Nemám rád moderní auta
Na začátek a lehce od tématu musím poznamenat, že mě velice mile překvapilo, když jsem na stránkách iDNES v minulém týdnu naleznul tento a tento článek, které v záplavě vnucené eko-doktríny působí jako z jiného světa. Stále ještě existují výjimky, které plují proti proudu politické manipulace i v rámci mediálního mainstreamu. Moc jich už ale není a dříve či později zmizí nadobro. Věty typu: „Ať ekoaktivisté a ti, kteří chtějí jezdit na elektřinu, puknou vzteky“, nebo „Adventní věnec čoudí víc než diesel, proč ho nezakážou?“ zní pro mě v dnešní pomatené době jako balzám na duši. Za mě prostě obrovský palec nahoru, články rozhodně stojí za přečtení celé.
Pokud vlastníte novější auto, jistě znáte ten pocit, když s vámi všemožně šíbuje, usměrňuje vás či upozorňuje co byste měli nebo neměli dělat, případně dělá věci za vás. Opět, nic proti pokroku, spousta vylepšení posledních desetiletí (ABS, ESP, posilovač řízení atd.) opravdu ulehčuje běžnému řidiči život. I já jako člověk, kterého řízení baví, je oceňuji. Čeho je ovšem moc, toho je příliš. Prostě chci mít možnost řídit auto, ale nechci, aby auto řídilo mě.
Když si sednu do dva roky starého auta, které mám trvale k dispozici, palubní deska a stropní kontrolky se na mě okamžitě rozsvítí červeně a ukazují, ještě než zařadím jedničku, že jsem něco povinného neudělal (obvykle nezapnuté pásy, ačkoliv se vždy před jízdou poutám). Omezující tlačítko devastujícího start-stop systému výrobce záměrně umístil co nejdále od tlačítka startéru, abych na něj v polovině případů zapomněl a proklínal eurounijní emisní direktivy na první křižovatce, kdy mi motor samovolně zhasne (a já ho obratem musím nastartovat). Jako nádavek se samozřejmě start-stop systém nedá omezit trvale, pokud neautorizovaně nezasáhnete do mechaniky či softwaru auta, takže vás tahle pitomost obtěžuje neustále. Prostě nevím, proč mám mít pocit, že mě stát buzeruje i v momentě, kdy sedám do svého vlastního auta. Je to k vzteku.
Můžete namítnout, že mnohé otravné systémy lze v autech povypínat. Neplatí to ale absolutně. A už vůbec to neplatí v případě systémů, které jsou nám, běžným řidičům skryté a které nám do aut protlačili "chytří" bruselští regulovčíci, údajně pro naše dobro a bezpečí. Tak například, od druhého kvartálu minulého roku musí mít každé auto prodávané na unijním trhu namontovanou všemonitorující štěnici velkého bratra zvanou E-call. Zapomeňte, že bude časem sloužit pouze pro bezpečnost, díky které to EU, téměř bez povšimnutí, prodala apatickému stádu. A chystá se toho víc, mnohem víc. Například černá skříňka, která nesmazatelně zaznamená vše co se v autě a s autem děje. Myslím, že direktivní vývoj bude završen autonomními vozidly, která se za žádných okolností neodchýlí od pravidel, i kdyby mělo někomu jít o život. Absolutní kontrola státu nad lidmi v oblasti dopravy bude pak završena. Mnozí v tom vidí pokrok a jásají, mě z toho mrazí v zádech. Mimochodem, ne náhodou budou taková auta zřejmě plně elektrická, protože přeci co je elektrické, je moderní a co je moderní, u toho se totální dozor bere tak nějak samo sebou. Nevěříte? Podívejte se do Číny, kde jsou veškerá (ano opravdu všechna) elektro-auta a jejich řidiči pod naprostým on-line dozorem ze strany státu. Každou vteřinu. A můžete si být jisti, že tento trend velmi brzy dorazí i do „vyspělého“ přeregulovaného západního světa.
Jaká je pak nádhera, když přesednu do svého „analogového“, 11 let starého, auta, kde se připoutám, protože to chci já a ne proto, že mě s tím otravuje auto. Motor vypnu v momentě, kdy dochladím turbodmychadlo, tedy když to chci já sám. Ve volantu stále cítím silnici a zpětnou vazbu. To auto prostě stále řídím já a ne naopak. Úžasné.
