Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SH

hedvik.blog.idnes.cz

18. 2. 2011 9:30
Škola hrou

Pokud budeme neustále lézt Američanům do zadní části těla, nemůžeme se pak divit, že naše školství pokulhává. To jsou pořád nové metody, pedagogické postupy které s velkou slávou a nadšením přebíráme ze západu. Oni by se měli učit od nás! Bohužel, realita je naprosto opačná. Díky oné slavné demokracii. Pak to dopadá tak, že Jaroslava Indrová musí napsat takový článek. Plně s ní souhlasím.

Od malička - učit se...,učit se..., učit se...! Nejdřív povinnost a pak zábava. Pokud dáme dětem volnost a necháme jim dětství - budou se pak muset učit o to hůře v dospělosti. Aneb co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš!

0 0
možnosti
VZP

vítek z prčice

22. 1. 2011 13:35
děti dnešních dětí

Komenský se v hrobě neobrací, on přím rotuje. Po 20 letech je v háji zemědělství, průmysl, armáda, zdavotnictví ... Jak by školství mohlo být výjímkou. A děti dnešních dětí - strašná představa. Republika se za uplynulých téměř 100 let neosvědčila, získaná svoboda 1989 byla pochopena jako svoboda krást. Jediným řešením je návrat k monarchii, českému království v historických zemích. V EU je monarchií plno. Jinak by mohl být nastolen POŘÁDEK nějakým méně přijatelným způsobem. Neboť současný stav je prostě neudržitelný. !!

0 0
možnosti
E

Eureka!!!

22. 1. 2011 0:44
perfektni clanek, byt ucitel je poslani

kdo chodi ucit pro penize, dela svou praci spatne.

0 0
možnosti
VZP

vítek z prčice

22. 1. 2011 13:37
Re: perfektni clanek, byt ucitel je poslani

Učit pro peníze - vtipálku. Stejné peníze vyděláš pohodlně někde na vrátnici. :-)

0 0
možnosti
H

Hug0

21. 1. 2011 19:03
"ale znám i dost těch, kteří „chodí do práce“ kvůli penězům

"ale znám i dost těch, kteří „chodí do práce“ kvůli penězům."

neznam nikoho, kdo by chodil do prace pro radost nebo ze ho to bavi. 100% lidi ktery znam, chodi do prace kuli penezum ......

"ale znám i dost těch, kteří „chodí do práce“ kvůli penězům."

dal jsem Vas blog necetl neb kdyz mate takoveto smysleni, tak jste dost odtrhnuta od reality. Vami psany blog potom s realitou nemuze mit nic spolecneho.

mozna patrite mezi 1% lidi na svete, kteri maji to stesti, ze jejich prace je i jejich konickem a bez ohledu na mzdu ji radi vykonavaji.

0 0
možnosti
LN

lucie_tx

21. 1. 2011 21:21
Re: "ale znám i dost těch, kteří „chodí do práce“ kvůli penězům

Dekuji, citim se vyjimecne ... 1% elita ... nastesti nevim, jak se vstava do prace cloveku, ktereho ta prace nebavi (OK, jsou dny kdy se do prace nechce nikomu) a ma ji vlastne "za trest" ... bud to bude naturou nebo stestim, ze jsem dobre zvolila skolu a nasledne profesi ... ale nepremyslel jste nekdy o zmene zamestnani? Vzdyt prumerny clovek stravi 30-40let zivota chozenim do prace, neni to skoda zahodit tak velkou cast zivota "dobrovolnym vezenim"?

