- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hudební kluby se mohou "pyšnit" nízkou návštevností.Zdroj: internet
Pro některé to je zarážející. Čím to, že na koncerty těch slavných skupin už nechodí stovky lidí? Čím to, že už mezi námi, kulturními nadšenci, nejsou ti, kteří jsou ochotni za návštěvu hudebního klubu něco málo zaplatit? Ti další si už hlavu nelámou, zvykli si. Nic jiného jim nezbývá.
Mě to opravdu překvapilo nedávno. Do místního klubu, který se sice nachází na kraji města, ale za to je to jeden z mála podniků, kde to opravdu stojí za to, chodím poměrně často. Krom toho, že tu občas zahlédnu i některé mé přátele, o kterých v tu chvíli netušil, že sem mají také namířeno, chodím sem i proto, že tu vystoupí i některé ty věhlasné hudební skupiny. Upřímně, v dnešní době si můžu nějaké album stáhnout z internetu, ale přece jenom to živé vystoupení má něco do sebe. To už je pádnější důvod k tomu sem občas zajít. Na okraj – mohu udělat i skupině „dobrej skutek“, že si u nich jejich debutové album případně koupím.
Pravidelné návštěvníky nízká účast posluchačů (a záhy i diváků) překvapí. Začínají nadávat, jak je to možné. Majitelé a zaměstnanci začínají mít problémy s tržbou. Přeci tím, že si sem pozvou kapelu, která překvapivě nepřitáhne lidi, je prodělečné a nikdy víc sem skupina nepřijede. Začíná to být smutné. Začíná se u toho rojit víc otázek, než odpovědí. Nikdo je bohužel nezná.
Pokud se totiž některých známých optáme, proč tam nešli, pravděpodobně opáčí, že neměli čas, peníze, nebo tu skupinu neznají a neposlouchají. A není to náhodou už důvod tam jít? Sice si zaplatit, ale třeba být překvapeni, že ty korunky za to stály. A třeba nám to rozšíří hudební rozhled a budeme zase nějakou další skupinu znát.
V nejlepším případě jsou lidé, kteří sice do klubu nechodí zrovna kvůli skupině, ale proto, aby se sešli s přáteli a popovídali si u pivka. Jenomže majitelům to může být jedno. Jim jde určitě hlavně o to, aby přišlo co nejvíc lidí, tím pádem teklo víc piva a tím pádem by byly větší příjmy.
A nezůstávejme jen u návštěvnosti hudebních klubů. Problémem je už vztah ke kultuře obecně. Bohužel. Jednou za rok se v městě koná nějaká maškarní slavnost, ale přístup k ní od místních obyvatel je zarážející. A ještě kvůli tomu, že se jedná o charitativní činnost.
Choďme tedy víc do klubů a užívejme si hraní hudební skupiny na živo. Zaplaťme za to, ať začínající hudebníky a umělce podpoříme – dáme jim najevo, že svoji práci nedělají zbytečně. A pokud se nám to třeba nelíbí, neřešme to, buďme rádi, že se zas někdy setkáme s dávnými přáteli…
Další články autora |
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...