Nehorázný příspěvek pražského magistrátu?

Od 1.11.2007 začal v Praze 1 a 2 platit nový "systém" parkování, který má prý, podle slov náměstka primátora Rudolfa Blažka "zlepšit podmínky pro místní obyvatele, usnadnit zásobování a snížit intenzitu dopravy ve městě". Když pomineme údajně zmatečné dopravní značky, které toto "řešení" mají doprovázet (na to jsme již přeci všichni zvyklí ze všech státem organizovaných chaotických reforem), nabízí se hlavně otázka: umí magistrátní úředníci přispět k řešení dopravní situace něčím jiným, než jenom vybírat peníze za to, co jim nepatří?

V civilizovaných zemích se staví silniční okruhy, obchvaty, ve městech podzemní či jiné garáže. U nás se dělají pruhy pro kamióny a placená stání. Samozřejmě, automaty na placení parkovného jsme poprvé poznali především na západ od našich hranic, jenže v Praze jsme se po 18-ti letech dopracovali zatím pouze k těm automatům...

Mám to štěstí, že nebydlím ve výše zmíněných pražských částech. Přesto mě pobouřilo, jak si magistrát představuje ono "zlepšení podmínek pro místní obyvatele". Oni tento úchvatný systém chtějí rozšiřovat postupně i na další městské části, takže... co se mě dnes nedotýká, zítra mě už pálí. V čem tento ozdravný program tedy spočívá?

Místní obyvatel, který se nerozhodne své auto raději prodat (čímž by magistrát jistě potěšil nejvíce), bude za svůj vůz platit 700,-Kč ročně. Ptáte se za co? Za to, že může dál beztrestně v okolních ulicích každý večer hledat nějakou volnou skulinku, kde by svého miláčka mohl zaparkovat. Pokud je mi známo, do středu Prahy jezdí málokdo za tím účelem, aby tam jen tak z plezíru parkoval. Že by tedy na ulicích najednou bylo spousta volných míst po autech, která tam stát vlastně nemusí, mi připadá poněkud zcestná myšlenka.
Kdybyste měli víc než jedno auto, tak vám dobře radím: opravdu se jich zbavte!!! Za druhé auto byste platili dalších 7000Kč ročně a za každé další autíčko 14.000,-Kč! No, naštěstí ten, kdo má celý vozový park, tak již nějakou tisícovku nepočítá, že...

Pokud by se vám přihodilo, že byste v Praze 1 nebo 2 (zatím, tyto zóny se plánují i v Praze 3 a 7, do budoucna se uvažuje i o Dejvicích, Břevnově, Vršovicích a Smíchově!) měli svojí firmu, musíte počítat trochu s jinými sazbami. Za první vůz zaplatíte 12.000,-Kč, za každý další vůz 36.000,-Kč ročně!!! Tomu říkám podpora podnikání! Aneb jak si přijít k penězům na platy všech radních, podradních a jiných odborníků z odboru dopravy.

Takže, pane Blažku, jestli tohle je jenom první krok programu, jak postupně vylidnit Prahu 1 a 2, tak je to, myslím, velmi dobrý počin. V tom případě doporučuji tímto směrem postupovat s mnohem větší razancí. Navrhuji Vám zastavit výstavbu okruhů kolem Prahy (stejně kdo ví, jestli bychom se jich někdy dočkali) a místo nich vybudujte v polích kolem Prahy velká, ale opravdu velká parkoviště, kde by každý MUSEL nechat svoje auto. Dál by mohl pokračovat buď na kole z půjčovny, která bude vystavěna přímo u parkoviště, nebo taxíkem - vždyť stejně říkají, jaká je to práce se tím šoférováním uživit, tak by alespoň měli víc zákazníků. No a do naší stověžaté Prahy by mohla zajíždět vozy pouze policejní, záchranné služby a zásobování. Tedy ještě doporučuji dát výjimku i popelářům, jinak by to tady strašně zasmrádlo a bydlení v Praze by již nebylo tak komfortní.

 

Autor: Jan Baše | sobota 3.11.2007 16:38 | karma článku: 29,32 | přečteno: 3547x