0 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

21. 1. 2011 11:01
z článku se Komenský točí v hrobě jak čamrda

Ještě jedno si dovolím - mám pocit, že Komenský propagoval úplně jiný styl výuky než je memorování a drill, naopak už před 400 lety proti tomu brojil. Napsat článek, který se odkazuje na Komenského, a zároveň podporovat memorování, tomu říkám odvaha... :-/ Myslím, že byste byla ideální učitelka v muslimských školách koránu. :-P

0 0
možnosti
P9

pavel 99

21. 1. 2011 11:57
Re: z článku se Komenský točí v hrobě jak čamrda

to bude nejspíš jenom "pocit". Komenský kritizoval "memorování", pokud se stalo samo cílem. Rozhodně nepopíral nutnost "namemorovat se" násobilku (a mimochodem tenkrát i "velkou" násobilku".) To co se z jeho teorií dnes dělá, je naprosto zkreslené a pokroucené. Dá se to shrnout asi tak, že komenského "škola hrou" se nyní přetvořilo na "hraní místo školy".:-/

Kupříkladu Komenský sám při hodinách používal rákosku a nutnost sjednání kázně při hodinách považoval za zcela samozřejmou. Ovšem ani toto nesmělo být "cílem", ale pouze "prostředkem".

0 0
možnosti
FT

falstaff

21. 1. 2011 8:19
Tolik a ještě více

V článku je uvedeno mnoho pravdy, ale ještě mnoho jí tam chybí. Samotný dril nemůže nahradit vlastní přístup žáků, tu touhu po vzdělání, kterou nemají. Pak je veškerý dril zbytečný. Znám spoustu svých spolužáků, kteří prošli stejným "výcvikem" jako já, ale po absolvování školy znalosti hned zahodili. A česky stejně neumí. Proto nad českými žáky mohou dnes vítězit Vietnamci. Oni mají cíl, oni mají touhu a také žijí chudobou své vlasti. Co proti tomu postaví český rodič rozmazlující svého miláčka až neskutečně?... Další ránu školství zasazují naši "ministerští experimentátoři", kteří nemají žádnou rozumnou koncepci a pracují systémem pokusů a omylů. Koncepci má vytvářet každá škola, pohříchu každý učitel! Proč tedy vlastně ministerstvo a odborné orgány máme? Když je zrušíme, nestane se vůbec nic! Nikdo to nepozná, protože školství dovedli do stavu, kdy nemůže být již hůře. Právě oni by měli přinést  nové koncepce, poznatky od těch, kteří to dělají lépe. Ale kde nic není ani čert nebere!!

0 0
možnosti
LB

Irrataki

21. 1. 2011 0:25
souhlas s článkem. naprosto.

Lidský mozek prochází určitým vývojem, kterému by měl odpovídat i způsob učení. Ne že by se to před lety dělo, tam toho memorování bylo zase až příliš. Dnes je to ale druhý extrém. Ale není to jen o učitelích, ale taky o učebnicích. Základní škola je od slova ZÁKLAD a ve většině případů jsou tyto základní věci nutné naučit nazpaměť. Jenže to je těžká věc, když učebnice a pracovní sešity jsou v podstatě jedna velká doplňovačka.

0 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

20. 1. 2011 16:46
školství je v krizi kvůli učitelům jako jste vy

Memorování na úkor vysvětlování a hledání souvislostí. Měl jsem "štěstí" na několik podobných učitelek matematiky, zeměpisu, i biologie. Naštěstí byly vyváženy jinými, matematiku mi zachránili naštěstí dva učitelé muži s neúprosným požadavkem na logické myšlení. Problém je, že drill a memorování se lépe a snáze hodnotí a známkuje, naopak úsudek, názor, to chce zapojit šedé buňky mozkové učitele.

Naprostý vrchol jsem zažil na VŠ při laborkách z fyziky - parta 50ti letých asáků tam měla připravené testy a laboratorní úlohy snad 30 let staré, s vyřezanými šablonami pro hodnocení. Jednou se to vyrobí a do penze je vystaráno ... RvRvRv

