Motocyklista Kornfeil:„Dnes mně to připomínalo corridu."

Těžký víkend s neustálým balancováním na hranici první dvacítky má za sebou závodník týmu Redox RW Racing GP Jakub Kornfeil. Start až ze sedmnácté pozice znamenal, že si v dnešním závodě Kornfeil hodně mákne. A taky že ano. Rozhodně to ale stálo zato!

Až ze šesté řady se Jakub velmi dobře odrazil do úvodních metrů závodu a hned zkraje mu patřila čtrnáctá pozice. O tu ale Kornfeil brzy přišel a opět musel zpět k hranici první dvacítky, tentokrát až na místo devatenácté. Postupně se ale dral dopředu, až docvakl skupinu bojující o deváté místo. Romano Fenati, Efren Vazquez, Arthur Sissis, Niklas Ajo, Isaac Viňales, Niccoló Antonelli, John McPhee a Phillip Oettl, tihle všichni závodníci byli překážkou našemu závodníkovi k tomu, aby se podíval do nejlepší desítky. Jakub ale jako kdyby vzpomněl na Brno, pořádně zabojoval a za několik okruhů už skupinu vodil. Tři kola před koncem tuto formaci po kolizi opustili Ajo, Sissis a Oettl. V posledním kole byl na čele skupiny baskický Efren Vazquez. V úseku zvaném Stowe už ale přišla chvíle našeho závodníka. Jakub využil větrného pytle za Efrenem Vazquezem a předjížděcím manévrem se chopil vedení ve skupině a už před sebe nikoho nepustil. Podobně jako v Brně tedy Kubajz vyhrál boj ve skupině. Kubajz tedy ze Silverstonu veze sedm bodů za deváté místo. Stejná pozice mu patří i v průběžném hodnocení šampionátu. Zatím Jihomoravan nasbíral 53 mistrovských bodů.

 

 Jakub Kornfeil: „Upřímně řečeno, už mě nebaví pořád dokola říkat, že musíme zlepšit kvalifikace. Startovat ze sedmnácté pozice prostě není dobré. Se třetí nebo čtvrtou řadou se pracuje úplně jinak. Já ale prostě nevím, co dělat líp. Vždy se snažím odvést maximum. Dneska to bylo evidentní. Skupina o páté místo jedoucí před námi nebyla o moc rychlejší než my. Spíše nebyla rychlejší vůbec o nic. Ten náskok, který si udělali v úvodu závodu, jsme udržovali a někdy dokonce i stahovali. A to i přes všechny ty boje. Do Misana se budeme muset opravdu pořádně zamyslet, co udělat lépe v kvalifikaci. Jinak k samotnému závodu, start nebyl až tak špatný. Druhá zatáčka je docela specifická na brzdění, vletěl jsem tam hrozně rychle, abych dotáhl Aja. Vyjel jsem ale mimo trať. Ztratil jsem tím několik míst. Pak následovala ta dlouhá rovinka, kde jsem ztratil ještě víc, protože jsem neměl ten potřebný výjezd. Propadl jsem se až na devatenácté místo. Potom mohla začít stíhačka. Zaťal jsem zuby. Motorka dneska v závodě vůbec nefungovala. Spíš mně to připomínalo corridu. Už to tady myslím jednou padlo, ale je to opravdu hodně složité se soustředit na boj ve skupině a ještě bojovat s motocyklem. Navíc jet ve skupině s Vazquezem, to je corrida číslo dvě. Jeho předjížděcí manévry jsou neuvěřitelné. Každopádně jsem hrozně moc rád za to deváté místo a hlavně za posun v šampionátu. To je pro nás pro všechny obrovsky důležité. V pondělí a úterý před Misanem odjíždíme s týmem na testy do Vallelungy, kde budeme testovat nový rám. Jedná se o specifikaci Kalexu, kterou od Sachsenringu používá Jonas Folger. Jsem na to hrozně zvědavý. Po těchto testech bych měl mít k dispozici dva rámy, ze kterých budeme potom vybírat podle trati. Jenže nikdo nemůže garantovat správné rozhodnutí do prvního tréninku. Takže to bude stát hrozně moc cenného tréninkového času. Nicméně strašně moc doufám v nějaké zlepšení. V týmu pracují opravdu perfektní lidi, se kterými máme na to, abychom z techniky i ze mě dostali maximum.“

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Jančálek | neděle 1.9.2013 20:40 | karma článku: 8,16 | přečteno: 285x