Reklamní arogance a hloupost v praxi

Reklamní průmysl se střílí do vlastní nohy opravdu nesmyslným a obzvlášť hloupým způsobem. Copak to nikdo nevidí? Nikdo z reklamní branže, která má plnou pusu zákazníků a vciťování se do jejich pocitů a potřeb, nemá cit pro situaci? Ani ti, co za ty reklamy platí?

Jako asi většina lidí v posledních pár dnech sleduji intenzivně zpravodajství na internetu (já konkrétně na iDnes). Voda se valí po republice, člověk potřebuje vědět, kam dojede a kam ne, jak jsou na tom kamarádi v jiném městě, kde a jak pořebují pomoci...

Samozřejmě si také pouštím zpravodajská videa z povodní. A před každým videem, které ukazuje tu velkou pohromu a spoustu smutných příběhů, na mě nejdřívě "vesele" vykoukne reklama. Obzvlášť jedna je vytrvalá - v ní vysmátý "jakovědec" na velbloudu vesele plká o tom, že velbloud i jejich pračka spotřebují opravdu málo vody... Fakt vtipné, zejména v tomto kontextu. Už jsem toho týpka viděl snad padesátkrát za poslední tři dny. Výsledek je jasný - myslím si o značce Bosch, které je to kampaň, že jsou banda bezcitných pitomců.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Já samozřejmě chápu (jsem z branže...), že reklama před zpravodajstvím mi umožňuje to zpravodajství vidět zdarma. Ale to nevysvětluje dvě věci: Za prvé, proč si někdo (mediaplánovač) myslí, že bych ji měl vidět dvacetkrát za den? To už ani ten nejlepší vtip na světě není vtip. A za druhé - to opravdu nikdo nevnímá ani trochu kontext? Že teď fakt není vhodná doba na to smažit do lidí reklamu na novou pračku vteřinu před tím, než budou koukat na obrázky zaplavených domů a ulic...?

Opravdu to nikomu nestojí za úvahu? Vždyť změnit obsah kampaně na internetu je tak snadné. Když zadáte inzerát do časopisu a on vyjde o měsíc později, tak už jej podle počasí nezměníte. Ale na netu můžete měnit obsah kampaně téměř ihned. Nebo ji můžete posunout, přeplánovat. A nebo můžete část toho prostoru, který jste si nakoupili, věnovat třeba na propagaci vybraných charit, čísel účtů nadací či krizových telefonních linek. Můj nos reklamního profesionála mi říká, že byste neprodělali.

Ale to asi chci od reklamního průmyslu moc. Totiž to, aby se choval podle svých vlastních proklamací a zásad.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan NovákJan | úterý 4.6.2013 0:27 | karma článku: 17,40 | přečteno: 1008x