Cal Crutchlow jde k Ducati!

Anglický motocyklový závodník Cal Crutchlow přišel do MotoGP v roce 2011 ze superbikového Mistrovství světa, kde v roce 2010 závodil za tovární tým Yamaha Sterilgarda. Tuto sezonu zakončil na pátém místě. V sezoně předešlé pak pro tým Yamahy uzmul mistrovský titul ve třídě supersport. Spolupráce mezi rodákem z Coventry a druhým největším motocyklovým výrobcem této planety vyústila dle očekávání v přestup do týmu Monster Yamaha Tech3. Netřeba dodávat, že dlouholeté partnerství s výrobcem energetických nápojů značkou Monster hrálo v celém přestupu důležitou roli. Momentálně se Cal nachází v běhu jeho třetí sezony v nejprestižnějším světovém mistrovství. Na svém kontě má celkem šest pódiových umístění. Zcela právem pak lze chápat jeho přání, aby se stal továrním jezdcem. Jenže uvážíme-li, kteří dva jezdci jsou pro Yamahu momentálně ti dva vyvolení, je tohle zcela nemožné. Proto Crutchlow ve vidině sedlat tovární motocykl v továrním týmu kývl na nabídku italské továrny Ducati, se kterou podepsal kontrakt na sezony 2014 a 2015.

Jak velkou roli hrají peníze?

S podpisem smlouvy se samozřejmě neustále rozvíjí diskuze a pochybnosti o výkonech Ducati v posledních sezonách.  O tom, zda je tahle nedůvěra oprávněná, nechť pohovoří statistiky. Poslední jezdec, kdo s Ducati dokázal zvítězit, byl v roce 2010 Casey Stoner, který deklasoval své soupeře ve své domácí velké ceně na Phillip Islandu. Když už jsme u sezony 2010, rád bych zmínil jeden dost opomíjený fakt. Výkony Nicky Haydena totiž můžeme hodnotit jako ty světlejší. Určitě si každý vzpomene na tři čtvrtá místa z prvních tří závodů, nebo na krásné předjetí z aragonského esíčka, kde Hayden předjel Lorenza a zajistil si tak podium. To stejné jako od Stonera  se ale čekalo také od příchodu ikony motocyklového závodění Valentina Rossiho. Velká událost, Ital na italské motorce, kontrakt za bezmála patnáct milionů euro ročně, pohádka pro fandy motosportu. Jenže tahle pohádka neměla až tak pohádkový děj. A její výsledek také všichni známe. Pouho pouhá tři pódiová umístění za dvě závodní sezony jsou poměrně chudým skóre pro jednoho z nejbohatších týmu paddocku MotoGP. Nováček u Ducati Cal Crutchlow ale strach zjevně nemá:,,Kdo říká, že se Ducati nemůže změnit? Jde jen o to, co kdo bude na motorce dělat. Možná se všechno zlepší, rozhodně ale nemám strach. Proč bych měl? Je tu snad něco, čeho se mám obávat? Nějaký duch?“, odráží pochybnosti na stranu budoucího zaměstnavatele sedmadvacetiletý Crutchlow.

Někdo každý den vstává do práce, někdo píše knihy, někdo závodí. Každý se snaží ve svém oboru prosadit a co nejlépe se zajistit. Nejinak tomu nepochybně bude i v kontraktu Cala Crutchlowa, o kterém se sever motorcyclenews.com vyjádřil jako o opravdu velikém. Každá mince má dvě strany, Cal a jeho management jsou určitě velkými profesionály a jsou si vědomí všech možných rizik, ale také benefitů. Na co ale nesmíme zapomínat, že teď už velmi dobře zapsaná ,,pětatřicítka“ je opravdu velmi rychlým jezdcem, který svou kůži neprodá jen tak zadarmo.

Jak to ovlivní další dění v paddocku?

Už tady něco padlo o vlivech osobních sponzorů na umístění do týmu. Generální partner týmu Tech3 je výrobce energetických nápojů firma Monster Energy. Ta už od roku 2010 podporuje jednoho velmi talentovaného jezdce z města Granollers. Samozřejmě je řeč o Polu Espargarovi. Mladší ze známé bratrské dvojice tedy nahradí odcházejícího Cala Crutchlowa a po boku dalšího Angličana Bradley Smitha bude reprezentovat tým pana Hervé Poncharala. Odchod Espargara pochopitelně otevře dveře někomu dalšímu do Tuenti HP 40. Pokud se tedy pan Sito Pons rozhodne zachovat počet míst. Žádná konkrétní jména v tuhle chvíli nejsou známá. Dá se ale kalkulovat s tím, že na 99% to bude Španěl, kterých je momentálně v Moto3 na špici opravdu hodně.   

 

Foto:theguardian.com

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Martin Jančálek | pátek 2.8.2013 11:47 | karma článku: 6,65 | přečteno: 287x