- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Asi ne. Když se někdo rozhodne žít uprostřed pralesa v souladu s přírodou bez hluku automobilů a smogu, dobrovolně se tím omezuje o výdobytky civilizace. Přesto nejsou někteří lidé pochopit, že když bydlí uprostřed lesů někde v horách, kde lišky dávají dobrou noc, nebudou mít takové příležitosti jako v jiných částech republiky.
Ale nemusí jít jen o odlehlá místa. Když dojde řeč na nezaměstnanost, tak kdejaký Ostravák na vás začne hučet, ať si zkusíte žít na Ostravsku, kde je taková a maková nezaměstnanost a jak se tam lidi mají špatně, bo nikde není práca. No není. Tak buď si ji zajistí sami, nebo se přestěhují tam, kde nějaká práce je, nebo holt budou bez práce.
A není to otázka jen nezaměstnanosti. Představa, že by dopravu nezajišťovaly kraje, města či obce, ale soukromí dopravci, spoustě lidí asi způsobí infarkt. Oni přece budou jezdit ty výdělečné hlavní trasy a do Vidlákova nezajedou, protože by se jim to nevyplatilo. No a proč taky? Proč by lidé, kteří nejezdí hromadnou dopravou nebo bydlí na těch výdělečných trasách, měli dotovat lidi žijící ve Vidlákově?
Stejně jako uprostřed amazonských pralesů kromě domorodců téměř nikdo nežije, tak i uprostřed oblastní se špatnou dopravní obslužností či velkou nezaměstnaností není nutné, aby někdo žil. A pokud někdo chce obětovat pohodlí a pracovní příležitosti za klid a pohodu samoty a venkova, tak za svoje prostředky.
Další články autora |
Zdá se, že se Agáta s ničím nemaže. Na první pohled ji nerozhodí žádný hejt, ani bývalí partneři, se kterými se dlouho soudila o rozložení péče o...