- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Již označení "mikrobus" či "minibus" u vozidel s možností vozit do osmi cestujících bez limitu váhy , je zavádějící. Vždyť mnohé osobní vozy např Kodiaq, či Santa Fé mohou mít sedadla pro 7-8 dospělých pasažérů + děti do 12ti let. A bylo by absurdní nepovažovat je za vozidla v kategorii "osobní", která mohou řídit držitelé ŘP sk. " B"
Myslím si, že výtka ES se týká jen ŘP skupiny C1, kde je u nás dovoleno osobě už od 18let(!) řídit vozidlo nad 3,5t přepravující do osmi osob, neb podle Směrnice EP a Rady EU, platí skupina "C" jen pro nákladní dopravu.
Já jsem laik s řidičákem z roku 1969. Ale, není logické, abych, když třeba vezu 16 osob měl řidičák na autobus?
BtW já autoškolu dělal v Německu. Řidičák jsme odevzdal při zkouškách zde a v roce 1989 jsem si ho nechal obnovit. A kdybych měl v Německu trvalý pobyt, tak mohu řídit vozidla až do 7,5 tun hmotnosti (praxe).
Ale v zadnem pripade byste nesmel prepravovat osoby.
"Nebo, co vlastně po nás zase Evropská unie chce?"
No přece abychom byli hodní a poslušní, bez ohledu na zdravý rozum.
Souhlas, od té doby, co nás ovládla Evropská unie, se z našich zákonů, ale i životů vytrácí logika a zdravý rozum. Nejvíce je to vidět právě na silnicích, kde regulace dosáhla takového stupně, že už nikdo nechce pracovat jako profesionální řidič. Všechno je automaticky hlídáno, měřeno a kontrolováno - rychlosti, přestávky, hmotnosti vozidla atd. A proti tomu stojí řidič, který je stále jen člověk, ne stroj. Je to nerovný souboj člověka s automatickými systémy.