Dnešní moderní auta jsou jistě skvělá. Neustále se u nich zlepšují jízdní vlastnosti, aktivní bezpečnost, jízdní komfort i kvalita interiéru. Klobouk dolů před tím vším, vysloveně špatné auto si už dnes zřejmě nekoupíte. Současně se ale právě ta samá auta přirozeně, i vlivem drastického tlaku politiků a aktivistů, posouvají k plné automatizaci, absolutnímu (avšak nepozorovanému) dohledu nad lidmi a k totální shodě s vylhanou a agresivní eko-doktrínou. Mám pocit, že nastává soumrak automobilismu, přinejmenším soumrak svobodné individuální dopravy, tak jak ji dnes známe. A to je sakra špatně, protože k tomu moderní auta nutně směřovat nemusí.
Jan Polanecký
Tradice udavačství v Čechách
Jsou to zhruba tři roky, kdy jsem z osobních a profesních důvodů přestal publikovat své články. Nyní jsem ale zažil něco, co mě doslova zvedlo ze židle, něco, co jsem považoval ve svém životním okruhu za neexistující.
Jan Polanecký
Virová hazardní hra vlády a její „pomoc ekonomice", kterou si do koruny zaplatíme sami
Vláda si s námi hraje velkou virovou hazardní hru. Její opatření jsou totiž realizována v podstatě naslepo, bez přehledu, plánu či výhledu. Pojďme si současná opatření i budoucí „pomoc ekonomice" trochu rozebrat.
Jan Polanecký
Téměř zmizelá svoboda aneb listopadová glosa
V posledních týdnech to slovo slýcháme ze všech stran. Svoboda sem, svoboda tam, "získali jsme svobodu". 30 let po revoluci mají političtí regulovčíci, zakazovači a všelijací socialisté plná ústa svobody. Té jejich "svobody".
Jan Polanecký
Soudruh Hitler by měl z ekonomiky Evropské unie radost
Srovnávání nacistického Německa s dnešní EU je velké tabu. Jistě to není oprávněné v oblastech politických svobod, lidských práv či dalších. V oblasti hospodářské politiky však nacházíme, bohužel, alarmující podobnosti.
Jan Polanecký
Gott versus Chramostová. Pohřební nebo politický spor?
Hned na začátek si odpovím, že bohužel politický, velmi nechutný a pokrytecký. Troufám si odhadnout, že by se zneužívání těchto jmen pro politické tahanice jim samotným ani trochu nelíbilo.
Další články autora |
Pohřešoval se profesor psychologie Ptáček, policie ho našla mrtvého
Ve věku 48 let zemřel známý psycholog Radek Ptáček. Od neděle se pohřešoval, policie po něm...
Americké váhání končí. Ukrajina dostane zbraň pro údery v hloubi Ruska
Premium Nejméně 245 vojenských cílů na území Ruska by mohla ukrajinská armáda zničit, pokud by jí k tomu...
Česko od čtvrtka zasáhnou extrémní srážky. Záplav se obávají také Němci
Česko zasáhnou od čtvrtka do neděle mohutné srážky. Na velké části území může napršet přes 100...
Zelená fasáda olomouckého unikátu Green Wall ve vedru zvadla, rostliny uschly
V roce 2022 vzbudila fasáda moderního nízkoenergetického bytového domu v Tomkově ulici v Olomouci...
Žák vyskočil instruktorovi z větroně. Padák se mu neotevřel
U Slaného na Kladensku nedaleko letiště dopoledne zemřel po výskoku z větroně muž. Zřejmě dostal...
V Drážďanech se zřítila část mostu Carolabrücke, konstrukce spadla do Labe
Ve tři hodiny nad ránem se v saských Drážďanech zřítila část mostu Carolabrücke, který slouží jako...
Harrisová útočila, Trump byl v defenzivě, hodnotí debatu světová média
Americké viceprezidentce Kamale Harrisové se v předvolební debatě podařilo rozhodit exprezidenta...
Nemám potřebu si stěžovat. Snažím se řešit výzvy, říká kandidátka na hejtmanku
Karolína Žákovská je roky politicky aktivní. Působí jako zastupitelka Ústí nad Labem a coby členka...
Počet obětí tajfunu Yagi ve Vietnamu dál stoupá. V Hanoji hrozí povodně
Silný tajfun Yagi si ve Vietnamu vyžádal už 141 obětí. Objevil se již v sobotu přinesl do severní...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 153
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3591x