Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ale neumějí si koupit lístek do vlaku-musí to umět,nebo si rezervují místo dopředu přes online systém?

najít vědeckou knihovnu-zato to najdou vše na webu

přečíst s porozuměním souvislý text-to neměla vždy většina populace

uvařit jídlo podle návodu-mají radši kebab,nebo si objednají pizzu

smontovat poličku podle nákresu-není třeba,já zas neumím svařovat

- prostě spousta mladých je nepoužitelná v životě. Zato vám poradí, kde mají skvělé suschi, jaký si koupit nový typ mobilu, kde mají nejlepší značkové boty či trička--to zas nevíte vy

Struktura znalostí a vědomostí,včetně škály dovedností nutnách k udržení či získání postavení je prostě proměnná v každé době,ne neumímm stáhnout králíka z kůže,ne neulovím v lese oštěpem kance -prizmatem svého pohledu posuzujete druhé,nejčastější chyba které se člověk dopouští je to,že nechápe pomíjivost svou a svého života,stejně jako proměnu společnosti v době a čase,podléháme iluzi že co jsme se v mládí naučili má být trvanlivé a neměnné,tímto klamem se bohužel řídí i lidé vzdělaní v důležitých postech,nechápou že vše je dynamické,v pohybu...

0 0
možnosti
Foto

S proměnou doby počítám - vládnu počítačem, používám ipad, mám mobil, čtečku, znám základy programování, umím upravit a sestříhat film... Ale nečiní mi problém - selže-li technika - používat papír a tužku.Proto chci totéž po žácích. Ale oni NECHTĚJÍ, jim neustále něco STAČÍ. V tom vidím hlavní problém. Víte, že spousta mladých neumí psát rukou? Nejsou schopni za hodinu sepsat text o dvou stránkách, protože to fyzicky nezvládnou. Chci moc, když chci, aby uměli, věděli, používali, ne jen stahovali, opisovali, kompilovali???

1 0
možnosti

dobrý článek z vašeho osobního pohledu, chtělo by to více objektivních testů a výslednou statistiku, kolik je kterých ....aby ten článek byl o faktech a ne o vašich subjektivních emocích

protože i vy jste ve svém životě vědomostně rostla a jako mladá kantorka na učňáku jste byla jiná a měla jiné nároky než máte dnes

Krom toho děti před 30 lety měly neuvěřitelně méně informací, a nemusely se s nimi tak zaobírat, a také nebyly vystaveny tak brutální desinformační kampani jakou dnes vede česká televize a česká média celkem, a to již

i v psychologicky škodlivé skladbě a formě prezentace jistých naprosto nepotřebných informací.........život se stal náročnějším

a já si mylsím, i když již dlouho neučím,, že dnešní děti toho zákonitě evolučně vědí více....mají YOUTUBE, mohou poslouchat filmy v AJ a šáhnout si i na informace v AJ....a to většina vašich vrstevníků vůbec nedokáže...a je s nimi pak velmi obtížná debata protože tito vaši vrstevníci jsou jen a jen otroci své mateřštiny

2 0
možnosti

Ano, je prostě jiná doba. Kdo se bude hrabat ve slovníku, když tutéž službu prokáže mobil ? Podstatné je, že si to umí najít.

Jenom si nemyslím, že jsou vystaveny desinformačním kampaním našich médií - a to z toho důvodu, že je víceméně nesledují.

0 0
možnosti

"Kvalita" žáků a studentů dlouhodobě klesá - to je jasné téměř každému učiteli na všech stupních škol. Co s tím? Samozřejmě zrušit 9-tou třídu a řešit situaci, kdy střední školu studuje téměř každý a VŠ 60% populačního ročníku. Velkým problémem je také "kázeň" - dnešním žákům/studentům chybí motivace a úcta k učitelům (netýká se to všech - čest výjimkám, ale snažím se popsat obecnou situaci).

0 0
možnosti

Zatímco o "kvalitě" žáků a studentů a jejím dlouhodobém vývoji již byly napsány hromady článků, o rostoucí/klesající kvalitě učitelů jsem toho zase tak moc neviděl. Jak to vidíte Vy ?

0 0
možnosti

Vazena blogerko a ucitelko, hrubou chybou hned v uvodni vete blogu prichazite s odpovedi na nadpisem Vaseho blogu polozenou otazku.

0 0
možnosti

A druhou vetou, chybne se vztahujici k podmetu z vety predchazejici, jsem cteni Vaseho blogu ukoncil.

0 0
možnosti

Asi se to netýká jen mladých. Kritické myšlení (dříve zváno "selský rozum") je dnes problémem pro cca 80% (jen můj odhad) populace. Práce s "informacemi" z internetu je katastrofa.

1 0
možnosti
  • Počet článků 372
  • Celková karma 18,94
  • Průměrná čtenost 1907x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda.