Online Obchodovani

Rozvoj obchodování online byl v poslední době velkým přínosem pro českou populaci. Obchodování online je ohromným přínosem jak pro mladé podnikatele, tak i pro ty, kreří rádi nakupují v pohodlí svého domova.

 

V poslední době se na českém trhu objevují stále nové online obchody poskytující různé druhy zboží za mnohem nižší ceny. Většina začínajících mladých podnikatelů se pokouší prorazit online businessem a hlavním důvodem tohoto počínání je jednoduchost ovládání a pohodlnost tohoto druhu obchodu.

Každý by velice rád obchodoval v pohodlí domova a měl velký finanční přínos to ovšem není v dnešním prostředí tak jednoduché a hlavně to není vůbec levné. Pokud chce někdo začít obchodovat online měl by si v první řadě uvědomit jaká je konkurence a jak na ní vyzrát. Všichni si většinou přestavují vše velice jednoduše a neuvědomují si co za stavbou a programováním takového eshopu stojí. Konkurence je v dnešní době velikým problémem a to hlavně v oblasti prodeje běžných předmětů jako jsou parfémy a nebo dárky. Prodej parfémů byl velice přínosným obchodem, který se snažilo rozjet hned několik českých firem. V dnešní době je to bohužel zakopaný pes a vydělávat prodejem totho zboží by vyžadovalo velký kapitál do začátku a hlavně velké obchodni zkušensti. Pokud ze zvědavosti zádáme do vyhledávače jako je Google a nebo Seznam klíčové slovo dárky, vyhledávač najde desítky online obchodu, které prodávají všelijaké druhy dárků a umístit se na jedné z prvních pozic na toto klíčové slovo je velice nákladné.

 

Rozvoj online obchodu v ČR pořád pokračuje a hlavní bariérou jsou bezpečné online platby, které bohužel mnoho obchodů nemá k dispozici. Docela mě udivuje, kolik obchodů stále používá starý způsob plaby online, kdy systém zašle variabilní symbol a veškeré údaje o platbě emailem. Zákazník pak musí čekat až prodejce platbu přijme, což může někdy trvat až 3 dny a poté zboží zašle. Další docela podivnou věcí je, že polovina české populace dokonce nevlastní karty, kterými by se dalo platit online. Tyto karty mají na zadní straně 3 místný kód, který je nutný zadat do systému v průběhu platby. V sousedních zemích jako je Německo či Rakousko je to zcela běžná záležitost, ale v ČR se placení kreditní kartou online teprve rozvíjí a předpokládám, že do dvou let bude standartem.

 

Online obchodování má hned několik výhod a hlavní výhodou je čas, který nemusíme trávit v ochodech. Nakupovat online je velice jednoduché a pokud víme, kde nakupovat, může nám to ušetřit velkou částku peněz, které bychom jinak utratily za stejnou položku v běžném kamenném obchodě. Nevýhodou je, že dané zboží nevidíme, tudíž není možné věc vyzkoušet. Pokud nejde věc vyzkoušet, může stát, že baliček bude muset putovat zpět na adresu odesílatele a to se muže velice prodražit na poštovném. Obrázky zboží na online obchodech vypadají velice lákavě, ale kvalitu produktů nelze posoudit dokud nedorazí na Vaší adresu. Některé obchody poskytují recenze k jednotlivým produktům, ale většina z nich je bohužel falešná a nebo zaplacená.

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jakub Barvir | pondělí 13.2.2012 15:44 | karma článku: 6,46 | přečteno: 367x