- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co se stane když snížíte slevu pro důchodce ze 75 na 25 procent. Jezdit nebudou a nedostanou dráhy ani těch 25. Nejsem demagog - možná 50% bych považoval za rozumnější, tak nějak to bylo v době mého mládí - děti a důchodci polovic.
Stejné je to o České pošty a přitom řešení je jednoduché. Navrhl je pan Petr Hannig - do funkce ředitele ustanovit šikovného člověka za trojnásobek průměrné mzdy, dát mu úkoly, kontrolovat jejich plnění, cukr a bič, atd. Prostě jako ve firmě, ale nic neslibovat, jen pot a krev. Až se úspěch dostaví, pak se může slavit.
za trojnasobek prumerne mzdy nikdo reditele takoveho kolosu delat nepujde
S tím efektem růstu čisté mzdy a možnosti tak snížit hrubé mzdy mne to napadlo hned, jak se začalo mluvit o zrušení superhrubé a tím pádem o faktickém snížení daňové sazby. /připadlo mi to ovšem poněkud nestoudné, takto smýšlet/. Jde o to, že lidi zůstanou na svém (v krizi to není špatné) a zaměstnavatel ušetří kromě hrubé mzdy na platbách soc a zdrav. Což v úhrnu za rok může být zajímavé /škoda jen že ten efekt významněji nehraje roli u mezd běžné výše). Tzn. lze čekat výpadek veřejných rozpočtů i na soc a zdrav. Jsem zvědav kolik to bude nakonec dělat, já být v předmětné situaci jako zaměstnavatel, tak snížím hrubé mzdy okamžitě.
Marie prý jsou nejhloupejší ženské a já tomu neveřil...
Pane vrchní kobliháři, už máte připravený článek, až na tento systém okrádání zaměstnanců najede Agrofert?
Nechápu jaký systém okrádání zaměstnanců zde vidíte. Každá firma se musí chovat tržně a pokud nemá dostatečné příjmy, musí to řešit. ČD se rozhodly jen pro velmi kosmetický (a zřejmě nic neřešící postup) a je oheň na střeše. Vy byste asi byla první, kdo by měl námitky, pokud by se to řešilo další dotací ze státního rozpočtu. A Agrofert bych do toho netahal...
Jezdím jednou ročně vlakem (za císaře pána nám do oblasti dvakrát vlak zatrhli, za první republiky jednou), neb na vlak nám cca 25 km. Přesto nemohu na ČD nadávat, setkal jsem se s ochotnými a hodnými lidmi. A to jsem jednou cestoval s kolem
Nám taky na Drahanskou vrchovinu železnici zatrhli, ale to bylo vinou války, I. světové. Za to R.-U. nemohlo, víte? Na vině jsou mocnosti (nyní naši tzv. "spojenci") Evropy, které chtěly rozbít spolek států uprostřed Evropy. Rozděl a panuj - jak prosté, účinné.
Víc než platy pracovníků českých drah mě vadí jejich apatičnost a nezájem o cestující, techniku i nemovitosti ČD.
Mohu li sledovat přístup pracovníků Regiojetu a ČD - tak raději jedu Regiojetem. Tam se zaměstnanci usmívají a jsou vstřícní. U ČD spíš každého obtěžujete a každý zaměstnanec vám spíš řekne proč to nejde, než aby sám něco udělal pro to, aby to šlo. Je mi jasné, že bývalý majetek ČD je rozdělen na SŽDC a dopravu, ale i tak.
Nemovitosti jsou většinou SŽDC, znalče
To je kejkl ze superhrubé na hrubou... Ale obecně: Ani jeden z pomazaných nemluví o snížení svých platů a dalších vysoce honorovaných. Jsou to podraáci a vykořisťovatelé země - běžní se musí uskromnit a tito nadlidé (zlosyni) jakoby neviděli , kam se řítíme. Ani ten hrozný kovid s nomi nezacloumal. Ne- lidskost se vytratila a nebude dobře!!
Za svezení vlakem zaplatí Němec cca 3x víc než Čech. To je hlavní příčina miliardových ztrát. Koukal jsem se na ceny Frankfurt-Norimberk a Praha -Olomouc - samozřejmě ceny pohyblivé, pár skvělých cen na začátku - ale průměrně to 3x víc bude.
Pokud je pravda, co se objevilo na netu, tak snižování mezd, to jest jejich nenavyšování, se má týkat administrativy, nikoliv zaměstnanců v provozu.
Ke slevám : Aby důchodce jel rychlíkem z Brna do Prahy za 34—39 Kč, považuji za velkou nemravnost.
A co je ještě horší - ti důchodci navíc tím vlakem ani nejezdí a slevy z 95 % využívají jen studenti. Jinými slovy - rodiče těchto studentů, kteří jim studium financují.