Sbohem pražské metro

Stavební řízení zahájení stavby metra D bylo přerušeno. Pražský magistrát v červenci na 18 měsíců přerušil stavební řízení týkající se stavby metra D do Písnice.

Oznámil to náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Důvodem jsou prý především váznoucí výkupy pozemků potřebných pro stavbu.

Myslím, že to není pravý důvod. Je to jen důsledek naprosté neschopnosti současné rady města pod vedením Adriany Krnáčové (Hnutí ANO). Stavba, která je pro pražskou dopravní síť naprosto klíčová, stojí. Již dva roky, které uplynuly od zahájení provozu na prodloužené trase metra A do Motola stojí i drahé razící štíty Tonda a Adéla, které tunely prodlouženého áčka razily. S nesmírnými potížemi Krnáčová dokončila s nesmírnými potížemi a několika letým zpožděním jen to, co se začalo za Pavla Béma – prodloužení áčka a tunel Blanka. Víc nic. Tunel Blanka vyúsťuje v Troji bez další návaznosti.

Pokračování tunelu není ani v žádném výhledu. Nebude totiž dokončen ani pražský okruh, vláda sociální demokracie a hnutí ANO ho nepovažuje za klíčovou prioritní stavbu. Krnáčová se zmohla jen na chabý protest. Následovalo trucovitý zákaz vjezdu kamionů delší než 12 metrů do Prahy, což způsobilo velké komplikace Středočeskému kraji.

Pražská doprava zkrátka Krnáčovou nezajímá. Pochodovat v čele průvodu gayů a lesbiček, ano, to je pro Krnáčovou zajímavé. Řešit problematickou pražskou dopravu, to nechme koňovi, ten má větší hlavu.

První etapa výstavby metra D, které spojí centrum s jižní částí města, měla podle původních předpokladů zahájena byl stanoven na dva roky po dokončení prodloužení trasy A, tedy v roce 2017. 

V roce 2013 radní města schválili stavbu linky D, která by měla být stavěna ve dvou úsecích: Úsek I. D1 z Pankráce do Písnice se sedmi novými stanicemi a délkou přes deset kilometrů. Výstavba by měla začít v roce 2017. Úsek I. D2 z Pankráce na stanici Náměstí Míru.

V červenci 2015 radní města rozhodli, že nová linka D bude mít vlaky bez řidiče. První úsek by měl být hotový v roce 2022.

Stejná rada v červnu 2016 oznámila posunutí termínu zahájení stavby o několik let z důvodu opožděného výkupu pozemků, ražba tunelů by ale mohla být zahájena ještě před vykoupením všech potřebných pozemků

Po celou dobu se zvyšoval odhad nákladů. Původní odhad byl 20 miliard. To bylo v době, kdy Praha zažádala o stavební povolení pro první úsek stavby. Aby se mohlo začít, chybělo tehdy vykoupit sedm pozemků.

Dnes jsou náklady odhadovány na zhruba 50 miliard korun. Pozemky vykoupeny nejsou, kvůli tomu se stavební řízení na rok a půl stoplo.

Nejhorší vedení hlavního města od svobodných voleb v roce 1992 je sice přeborníkem v objednávání auditů, vedení arbitráží a žabomyších koaličních válek, ale nezůstanou po něm žádná podstatná díla, jen marný pocit ztracených let. Krnáčové dělají starosti jiné důležité věci. Musí si v sociologickém průzkumu zjišťovat, jak jsou lidé spokojeni s regulací pouličního umění a zda je takzvaný busking ruší. Firmě, která se bude občanů vyptávat, zaplatí 350 tisíc korun bez DPH. Něco také bude stát rozšíření magistrátního včelstva na střeše radnice na Mariánském náměstí. Nebo chce Krnáčová začít vyjednávat o možnosti odeslat Muchovu Slovanskou epopej znovu do Moravského Krumlova, odkud ji Praha před lety horko těžko dostávala zpět.

Andrej Babiš jí pomáhej. Sbohem metro, sbohem epopeji.

Ivan Bednář

ivanbednar.blog.iDNES.cz

 

 

Autor: Ivan Bednář | pátek 12.8.2016 10:01 | karma článku: 31,00 | přečteno: 1927x
  • Další články autora

Ivan Bednář

Konec finské „finlandizace“

13.5.2022 v 14:21 | Karma: 24,49

Ivan Bednář

Středula na Hrad

1.5.2022 v 10:30 | Karma: 28,18

Ivan Bednář

Ucho se utrhlo. Na Slovensku.

22.4.2022 v 9:36 | Karma: 31,33