- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že si se svým potomkem neví rady. Matky si totiž myslí, že právě to jejích dítě je dokonalé (jako by nevěděli, že to dokonalé dítě mám já – řekla svého času Sophie Loren) a jen nerady, až už není vyhnutí, připustí nějakou jinou možnost.
Myslím si, že velkou „zásluhu“ na současném způsobu výchovy našich dětí má ta mylná filozofie, která k nám přišla z USA, že dětem se má nechat naprostá volnost, aby se zdravě a sebevědomě vyvíjeli. Jakékoli omezování a usměrňování je škodlivé. A tak jsme svědky toho, že rodiče mnohdy neví, co si počít se svými potomky. Pokud se najde otec, který se snaží dítě alespoň trochu vést, je okamžitě napaden matkou, že dítě týrá, že v něm udusí veškerou kreativitu, že dítě bude neprůbojné. Těm matkám vůbec nedochází, že tím nenápadně, postupně ztrácí nad svým potomkem kontrolu.
I v dřívější době se vyskytovaly děti, které se projevovaly jinak. Zkrátka byli rozjívené nebo jinak řečeno rozvrkočené. Ale vždycky je někdo umravnil. Někdy stačila domluva, jindy důslednější napomenutí. Prostě se takové výjimky řešily v době, kdy to bylo zapotřebí. Nechat však výchovu dětí až na dobu, kdy budou chodit do školy, je opravdu pozdě. Učitelé při nejlepší vůli a snaze nemohou napravit to, co rodiče zanedbali. V některých mezních případech jsou rádi, že je žáci alespoň neruší při výkladu probíraného učiva.
A tím se dostávám k tomu, co je hlavní – nejsou hyperaktivní děti, jsou jen neukázněné.
Nemusíte se mnou souhlasit a budu rád, když vyvolám na toto téma diskusi.
Další články autora |
Nová, Ústí nad Labem - Střekov
9 200 Kč/měsíc