží svým nejbližším, jak se má člověk jinak rozhodnout, než dobrovolným odchodem? Je však opravdu dobrovolný?
Musíme se bát jít do nemocnice.
Mohl by tam být nějaký lékař, který usoudí, že náš život už nemá cenu.
No, zřejmě jste nepochopil, o čem je řeč.
Myslím,že vynášíte příliš příkré soudy ... snažil jsem se pozorně přečíst výroky,se kterými polemizujete - a zdá se mi,že vytýkáte poněkud jiné nuance,než jak zmíněné výroky vnímají jiní ...