Tady loupeživí rytíři z ČSSD trochu „ulítli“

Myslela jsem si, že už jsem toho v politice zažila dost, ale takovou demagogii, kterou nyní předvádí předseda ČSSD Jiří Paroubek v kauze ČSA, to nemá obdoby. Nejdříve trocha jednoduchých faktů. Pan Jaroslav Tvrdík byl ČSSD dosazen do čela ČSA v roce 2003 a na účtu společnosti měl 2 mld korun. Když byl v roce 2005 konečně odvolán, na účtu nebylo zhola nic. Zůstaly po něm ale slušné dluhy za nákup nových airbusů, kolona 50 luxusních limuzin Audi A8, nesmyslné analýzy za stamiliony a hlavně pro ČSA absolutně nevýhodná kolektivní smlouva.

Pan Paroubek se pro něj typickým lhaním a demagogií snaží navodit dojem, že za krizi ČSA je odpovědný nový management, včetně nové dozorčí rady (DR), jejíž jsem členkou, který ale přišel až po Tvrdíkovi. Pravda je taková, že když v roce 2006 ČSA po Tvrdíkovi přebíral nový management a nová dozorčí rada, byla to vykradená společnost, kde nebylo ani na výplaty. ČSA byly zralé na konkurz již po Tvrdíkově spěšném odchodu a Paroubek teď bude národu tvrdit, že jsme společnost vytunelovali? Tak na tohle musí být hodně silný žaludek.

Pan Tvrdík o fous unikl vězení, když na něj podali sami zaměstnanci trestní oznámení pro podezření z tunelování. Jisté ale je to, že Tvrdík zadával během dvou let panování různé analýzy, jak na běžícím pásu. Proplácet faktury na 100 miliónů nebo 50 miliónů za právní a ekonomické poradenství nebylo pro něj problémem. Pan Tvrdík dluží veřejnosti vysvětlení, proč si nechal tyto analýzy za tak neuvěřitelné částky vypracovat, když na stejnou činnost zaměstnával hordu zlatem placených manažerů z ČSSD? V jiných podobných případech již byli takoví manažeři odsouzeni za tunelování, ne tak pan Tvrdík.

Říká se, že když nebozí odboráři viděli, že se vyšetřování chýlí do ztracena, tak chtěli Tvrdíka alespoň lynčovat… Pan Paroubek, ale bude stále tvrdit, že za vše může nový management a ODS. K tomu se proslýchá, že po případných vyhraných volbách ČSSD by se měl Tvrdík do čela ČSA opět vrátit. Pánbůh s námi.

Naopak současná dozorčí rada si odměny zkrátila, aby pomohla řešit kritickou situaci, v které se dopravce nachází. Při sestavování nového managementu nerozhodovala stranická knížka jako za časů ČSSD, ale odbornost. To platí, i co se týká DR. Já jsem byla jmenována na základě mého ekonomického a právního vzdělání a dlouholetých zkušeností s vyrovnaným a přebytkovým hospodařením, které jsem prokázala například v Chomutově, ale i v jiných společnostech, které jsem před vstupem do politiky spravovala.

Současný management od roku 2006 uplatňuje restrukturalizační plán. Díky němu se společnost dostala z propadu v roce 2006 do poměrně dobré situace v roce 2008. Bohužel však stejně jako ostatní odvětví tak i leteckou dopravu zasáhla celosvětová hospodářská krize. Současná opatření jsou dalším krokem restrukturalizace společnosti s cílem překonat krizi a dostat se do pozitivních čísel.  Je nutné maximálně zvýšit obsazenost letadel, zrušit nevýhodné lety a vrátit ČSA do černých čísel. Tedy tam, kde byly před příchodem loupeživých rytířů z ČSSD!

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Ivana Řápková | středa 9.9.2009 11:04 | karma článku: 36,20 | přečteno: 1914x