- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vánoce jsem měl vždy rád. Od nejútlejšího dětství. Maminka mi později říkala, že několik prvních let mě vůbec nezajímaly dárky. Byl jsem naprosto fascinován stromečkem.
"Jé, to je klása! ... Kdyby to viděl Jarek, tén by to bral! ... Kdyby to viděl Roman, tén by to bral!" Roman a Jarek byli mí tehdejší kamarádi. A hlásku rrrrrrrrr jsem také ještě neuměl.
Před několika lety mě zaskočil :-) - ba přímo dostal - můj tehdy asi osmiletý synovec. Potkal jsem se s ním v červnu na jejich zahradě. Podíval se na mě bezelstným pohledem a oslovil mě:"Strejdo, už jsi u nás dlouho nebyl na návštěvě!"
Tak jsem se zamyslel a odpověděl."To máš pravdu Vojtíku. Teď nemám čas, ale v sobotu bych mohl přijít."
Synovec se zamyslel a po chvíli uvažování kontroval opět s naprosto bezelstným pohledem:" No, strejdo, zas tak rychle to být nemusí, stačí, když přijdeš o vánocích s Honzíkem a Luckou a přinesete mi dárky."
Tohle jsem tedy chvíli rozdýchával. Když se mi přestaly protáčet panenky údivem, tak jsem se jej zeptal:"Vojtíku, jak jsi teď přišel na vánoce?"
To už se osmiletý Vojtík vztekl a ztratil bezelstný pohled:"Ségra má tolik, tolik, tolik, tolik vojáčků!" A při každém "tolik" přede mě vystřelil svých všech deset rozevřených prstů. "A já jen pár", dodal na konec našeho rozhovoru.
Co je to poezie vánoc a co přináší každému z nás?
Radostné vánoční poselství - je odkazem křesťanství, anebo je to prastará lidská zkušenost a radost, že světla už bude jen a jen přibývat?
Vánoce jako svátek rodiny - co dnes znamená rodina, dítě, táta, máma a jaké hodnoty tuto "instituci" ochraňují a prosvětlují. Může se stát dnešní rodina ještě radostným přístavem bezpečí?
Populární teolog a "profesor" KKKU ThDr. Tomáš Halík by nám jistě něco prozradil o slabinách sekulární společnosti a přednostech a "síle" křesťanských hodnot.
Asi bychom také slyšeli od křesťanských sociologů z Karlovy university přednášku o sekulární konzumní společnosti.
Ale odkud se tady vzal konzumní model života? Nedá se křesťanství označit jako jednoznačně konzumní varianta duchovna?
Hm ... tak si raději půjdu pustit nějakou hezkou muziku a pustím se do předvánočního úklidu. Stromeček už je na balkoně.
Večer provedu "inventuru" budoucích vánočních dárků a budu očekávat Ježíškovo narození.
Jen se musím přiznat, že budu mít děsnou chuť schovat Jezulátko z Betléma a
místo něj dát do jesliček Oslíka, :-).
Tak schválně, komu to asi bude nejvíce vadit?!
Podobné téma: Může někdy být křesťanství hodnotou samo o sobě?
Bludný balvan pro Halíka a Grygara č.1 - za papežskou neomylnost
V základech krize - křesťanský sentiment
Ústí nad Labem, 17.12.2011
Další články autora |
Na Vyhlídce, Rosice, okres Brno-venkov
13 900 Kč/měsíc