Hudeček na dně

Společnost SANEP(Středisko analýz a empirických průzkumů)je prvním on-line výzkumným  internetovým střediskem veřejného mínění v ČR. Má více než 200 tisíc registrovaných uživatelů, kteří se podílejí na jednotlivých průzkumech, a kteří jsou přesně rozklíčovaní do věkových, sociálních a zájmových skupin.Ve dnech 23. 6. - 15. 7. 2014 provedlo SANEP exkluzivní internetový průzkum, který byl zaměřen na spokojenost s činností jednotlivých primátorů 12 krajských měst, a dále Prahy a největšího středočeského města Kladna.  Středočeský kraj totiž nemá krajské město, jelikož jeho úřady sídlí v Praze, která rovněž není krajským městem, neboť je městem hlavním.

Průzkum byl proveden na reprezentativním vzorku 15. 654 dotázaných ve věkové kategorii 18 - 70 let. Celkově se tohoto průzkumu zúčastnilo v rámci panelu 220 tisíc registrovaných uživatelů 54.759 dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje kolem +- 1,5 procentního bodu.

Největší oblibě se podle tohoto průzkumu těší primátor Brna Roman Onderka (ČSSD), s nímž je v souhrnu spokojeno 49,7% dotázaných obyvatel Brna. Druhým nejlépe hodnoceným je dlouholetý primátor Kladna Dan Jiránek (ODS), s jehož činností je v souhrnu spokojeno 43,9% obyvatel.

Na opačné straně pomyslného žebříčku se stal nejhůře hodnoceným primátor hl. města Prahy Tomáš Hudeček (TOP 09) se ziskem 24,1% kladných hlasů. Pražský primátor se pak pohybuje na spodních příčkách i v hodnocení hejtmanů. Hudeček se tak ocitl úplně na dně.

Není divu. Kromě toho, že ho policie obvinila z porušení povinností při správě cizího majetku, jsou výsledky jeho činnosti v primátorském křesle zdrcující. Místo dokončení tunelového komplexu Blanka (otevření se opět posunulo, tentokrát až na jaro příštího roku) nechutné arbitrážní tahanice jak s dodavatelem stavby (Metrostav), tak s firmou IDS (inženýring) o miliardové částky. Místo dokončení a zahájení provozu prodloužené linky A pražského metra (to se také přesouvá na příští rok) další arbitráže. A razící štíty Tonda a Adéla odpočívají v hlubokém spánku kdesi v hostivařském depu místo, aby již razily tunely nové linky Déčka, kterou Praha hutně potřebuje.

Zato se může Hudeček pochlubit mnohými úspěchy – třeba občasným zavřením Smetanova nábřeží, které vyvolává nepředstavitelný dopravní chaos na Starém Městě a především na Malé Straně.

Hudeček také vymyslel a uvedl do provozu „seznamovací vagon“ v metru, kde si mohou cestující během jízdy sjednat večerní rande. Báječným nápadem také bylo zpracovat mapu veřejných záchodků a rozdávat ji cizincům, aby nám nemočili na poklidném a útulném Václavském náměstí. To je skutečně atraktivní pobídka podpoře cestovního ruchu. Určitě mu také pomůže Hudečkovo volání po tom, aby se graficky sjednotilo označení veřejných pisoárů.

Na jiné věci se bohužel nedostalo. Dokonce ani slíbeného bikesharingu se Pražané nedočkají. Veřejné sdílení kol pod hlavičkou metropole, které mělo odstartovat nejpozději na podzim letošního roku, se neuskuteční. Původně město chtělo na podzim rozmístit do ulic první stojany s veřejnými koly. Za pár korun by si mohl bicykl kdokoliv půjčit a dojet s ním, kam potřebuje. A nyní není jasné, zda se Pražané takzvaného bikesharingu vůbec někdy dočkají. Zato je denně ohrožují turisté na segwayích, které se nekontrolovaně prohánějí po nejvíce exponovaných místech centra města.

Ivan Bednář

ivanbednar.blog.iDNES.cz

Autor: Ivan Bednář | sobota 26.7.2014 8:42 | karma článku: 20,46 | přečteno: 620x
  • Další články autora

Ivan Bednář

Konec finské „finlandizace“

13.5.2022 v 14:21 | Karma: 24,49

Ivan Bednář

Středula na Hrad

1.5.2022 v 10:30 | Karma: 28,18

Ivan Bednář

Ucho se utrhlo. Na Slovensku.

22.4.2022 v 9:36 | Karma: 31,33