- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Helenka Součková vyrostla, přestala být Freisteinovou i Součkovou, a stala se Helenou Dardovou. Irena Dousková, autorka úspěšných knih Hrdý Budžes a Oněgin byl Rusák, se potřetí vrátila k příběhu Heleny Součkové, jejíž život jsme mohli sledovat v předešlých knihách. A vězte, že i napotřetí se dozajista zasmějete. Jít do divadla na Dardu je totiž jako vrátit se domů.
S Helenkou jsme zažívali první rodinné štěstí i tragédie, hleděli jsme na svět jejíma sedmiletýma očima. Očima, které všechno věděly a nad vším přemýšlely. Pak Helenka povyrostla, dorostla na střední školu a tam prožívala další peripetie, dobrodružství. Hledala míst ve světě a snažila se o splnění vlastních tužeb i snů. Nyní se vrací jako žena, aby se stejnou grácií, humorem a nadhledem glosovala i svůj dospělý život.
Knihu Darda velmi úspěšně inscenují v Divadle Na Jezerce, v hlavní roli s Barborou Hrzánovou, jež pro mne bude s rolí Heleny Součkové asi již navždy spjata. Helena, která pro svět vlastně zůstala Součkovou, protože se nakonec stala herečkou jako její maminka Kačenka, prožívá všechny slasti i strasti manželství, mateřství a života herečky ve věku, kdy už odrostla princeznám a ještě nemůže hrát roztodivné babičky.
Irena Dousková napsala velmi dobrý příběh, který na Jezerce úspěšně zinscenovali, pod režijním vedením Arnošta Goldflama. Sledovat životní eskapády rodiny Dardovy i všech kolem je v podání tamních herců čirá radost. Barbora Hrzánová se vrací v nejlepší formě k Helenčinu příběhu a vypráví další pokračování s poetikou sobě vlastní. Jejího manžela ztvárnil Petr Vacek a myslím, že i přes jeho životní klopýtnutí budou mít pana Dardu divačky rády.
Děti v podání Lenky Vlasákové a Michala Kerna byste chvíli milovali a chvíli s chutí fackovali, jak skvěle se ve svých rolích usadili. Vlasáková dokazuje, že umí být půvabná i ve chvíli, kdy už posté otevře ledničku, aby ji okamžitě zase s hlučným kopnutím do dveří zabouchla. Kern i Vlasáková však nehrají pouze tyto úlohy, stejně jako další herci (Miluše Šplechtová, Martin Sitta, Rostislav Novák, Jan Hrušínský) v obsazení ztvárňují rozličné Helenčiny kolegy a kamarády. Během inscenace se tak můžete kochat i jejich rychlými a mistrnými převleky a tím, jak snadno vplouvají z charakteru do charakteru.
Helenka nám vyrostla a dospěla. I diváci, kteří její příběh sledovali, pomalu dorostli a dost možná řeší stejné či podobné problémy. Jak říkám, jít se podívat na Dardu je jako vrátit se domů. Sedíte v rozechvění v přítmí sálu a čekáte, kam vás příběh zavane. A jakmile to začne, chvílemi toužíte plakat nad nespravedlností světa, ale mnohem častěji opravdu pláčete. Pláčete smíchy nad tím, co zase život Heleně Součkové přinesl. Žasnete nad skvělými výkony herců a také nad tím, jak se ze všech životních útrap dá udělat báječná sranda.
Je to prostě darda, jít se podívat na Dardu.
Další články autora |
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...