Co jsem neřekl, co jsem nenapsal, co jsem tak nemyslel

Eurolídři to neumějí ani s médii ani s trhy. Na co sáhnou, to zkazí. I přes desítky milionů eur, které z eurorozpočtu strkají „mediálním expertům“ a „PR znalcům“ a přes stále nové a nové nákladné mediální strategie (to mi připomělo známý fakt: když jsou noviny před krachem, změní grafiku).

Europrezident Herman Van Rompuy dnes vysvětlil, že to, co řekl předevčírem - hovořil o „krizi, kterou nemusíme přežít“ - tak vůbec nemyslel a ještě ke všemu to bylo špatně pochopeno.

Měl by si po vzoru českého prezidenta zřídit web „Co jsem neřekl, co jsem nenapsal, co jsem tak nemyslel“. Vyšlo by to levněji než platit všechny ty poradce a mluvčí.

Van Rompuy řekl na přednášce pořádané jedním významým thin-tankem, že „we're in a survival crisis“. A dodal, že padle-li eurozóna, rozpadne se celá Evropská unie. A pak se strašně divil, že to tak trochu rozkolísalo euro.

Dnes vysvětloval: „Bylo to špatně interpretováno“. I kdyby bylo, prezident EU s ambicemi, jaké má, by vůbec neměl připustit, aby vypustil z úst něco tak zásadního, co by mohlo být vyloženo nějak jinak, než to myslel.

Někdo by měl propočítat, kolik nás už takové mediální přehmaty europolitiků a eurobyrokratů vlastně stály.

Autor: Tomáš Hořejší | pátek 19.11.2010 18:08 | karma článku: 9,84 | přečteno: 711x