Paroubek, nebo iPhone? Lehké zjistit.

Na Facebooku – nejznámější sociální síti – se ke konci minulého roku objevila skupina „Deset náhodně losovaných členů této skupiny vyhraje každý týden iPhone!“. Jak lákavé. Kdo by taky nechtěl tento moderní telefon a ještě k tomu zadarmo. Stačilo prostě kliknout na přidání se do skupiny, a pak jen napjatě čekat, zda tím vylosovaným nebudu právě já.

Zdroj: iDNES.cz

Ano, byla to lákavá nabídka. A hodně lákavá. Taky přesvědčila skoro osmdesát tisíc uživatelů, přihlášených na sociální síti Facebook. Ono taky o nic nešlo. Jen jste mohli kliknout, zařadit se mezi ty, kteří by iPhone chtěli a jen čekat. Nic by vás to nestálo. Vaši přátelé by to na stránkách zjistili a možná by se taky přidali… Náhle by bylo ve skupině několik desítek tisíc.

Jenže. Jenže náhle přišla šokující zpráva. Šokující událost, která celou skutečnost převrátila vzhůru nohama. Otočila ji o sto osmdesát stupňů – nejméně. Název skupiny byl totiž přejmenován. A jak? „Mladí lidé volí Jiřího Paroubka“. Jistě, proč ne. Do skupiny se přidalo téměř osmdesát tisíc mladých uživatelů. Právě mladá věková skupina jednak dennodenně na Facebooku žije (pro některé jsou sociální sítě druhým životem), a jednak by si ráda – ještě k tomu zadarmo – mobilní telefon iPhone pořídila.

Poté, co správce skupiny název přejmenoval, byl vytvořen okolo celé události obrovský šrumec. Média o tom psala, jak se jen dalo. Byla to událost. Mladí lidé byli totiž podvedeni. A na Facebooku! Jedinou škodou (možná) byl fakt, že – nyní už bývalý – správce skupiny neplánoval přejmenování. Jak uvádí internetový server iDNES.cz, skupinu pozměnil z nudy. Zřejmě seděl u monitoru, neměl co dělat a asi ho napadlo, že by mohl udělat něco šokujícího. Jak uvádí v rozhovoru (probíhající prostřednictvím e-mailu), udělat to takřka proto, aby zjistil, jaké reakce tento akt vytvoří.

Povedlo se. Název skupiny byl přejmenován a členové se hned naštvali. Autor nápadu, který se distancoval od jakýchkoli politických stran, měl jistě potěšenou dušičku. Některé členy naštval – a ti mu to dávali najevo. Na zeď skupiny napsali nejrůznější komentáře. Někteří buď kvůli tomu, že ztratili šanci získat iPhone, jiní už kvůli tomu, že se nečekaně stali fanoušky šéfa sociální demokracie, a další, že volí někoho jiného.

Přiznávám se, že ke skupině nepatřím. Na Facebooku nejsem zas tak aktivní, že bych se „klikal“ do jakýchkoliv skupin, které na Facebooku existují (a není jich málo). A můžu konstatovat, že jsem rád, že mezi podvedenými nepatřím. Trochu by mi bylo jistě líto, že nezískám iPhone, ale abych se stal fanouškem Jiřího Paroubka, to opravdu ne. A právě na to zakladatel skupiny sázel. Byl si naprosto jistý, že právě šéf ČSSD vytvoří mezi mladou generací rozhořčené reakce. Kdo by ho taky měl rád, že. Pan Paroubek byl a je snadným terčem na podobné okolnosti, kdy se jeden mladý uživatel sociální sítě rozhodne podvést několik tisíc lidí, zjistit, jak negativní reakce to v nich zanechá, a napsat o tom článek. To byl prvním motivem pro uspořádání takové akce: zjistit, jací lidé – mnohdy bezmyšlenkovitě – klikají na přidání se do nejrůznějších skupin.

Tak. Stalo se. Média o tom napsala. Čtenáři si zas mohli přečíst něco o Facebooku. A dalším lidem to možná pomohlo k tomu, zda se mají na sociální síť přidat, nebo ne. Vše je jednoduché a zdarma. Vše udělalo opravdu hezkou reklamu na sociální síť Facebook, o které se říká: „Nejseš na Facebooku, jako bys nebyl.“

Autor: Petr Hrudka | středa 6.1.2010 17:20 | karma článku: 13,18 | přečteno: 2066x
  • Další články autora

Petr Hrudka

Letní seznámení na baru

12.7.2014 v 15:30 | Karma: 7,45

Petr Hrudka

Den splněných přání

27.7.2013 v 15:30 | Karma: 9,78