0 0
možnosti
N

notebook.r51

20. 1. 2011 21:16
Re: školství je v krizi kvůli učitelům jako jste vy

Souhlas ne zcela: Dítě tak do 12 let (v podstatě 1.stupeň) je ochotno se učit cokoli, a to spontánně, neptá se "k čemu mi to bude". Proto se musí naučit počítat do deseti, abecedu, násobilku, vyjmenovaná slova, mluvnické vzory a podobně. Později by si totiž na onu otázku odpovědělo "k ničemu" (a to říkám slušně). Jistě, i bez pravopisu se dá žít. Jenže - ona forma má být v jakési harmonii s obsahem, tak že je platprtný, že to žákovi mislý logicky, když si nepamatuje, zda kdy viděl to slovo napsáno tak či onak. Cit pro jazyk vzniká tím, že dítě poslouchá pohádky, co mu babička čte, posléze si je čte samo. A píše slova tak, jak je vidělo napsané. Pokud je ovšem pouze slyší, je problém. Soužky i pančelky bych z téhle fáze vynechal.

PS: Vzpomínám s úctou na sš profesora matematiky, kterak nás měl jednu hodinu na supl z dějepisu. Krása: On ve všem hledal systém a toto uplatnil (bez přípravy a konkrétních dat) na látku, kterou jsme probírali. A proč myslíte, že.. Třída tiše poslouchala.

0 0
možnosti
C

crook.crook

20. 1. 2011 14:34
ja se nedivim

Je to casto o ucitelich, ale je to i v zakladu samotneho vzdelavani. Dnesni deti ze zakladek a gymplak se uci temer vse. Od biologie pres pocitace a cestinu az po chemii a zemepis. Je to sice fajn venovat se tolikati vecem, ale je opravdu treba si to vsechno pamatovat nazpamet? Pamet je jako hardisk. Nevleze se tam vse, jen omezene mnozstvi. Nemeli by jsme chtit po detech vedet vse, ale melo by mit prehled a umet se pak soustredit na jednu vec, ktere se chce venovat. Jenze, kdo se ve skole opravdu muze venovat tomu cemu chce a co ho bavi. Takovi clovek co ma rad biologii se ke svemu oblibenemu predmetu dostane maximalne na 1,5h denne, kdyz ma stesti a dobreho ucitele, ktery se detem venuje i po hodinach tak i tak na max 4h tydne. Zbytek dne do sebe vali veci, ktere ho nezajimaji trapi a nakonec i utapi to co mel rad uz pred tim. A dal. Chcete zkusenejsi deti? Kdo z Vas dal nebo snad nekdy da 15 letemu klukovi brigadu za dobry peniz a v oboru, ktery ho zajima?

0 0
možnosti
C

crook.crook

20. 1. 2011 14:45
Re: ja se nedivim

Praci, kterou mate provozovat delate osum hodin denne, vidite sami ten nepomer. A dal. Drive kdyz si bral nekdo nekoho do uceni, bylo to nekdy v 10 letech veku, bral tak tri a venoval se uz pak jen tomu oboru, jen s lidma co se tomu taky venuji. I kdyz ho treba nebavil aspon ho uzivil. Dnes mate ve tride 30 lidi ne tri. Vedle sebe sedi humanista biolog a itak a vsechny tri se snazite naucit to same. Dnesni mladi lidi pak  v 19 umi vsechno a nic. Za celou stredni jsem si nezkusil a nikdo me neucil zadat o praci, vyplnovat formulare nebo spravovat inkaso. Ale Maj Vam prebasnim hned. No, to se mi to ted hodi. Vyzaduji to na kazdem pohovoru. :)

DOkud se jeden ucitel bude venovat 30 zakum, ktere se bude snazit naucit vse stejne, ty ktere to zajima i ty ktere ne a k tem, ktere to nezajima se ani nedostane, tak se hold mladi lidi budou dal doucovat v provozu a sami. A i kdyz to jakz takz funguje nejlepsi cesta to neni.

0 0
možnosti
LU

pidla

20. 1. 2011 14:32
Díky

za rozumnou úvahu.R^

0 0
možnosti
N

notebook.r51

20. 1. 2011 21:17
Re: Díky

R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 376
  • Celková karma 13,89
  • Průměrná čtenost 1897x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy