Kdo vymyslel reklamu, zasloužil by ..na ústa

Znáte to. Přijdete po celodenním shonu domů a těšíte se, až si večer zapnete televizi a podíváte se v klidu na reklamy. A oni vám do toho znenadání pustí film!

Reklamy provází české  televizní stanice odnepaměti. Legendární je například Pan Vajíčko. Tyto reklamy měly své kouzlo, rozhodně nebyly tak vlezlé a svým způsobem bavily. I když třeba nebyly úplně pravdivé :) S nástupem soukromých televizí na náš trh, jsme poznali i další prezentaci reklamy- byla vložena přímo do probíhajícího filmu. Do té doby na našich stanicích věc nevídaná.

Reklama=peníze, proto se soukromé televize bez reklam neobejdou a proto jich je v jejich programu tolik. Člověk si časem zvykne, reklama  sice často působí otravně či přímo narušuje plynulost děje, ale nic moc s ní nenaděláme. Alespoň máme čas odběhnout si na záchod. Potom umýt nádobí, vyžehlit prádlo a uvařit oběd na zítra. Ano, reklamy bývají otravné a opravdu dlouhé. Ovšem s těmito reklamami tak nějak počítáme. Co mě osobně přijde otravnější, je jistý druh skryté reklamy, tzv product placement. Umisťování výrobků či produktů přímo do filmů nebo seriálů. Hlavní protagonisté jednoduše využívají konkrétní výrobky a služby, což ale často působí uměle. Prostě to do děje absolutně nepasuje. Mistr je v tomto televize Nova a její seriály. Mě zaujala kontrétně Ulice. Seriál, jež je vysílán denně od pondělí do pátku, takže ideální prostor pro reklamu. A že jí tam je! Dva reklamní bloky, každý o délce skoro deseti minut, jsou vloženy přímo do seriálu. Jelikož každý díl má kolem padesáti minut a délka reklam je téměř dvacet minut, je to mazec. Ovšem ani ve zbývajícím čase nejsme ušetřeni mediální masáži a nabízení výrobků a služeb. Protagonisté seriálu nakupují v jednom konkrétním řetězci, využívají služeb konkrétního peněžního ústavu, čtou dané noviny, pijí jedno konkrétní pivo, atd, atd.. I když u piva nedávno nastala změna, pivovaru z Velkého Března zřejmě vypršela smlouva, protože hlavní hrdinové pijou již pivo bez značky :) Seriál je opravdu prošpikovaný reklamou, mnohdy její zařazení působí jako "pěst na oko", do děje absolutně nezapadá... Ale co..český divák si zvykne. Peníze jsou přece až na prvním místě.

Autor: Jakub Beznoska | čtvrtek 17.5.2018 22:06 | karma článku: 30,09 | přečteno: 2758x
  • Další články autora

Jakub Beznoska

Cítíte se jako novodobí otroci?

10.11.2019 v 2:00 | Karma: 24,89

Jakub Beznoska

Genderová vyváženost = nesmysl

9.11.2019 v 2:01 | Karma: 31,57

Jakub Beznoska

Nesmyslná stávka učitelů

4.11.2019 v 18:55 | Karma: 28,91

Jakub Beznoska

Lidem chybí selský rozum

27.10.2019 v 20:51 | Karma: 31,11