Přepravní služby – vtip vedle vtipu

Poslední dobou s přepravními službami zažívám dost veselých historek, a to jak s těmi tradičními, tak novými a moderními.

Máme tu například takovou tu tradiční žlutou přepravní službu, která má vlastní e-shop s de-facto propagačními věcmi své služby. Mému synovi se zalíbila jejich autíčka. Tak jsme mu mimo jiné k narozeninám objednal jedno z nich. Objednal jsem ho v úterý odpoledne, s tím, že do pátku by mohlo přijít. V aplikaci dané dopravní služby jsem zaznamenal novou zásilku kde odesílatelem byla samotná přepravní služba. Nicméně ještě v pátek tato zásilka byla v distribučním centru přepravní služby. Tak jsem tam tedy zavolal, jestli mi balíček dopraví ještě dnes. Pán, který mi to vzal, zásilku prověřil a zavolal mi zpátky, že přijde až v pondělí. Tak jsem si tedy dohodl vyzvednutí balíčku v distribučním centru a v sobotu jsem si dojel 20km do distribučního centra, abych si balíček vyzvedl. Skutečně skvělá reklama na jejich služby. Balíček, který posílají sami od sebe není za tři dny doručen. No nedávno jsem viděl vtip, že tento dopravce zavádí novou službu „vyzvednutí balíku u odesílatele“. Jsem zvědav, kdy to přestane být vtipem.
Pak tu také máme novou moderní červenou přepravní službu. Je super, že má kromě bohaté sítě výdejních míst i stále rostoucí síť automatických boxů, kde si můžete balíček vyzvednout klidně ve dvě ráno. Rád tento automatický box využívám. Má to jen malou chybičku. Ta spočívá v tom, že když je box plný, dojde mi zpráva o přesměrování zásilky a to na výdejní místo, které má nejkratší provozní dobu v okolí. Už jsem jim psal na jejich podporu, že bych ocenil, kdybych mohl někde nastavit, že dojde-li k přesměrování zásilky, tak aby byla přesměrována do jiného blízkého automatického boxu. Obávám se ale, že se to ze zákaznické podpory nikam dál nedostane.
Ale nezůstávejme jen doma, pojďme se podívat za hranice. EU je přece založena na volném pohybu lidí a zboží, že? Tak jestli máte tuto naivní představu, zkuste si něco objednat na německém Amazonu nebo německé mutaci H&M. Z Amazonu vám do Česka nepošlou tak polovinu zboží s tím, že budou vyžadovat německou cílovou adresu pro to zbývající a z H&M vám rovnou napíšou, že posílají jen do Německa a že jestli chcete objednat do Česka, máte použít českou mutaci obchodu (kde se však nabídka zboží výrazně liší od té německé). Tedy volný pohyb zboží po EU jako hrom. Tady však existuje řešení a musím pochválit systém českého provozovatele služby mailboxde.cz, která vám umožní založit si online německou adresu. Tato adresa je do jejich logistického centra v Žitavě, kde vaši zásilku identifikují podle ID které v adrese uvedete. Z centra v Žitavě vám pak zboží za úplatu převezou do Liberce, odkud ji pošlou vámi vybranou českou dopravní službou. Mám tuto službu vyzkoušenou na objednávce z Amazonu a fungovala naprosto skvěle – celá doba dopravy z Amazonu až na výdejní místo byla pouhé tři dny. Fascinující na tom je, že mnou vybraná česká dopravní služba v tomto případě byla ta žlutá.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ivo Peterka | úterý 28.2.2023 5:54 | karma článku: 27,69 | přečteno: 3338x
  • Další články autora

Ivo Peterka

Měsíčník - prosinec 2022

30.12.2022 v 7:07 | Karma: 0

Ivo Peterka

Měsíčník - listopad 2022

10.12.2022 v 6:24 | Karma: 0

Ivo Peterka

Tak to už je příliš

23.12.2020 v 8:28 | Karma: 31,92