"Euro-papaláši” si chtějí najmout pět letadel

Unikátní společný postup. To se opravdu hned tak nevidí. Evropský parlament, Rada EU a Evropská komise postupují společně a právě dnes vyhlásili společný tendr na air-taxi transport services. Poptávají hned pět letadel (malá pro max. 5 pasažérů, větší pro 9, ještě větší pro 19, další pro 19 ale s větším doletem a nakonec největší pro max 130 lidí.

Letadla budou vozit šéfa komise a komisaře, vedení europarlamentu, prezidenta Rady a baronku Ashton a doprovod… ať to znamená co to znamená.

K čemu že ta letadla budou??? Pokud vás zajímají i takovéhle detaily (vy šťouralové), tak tady jsou (vše je ze zadávací dokumentace k vypsanému tendru):

Nejmenší letadlo pro pět (třeba Cessna Citation CJ3, Embraer Phenom 100) bude létat hlavně na trase Brusel - Štrasburk (sídlo europarlamentu) - Brusel. V jeden den, bez přespání.

Větší (např.   Cessna Citation Excel, Bombardier Learjet 45 s doletem zhruba 3500 kilometrů) bude létat trasy podobné téhle: Brusel - Štrasburk - Stuttgart (nocleh) - Liége - Brusel.

Ještě větší (dolet 7000 km, např. Falcon 2000, Embraer Legacy 600, Bombardier Challenger 600) bude převážet sedm pasažérů na trase Brusel - Berlín - Rijád (nocleh) - Doha (nocleh) - Abu Dabí (nocleh) - Brusel

Ještě větší s doletem 11 tisíc km (např.   Falcon 7x, Gulfstream G550, Global Express XRS) ponese devět pasažérů na trase Brusel - Tokio (nocleh) - Štrasburk - Brusel.

A konečně ten největší aero-taxík (třeba Falcon 7x, Gulfstream G550, Global Express XRS ) bude mít dolet nad 3000 km a ponese obvykle 60 pasážérů. Zvládne trasu Brusel - Helsinki - Brusel na otočku.

Tak asi tak nějak. Více o dění v EU na Bruselské spojce

 

 

 

Autor: Tomáš Hořejší | čtvrtek 6.10.2011 22:45 | karma článku: 16,46 | přečteno: 1007x