Nebezpeční ultrarasisti - tentokrát je rasistická matematika

Pod předchozím blogem se jeden diskutér pokusil problém narůstajícího ultrarasismu bagatelizovat tím, že kdyby si jich nikdo nevšímal, sami by zmizeli. I hledal jsem a zjistil, že matematika je rasistická nejméně od roku 2017.

Tedy už dost dlouho na to, aby se problém dal označit jako závažný. Nejstarší takový článek v češtině jsem nalezl zde. Ten mor se šíří z USA - na rasismus matematiky dle článku přišli právě jejich vědci.

V tomto článku jsem našel opravdu kouzelné představy:

"Liberálové věří, že vědecké a matematické talenty jsou mezi rasami rozděleny nerovnoměrně, přičemž Asiaté jsou v těchto oblastech dobře vybaveni a černoši jsou pod průměrem.

Proto je vhodné diskriminovat Asiaty a snížit standardy pro černochy – např . předpokladem, že není důležité získat správnou odpověď na matematický problém."

A kousek nad tím je jako důkaz rasistické matematiky uvedeno například toto:

„Potvrzení myšlenky, že vždy existují správné a špatné odpovědi, zachovává objektivitu i strach z otevřeného konfliktu.“

Takže není důležité získat správnou odpověď? Inu - dejme tomu, že někdo navrhuje most. Zkouším si představit, že ultrarasistický lumen prohlásí, že subjektivnost je důležitější než přesné výpočty a navrhne most dle svého pocitu. Myslím, že takový most brzy spadne a lumen se dostane do otevřeného konfliktu nejen s investorem, ale také s orgány činnými v trestním řízení. Lumena vyhodit z práce pro neschopnost (navrhovat mostní konstrukce) nemohou, protože i to by byl rasismus. Takže lumen nepoužije rasistickou matematiku a s velkou pravděpodobností způsobí něčí smrt. Po uvěznění lumena se problém se zaměstnáním vyřeší sám, jeho propuštění už rasismem nebude. Akorát pozdě...

Nejnovější článek jsem našel zde. V něm se píše, že mor se rozšířil už do kanadské provincie Ontario. Podle článku původní odrasovací záměr zmizel a byl nahrazen realističtějším plánem:

"Zpráva o aktualizovaném učebním plánu mimo jiné dává důraz například na to, že se výuka zaměří na reálnou aplikaci matematiky včetně finanční gramotnosti."

Ale:

"Učitelé matematiky jsou dále vybízeni k tomu, aby do výuky zahrnovali kulturně specifické příklady a zdůraznili tím historii, současnou realitu a kulturu původních obyvatel, tedy Inuitů a Métisů. "Smysluplně a autenticky tak do programu vnesou znalosti a perspektivy původních obyvatel,“ vysvětluje vláda."

Tak jsem si představil specifický přístup ke sčítání. Obecně se má za to, že 1+1=2 - a to vždy. To ovšem není tak zcela pravda, to platí jen podle specifické algebry pro (například) desítkovou soustavu. Ve dvojkové soustavě bude zápis vypadat takto: 1+1=10 - stále to jsou dvě, jen v jiné formalizaci symbolů. Jenže ono také platí, že 1+1=1 - v logice, kde 1 značí pravdu, tedy pravda a pravda je zase jen pravda. Pro hnidopichy - jasně, je třeba také definovat operátor +, ale nebudu čtenáře až tak zatěžovat.

Zkusím nějaký specifický příklad, který by mohl být charakteristický pro život Inuitů chráněných před rasistickou matematikou. Jeden ulovený tuleň a jeden neulovený tuleň je žádný tuleň, protože ulovený je už sežraný a ten neulovený utekl, takže z něj nic není. Jistě, toto by mohl být nerasisticky legitimní přístup. Má ale jeden "drobný" háček - lidé s rasistickou matematikou umějí spočítat dráhu vystřelené harpuny na tuleně, čímž Inuitům tuleně vyloví a tito se bez té hnusné rasistické matematiky nebudou umět bránit. Protože s pomocí rasistické matematiky lze stejné převahy získat i při vývoji střelných zbraní, tedy Inuité se neubrání ani hrubou silou.

Takže děcka, doporučuji vám vřele učit se tu rasistickou matematiku. Ti horší z vás si budou aspoň umět spočítat odměnu za odvedenou práci, ti lepší z vás se pak snáze ubrání rasistům, kteří matematiku používají k nalezení správných odpovědí na matematický problém - například, jak vystřelit nějakou raketu právě na váš dům.

Shrňme si to - máme tu exponovaný rasismus vyhnaný ad absurdum a přímé volání po diskriminaci podle původu. Copak dělají orgány činné v trestním řízení v postižených zemích? Nebo snad už konat nemohou?

Slovníček pro pochopení textu:
lumen - jednotka světelného toku, nebo
výjimečně nadaný, schopnostmi a znalostmi vynikající člověk

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zbyšek Hlinka | čtvrtek 15.7.2021 19:38 | karma článku: 36,16 | přečteno: 1432x
  • Další články autora

Zbyšek Hlinka

Pochod hrdosti plešounů

17.8.2023 v 21:38 | Karma: 19,69