Kundagate

(Agentura Střelená Kachna) Po kontroverzním návrhu průplavního kanálu Dunaj-Odra-Labe a po několikadenním neutuchajícím zájmu o svůj rétorický slovník, vytříbený mnohaletou praxí v oboru evropské kanalizace, přišel president Miloš Zeman s další dopravní iniciativou. A tentokrát si nevzal na paškál lodě, ale vlaky.

Přítomné dámy prosím, aby si připravily vějíř do pohotovostní polohy a při sebemenším náznaku mdlob jej neváhaly použít. Variace na nedělní téma číslo 529. Klapka. Jedem!

Na zasedání výkonné rady pro osobní i nákladní přepravu pan president navrhl vybudování železniční tratě z estonské Kundy do indické Kundy. Připravovaná dvoukolejná magistrála Kunda-Kunda by měla vést nejen k navýšení počtu pracovních míst, ale i k prudkému vzestupu obchodního ruchu mezi Estonskou republikou a indickou provincií Uttar Pradesh. Evropská Unie takové aktivity vítá a připravuje na jejich podporu závazný harmonogram masívních finančních dotací. Presidentu republiky může být dokonce udělena i přátelská herda do zad. Česká republika, jako hlavní garant celého projektu, bude z každé přepravené tuny zboží inkasovat 3% z odhadované hodnoty a poukazovat je do mravnostního fondu ministerstva vnitra.

Jak vyplývá z výše uvedené stránky, indická Kunda je současně označením pro stejnojmennou administrativní jednotku (tzv. Tehsil) v distriktu Pratapgarh. Česká vláda uvažuje o odkoupení celé oblasti a jejím přičlenění k České republice ve formě nezávislé kolonie. President Zeman - bývalý vynikající prognostik - právem očekává prudký nárůst zájemců o vystěhování do Kundy a s tím související nárůst územních požadavků. Na včerejším setkání s novináři dokonce parafrázoval Járu Cimrmana, když mezi dvěma výfuky cigaretového kouře do umyvadla prohlásil, že "v Kundě by chtěl bydlet každý".

Za tímto účelem bude vybudována přípojná trať na Vysočinu, odkud budou směrem východním vypravována pendolina s přímou návazností na výše zmiňovanou železniční trať. Nástupním terminálem se stane modernizované nádraží nedaleko obce Nové Veselí s pracovním názvem Kundagate - což bychom do češtiny mohli volně přeložit jako "brána do ráje" (i když nezávislí lingvisté si jistě rýpnou, že s přihlédnutím k letištnímu žargonu by se slovo "gate" dalo lépe přeložit jako "stojánka"). S dodávkami betonu pro základy nádražní budovy by neměl být problém, protože v estonské Kundě se nachází poměrně velká cementárna (foto). Podle našich stavebních expertů je tím uspokojivě vysvětlen i jeden záhadný empirický fakt, nad kterým estonští odborníci kroutí hlavou již řadu let - jakmile se věci ocitnou v blízkosti Kundy, začínají nevysvětlitelně tvrdnout.

Slavnostnímu otevření tratě bude předcházet uvedení známé divadelní hry "Monology vagíny" (Eve Ensler - 1996), následované dramatizací ideologického traktátu "Polemika s Kundou" od neznámého zambijského politologa z konce dvacátého století. Naše agentura je tímto vývojem nadmíru potěšena a proto jsme na oslavu zahájení výstavby připravili pro diváky malý suvenýr - dámské vycházkové kalhotky, které jsme hned v pondělí zaregistrovali pod ochrannou obchodní značkou Kundagatě™. Na jejich přední straně bude vyobrazena estonská stanice, na zadní straně ta indická a uprostřed vjezd do tunelu.

Odporná literatura:

Wikipedia: Kunda (Estonia) Wikipedia: Kunda (India)

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Řeháček | čtvrtek 6.11.2014 9:09 | karma článku: 27,49 | přečteno: 2074x
  • Další články autora

Jan Řeháček

Impresionisté na hladině

9.3.2024 v 9:09 | Karma: 22,50

Jan Řeháček

Není větvička jako větvička

9.2.2024 v 9:09 | Karma: 19,45