Prezident - demagog

S dovolením autora zveřejňuji dosud nezveřejněný text týkající se placení vysokoškolského studia a vztahu pana Klause k tomuto tématu...

Dne 8. prosince 2011 vyšel článek v PRAVU s citací pana Klause: „Vysoké školství zadarmo je parazitování na zbytku společnosti", kde je dále uvedeno, že "studium na univerzitách zadarmo považuje za parazitování studentů na zbytku společnosti. Přeplněná aula Ekonomické fakulty Vysoké školy báňské - Technické university ho za tento výrok odměnila potleskem. Obdobná citace se v článku PRÁVA opakuje ještě jedenkrát i s „potleskem asi poloviny přítomných."

Takovýto demagogický výrok ohlupuje mladé studenty a vlastní vzdělávání staví jen na finanční úroveň. Jestli současní studenti přistupují ke studium na VŠ jen z pohledu lepších finančních možností v dalších letech života, pak je lituji. Pan prezident vystudoval zadarmo v naší zemi, byl vyslán na další studijní pobyty v zahraničí, za což neplatil ani korunu, a nyní, kdy se dostal na velmi vysokou státní funkci, vymýšlí , jak daleko více v životě lidí upřednostnit funkci peněz, ve prospěch bohatých. To přesně se podařilo na Právnické fakultě Vysoké školy v Plzni a její deformovaní absolventi nyní působí ve společnosti rozhodně ne ku prospěchu života. Využívají podvodně získaného vzdělání jen ku "svému" prospěchu.

Podstatou vysokoškolského vzdělání není to, aby si ho student koupil, ale aby vystudoval ten, který chce v dalším životě uzdravovat lidi, učit je umění, historii, vytvářet lepší stroje k usnadnění práce a podílet se na zlepšení života společnosti a k šťastnému vývoji všech lidí. Pan Klaus je zakomplexovaný neviditelnou rukou trhu a bankovními machinacemi ve společnosti. Není seznámen, že studium na Vysoké škole stojí rodiče 3 až 5.000,-Kč měsíčně, že to dělá několik desítek tisíc za rok a za celé čtyřleté studium. Tyto výdaje si však všichni nemohou dovolit a samostatně žijící žena nebo muž na to zkrátka nemůže mít. V současné době pracuje řada studovaných lidí na tom, jak studentovi na samotné studium půjčit, aby tuto částku po absolvování školy vracel. Ale nesměl by se zamilovat, pořídit si manželku, byt a děti, popřípadě i podporovat své rodiče, kteří nemají dostatečný příjem z penze. Přitom by jeho hlavní úkol měl být snažit se realizovat získané vědomosti v praxi, ve výrobní a společenské sféře a tím přispívat k dalšímu vývoji společnost v té oblasti, kterou si vybral za své povolání po studiu. Kvalitní doktor by měl rychle a úspěšně léčit a tím vracet pracující do služby, práce či hospodaření a tak splácet společnosti peníze vložené do jeho studia.

Rozhodně by neměli za studium platit ti, kteří po vystudování svého oboru v něm pokračují v samotné praxi v našem státě a pro naší společnost. Naprosto správně by měli studium zaplatit ti, kteří si svým lajdáctvím prodlužují studium, nebo ti co po studiu opustí naší zemi nebo nezačnou aktivně působit v získané profesi. Například ti co po zvládnutí magistrátního vzdělání nejdou učit mladé lidi, stejně jako stavař, který nestaví, neprojektuje a místo toho jde radši do jiného oboru, kde to sype více peněz. Vysokoškolský člověk by neměl být po studiu frustrován splácením nějakého dluhu, ale měl by se zamýšlet nad pokrokem, nad kvalitním vykonáváním své získané profese. A to je ta správná poctivá splátka společnosti za umožněné studium.

 

Autor: Jan Baše | pátek 16.12.2011 22:04 | karma článku: 21,73 | přečteno: 1460x